W ciagu ostatniego roku odnotowano znaczący wzrost zapotrzebowania na usługi bankowe dla Polaków pracujących i mieszkających za granicą. Wg. szacunków Ministerstwa Finansów, w 2006 roku rodacy przebywający za granicą wysłali do Polski 6,1 mld USD. To więcej niż suma dotacji unijnych, które państwo polskie otrzymało przez cały 2006 rok (3,6 mld USD). Największe skupiska Polaków to tradycyjnie USA – szacunkowo 9 mln, Niemcy – 2 mln i Wielka Brytania – 1 mln. W czołówce stale utrzymują się również Kanada – 0,5 mln, Włochy – 0,1 mln czy Hiszpania 50 tys. Na początek Bank zaoferował bezpłatne przelewy z 8 krajów do Polski oraz kompleksową ofertę dla Polaków w Wielkiej Brytanii. Ponadto wkrótce zostaną wprowadzone specjalne usługi dla Polaków w USA.
Bank udostępnił bezpłatne i natychmiastowe przelewy na rachunki w Citi Handlowy dla Polaków z 6 krajów Unii Europejskiej oraz Australii i Indii. Dotyczy to przelewów wykonywanych z rachunków Citi zagranicą na konta w Citi Handlowy w Polsce. Przelewy wykonywane są w czasie rzeczywistym – środki są dostępne dla odbiorcy natychmiast po wysłaniu przez nadawcę. Klienci Citi Handlowy mogą wypłacać gotówkę bez prowizji w bankomatach Citi Handlowy oraz Euronet, a z konta CitiOne Direct również jeden raz w miesiącu w dowolnym bankomacie w Polsce.
Wprowadzenie nowej strategii wobec Polaków za granicą jest możliwe dzięki aktywnej współpracy wszystkich banków należących do Grupy Citi – największej globalnej instytucji finansowej świata. „Kierownictwo Citi wielokrotnie podkreślało, że zmiany wprowadzone w grupie wiosną to zdecydowanie więcej niż nowa nazwa i logo. Strategia „One Citi” to zacieśnienie współpracy nie tylko pomiędzy różnymi liniami biznesowymi, ale również między jednostkami Grupy działającymi w różnych krajach. To, że dziś możemy poinformować o wdrażaniu globalnej oferty dla Polaków za granicą, jest możliwe dzięki realizacji tej strategii.” – powiedział dziś na konferencji prasowej Sławomir S. Sikora, Prezes Citi Handlowy, a zarazem Citi Country Officer w Polsce.
Pierwsza kompleksowa oferta wprowadzona dla Polaków w Wielkiej Brytanii i ich bliskich w Polsce, to przede wszystkim bezpłatne przelewy internetowe do Polski oraz bezpłatne prowadzenie konta w Citibank UK. Konto „Easy Account” jest pierwszym kontem bez opłat przygotowanym specjalnie dla Polaków w Wielkiej Brytanii.
Dodatkowe korzyści dla osoby, która założy takie konto w Citibank UK to bezpłatna karta debetowa Visa, umożliwiająca wypłaty gotówki bez opłat z ponad 35 tysięcy bankomatów w całej Wielkiej Brytanii. Ponadto posiadacze konta w Citibank UK mogą wykonywać bezpłatne przelewy i opłacanie rachunków w Wielkiej Brytanii, oraz korzystać z jednego z najwyżej oprocentowanych kont oszczędnościowy (Flexible Saver), z którego pieniądze można wypłacać w dowolnym momencie bez utraty odsetek i dodatkowych opłat. Klienci korzystają również z bezpłatnej cotygodniowej informacji o saldzie na telefon komórkowy lub e-mail (Citibank Alerting Service).
Z myślą o rodzinach odbiorców przelewów w Polsce wprowadzono możliwość otwarcia konta w Citi Handlowy bez konieczności wizyty w oddziale w Polsce. Wystarczy, że osoba przebywająca w Wielkiej Brytanii złoży (przez Internet lub telefonicznie) prośbę o otwarcie konta dla bliskiej osoby w Polsce. Citi Handlowy skontaktuje się z tą osobą i umówi w dogodnym miejscu oraz czasie w celu podpisania umowy.
Jedno z podstawowych ułatwień dla osoby, która założy konto w Citibank UK to możliwość otwarcia konta przez internet w języku polskim. Dla wygody klientów przebywających w Wielkiej Brytanii wprowadzono możliwości uzyskania informacji w języku ojczystym. W internecie uruchomiona została specjalna strona w polskiej wersji językowej: www.online.citibank.pl/zagranica, gdzie można zapoznać się z pełną dokumentacją otwarcia konta w Citibank UK, umową oraz materiałami informacyjnymi. Informacje o ofercie i produktach Citibank UK oraz Citi Handlowy, można również uzyskać w języku polskim za pośrednictwem specjalnie uruchomionej infolinii.