Citi Handlowy trzeci rok z rzędu zwyciężył w rankingu prestiżowego magazynu Euromoney. Bank zajął pierwsze miejsce w kategorii FX, czyli obrotu walutowego z klientami korporacyjnymi.
O kolejności miejsc w rankingu decydują udziały rynkowe szacowane w oparciu o dane zebrane od ankietowanych klientów (Citi Handlowy z 23% udziałem).Tym samym potwierdzono wiodącą pozycję banku w obszarze usług wymiany walutowej na krajowym rynku.
Ranking jest organizowany co roku i obejmuje najlepsze instytucje świadczące usługi zarządzania środkami finansowymi – w gronie ocenianych znajdują się wiodące banki światowego formatu. To międzynarodowe badanie ma już ponad trzydziestoletnią tradycję i cieszy się wyjątkową renomą w środowisku finansowym. Co szczególnie cenne, o kolejności w rankingu decydują głosy klientów, którzy wypełniają za pośrednictwem Internetu anonimowe ankiety, w których podają m.in. wielkości obrotu walutowego z bankami, z którymi współpracują.
„Citi Handlowy od lat należy do czołówki banków na polu transakcji walutowych. Byliśmy pierwszym bankiem w Polsce, który zaoferował klientom platformę walutową. Dziś funkcjonuje już trzecia generacja Citi FX Pulse, która łączy innowacje, funkcjonalność i obszerny pakiet przydatnych dodatków.” – powiedział Mishbah Shah, Szef Pionu Skarbu i Wiceprezes zarządu Banku Citi Handlowy.
Citi Handlowy był także pierwszym na rynku bankiem, który udostępnił możliwość składania transakcji typu „order”. Ta funkcja pozwala złożyć na platformie CitiFX Pulse zlecenia zakupu lub sprzedaży waluty po określonym kursie. Kiedy wyznaczony kurs zostaje osiągnięty transakcja realizowana jest automatycznie. W rezultacie platforma Citi Handlowy daje firmom dostęp do kwotowań 24 godziny na dobę.
Dodatkowo na platformie zamieszczono informacje z rynku walutowego, pieniężnego i surowcowego oraz Raporty, komentarze analityków banku i dealerów Pionu Skarbu. Jednak źródłem sukcesu platformy jest nieograniczony dostęp do kwotowań w czasie rzeczywistym: oraz wyjątkowy na rynku zestaw aż 700 par walut. Więcej na temat Citi FX Pulse można zobaczyć w specjalnym filmie wyprodukowanym dla kampanii Citi Handlowy.
Źródło: Citi Handlowy