Po trzech kwartałach 2013 roku Citi Handlowy zarobił na czysto 821 mln zł, co oznacza wzrost na poziomie 13% w stosunku do zysku, jaki bank osiągnął po 9 miesiącach 2012 roku. W samym III kwartale tego roku zysk banku wyniósł 165 mln zł. Bank utrzymał dyscyplinę kosztową. Koszty działania spadły o 24 mln zł w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim do poziomu 312,9 mln zł.
– Wynik ostatnich 9 miesięcy pozwala nam się dzisiaj skupić się na rozwoju. W pierwszej kolejności oznacza to dla nas realizację ogłoszonych zmian w modelu dystrybucji bankowości detalicznej. Dzięki tym strategicznym zmianom, w ciągu najbliższych kilku lat bankowość detaliczna wraz z silną bankowością korporacyjną i najlepszym zespołem Skarbu na rynku stanowić będą podstawowe źródło efektywności Citi Handlowy. W oparciu o wcześniej stworzoną mapę potrzeb i zachowań klientów chcemy nasze punkty Smart zróżnicować i zindywidualizować pod względem technologicznym. Jeszcze w grudniu tego roku otworzymy kolejną placówkę Smart” – tym razem w Warszawie, w Galerii Mokotów -powiedział Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy.
Rozwój bankowości detalicznej w strategicznych obszarach
Bank kontynuuje budowę Bankowego Ekosystemu Smart, który zakłada przeniesienie koncentracji z tradycyjnej bankowości oddziałowej na nowoczesne placówki Smart, zlokalizowane w miejscach, gdzie obecnie są klienci banku, oraz wykorzystanie najnowszych technologii dla ułatwienia kontaktu z bankiem (rozwiązania mobilne i internetowe). Bank zadeklarował, że do końca 2014 roku w ramach sieci Citi Handlowy obecnych będzie 25 placówek Smart. Na konferencji prasowej przedstawił projekt kolejnej placówki Smart, która powstać ma w Galerii Mokotów w Warszawie jeszcze w tym roku. Każda z placówek typu Smart ma być unikatowa – dostosowana do potrzeb klienta z danego rynku.
Zgodnie ze strategią Citi Handlowy dynamicznie rozwija też ofertą dla klientów z segmentu Citigold.
W III kwartale 2013 roku liczba klientów Citigold i Citigold Select wzrosła o 12 proc. rok do roku i 3 proc. kwartał do kwartału. Jednocześnie bank intensywnie zdobywał klientów z tzw. segmentu emerging affluent. Tym samym liczba posiadaczy kont typu CitiOne wzrosła o 30 proc. kwartał do kwartału i aż 77 proc. rok do roku. W III kwartale 2013 Bank pozyskał o 16 proc. więcej kart niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i o 13 proc. więcej niż w poprzednim kwartale.
W sprzedaży – podobnie jak w poprzednich kwartałach – dominowały karty z programami lojalnościowymi, w szczególności karta World MasterCard i karta przygotowana z liniami lotniczymi Wizz Air. Wyższy wynik sprzedażowy to zasługa m.in. rozszerzonej współpracy z agencjami sprzedaży kart kredytowych. Na koniec września 2013 roku bank sprzedawał swój flagowy produkt w 31 centrach handlowych, na 4 lotniskach i na 25 stoiskach w kinach.
Bankowość korporacyjna i rynki finansowe
Bank konsekwentnie rozwija program Emerging Market Champions. W ramach tego programu w III kwartale bank obsługiwał polskich klientów w takich krajach jak, Emiraty Arabskie, Kanada, Chile, Norwegia, Kazachstan, Rosja, Bułgaria, Czechy, Węgry, Słowacja i Litwa. Bank konsekwentnie realizuje przy tym strategiczny cel akwizycji klientów z segmentu SME/MME i po dziewięciu miesiącach może wykazać się liczbą 409 nowych klientów z tego segmentu. Jednocześnie Bank rozwijał innowacyjne programy finansowania i w III kwartale 2013 roku pozyskał kolejne 25 mln euro na finansowanie inwestycji zwiększających efektywność energetyczną w sektorze Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Oznacza to, że całkowita wartość programu dla MSP została zwiększona do 35 mln euro. Do tej pory w ramach tego projektu sfinansowano już m.in. wymianę starych autobusów
na nowoczesne niskopodłogowe m.in. w Opolu, Olsztynie, Gliwach i Białymstoku, wymianę wózków na energooszczędne czy przebudowę hali magazynowej. Tym samym finansowanie Citi Handlowy przyczyniło się do redukcji emisji CO2 w ramach tych projektów o 40%. W zakresie działalności na rynkach finansowych III kwartał należy zaliczyć do najlepszy kwartałów Banku pod względem wolumenu transakcji wymiany walutowej w tym roku. Jednocześnie bank odnotował wzrost wartości obrotów FX o 21% r./r. i 13% kw./kw. To kolejny też kwartał, gdy Bank potwierdza swoją silną pozycję na rynku maklerskim. Dom Maklerski Citi Handlowy w okresie tym odnotował 1 pozycję, jeśli chodzi
o wolumen obrotu akcjami na GPW (12,4% udziału rynkowego w obrotach sesyjnych).
Wysoka jakość
Bank konsekwentnie broni wysokiej jakości obsługi w strategicznych obszarach. W dwunastej edycji rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” w 2013 roku Citi Handlowy zajął 3 miejsce w kategorii tradycyjnej bankowości. W III kwartale 2013 roku NPS dla jakości obsługi klientów indywidualnych w oddziałach wyniósł odpowiednio wysoko 40 proc. NPS dla CitiService (Departament Obsługi Klientów Korporacyjnych) w bankowości korporacyjnej wyniósł z kolei aż 70%.
Prezentacja z konferencji prasowej podsumowującej wyniki III kwartału 2013 roku dostępna jest na stronie www.citihandlowy.pl w sekcji Relacje Inwestorskie.