Właśnie ruszyły testy nowej bankowości internetowej w Citi Handlowy, w których udział bierze 3 tys. pracowników banku. Projekt przebudowy systemu Citibank Online prowadzony w Polsce w międzynarodowym zespole to pionierskie przedsięwzięcie, którego efekty mogą być wykorzystane w innych krajach gdzie działa Citi.
Klienci banku uzyskają dostęp do nowego serwisu z licznymi nowymi funkcjonalnościami na początku 2017 roku, a ostateczna wersja będzie udostępniona pod koniec 2017 roku. Nowy serwis będzie działał w techonologii RWD (będzie dostosowywał się do wyświetlaczy komputerów, smartfonów i tabletów). Zmieniać się będzie także aplikacja mobilna, której funkcjonalności i ergonomia będą dostosowywane do najważniejszych atutów smartfonów i tabletów, takich jak geolokalizacja, wykorzystanie aparatu czy możliwość szybkiego podglądu salda rachunku.
Nowy serwis transakcyjny ma w całości przenieść obsługę sprzedażową ipost-sprzedażową klientów Citi Handlowy do internetu. Prace ruszyły wiosną 2016 roku, a tzw. pierwsza odsłona (Release 1) jest dostępna już po trzech miesiącach prac. Szybkości prac nad nową odsłoną bankowości internetowej sprzyja tryb pracy znany ze start-upów i fintechów, czyli agile.
– To filozofia działania niespotykana w tak dużych korporacjach. W skrócie jej filarami są: perspektywa użytkownika oraz działania w niewielkich zespołach z bardzo szybkim czasem reakcji przy ocenie użyteczności. Właśnie uruchamiamy testy tzw. Releasu 1 dla trzech tysięcy pracowników Citi Handlowy. Zaletą metodyki agile, znanej z fintechów, jest możliwość wprowadzania zmian na każdym etapie procesu budowy nowego serwisu – mówi Miguel Mendes, Dyrektor Departamentu Zarządzania Doświadczeniami Klientów Bankowości Detalicznej Citi Handlowy.