Podobnie październikowy Forbes w zestawieniu banków dla MSP włączył Citi Handlowy do grona najlepszych 20 banków dla firm. W rankingu Forbesa, redakcja w oparciu o przeanalizowane oferty banków dla małych i średnich firm przyznała Citi Handlowy dwie gwiazdki na pięć możliwych, zwracając uwagę na to, że „Bank znacząco poprawił swoją pozycję w stosunku do ubiegłorocznego rankingu”.
Wyniki badań i analiz opublikowanych przez redakcje znajdują potwierdzenie w danych Citi Handlowy oraz opiniach klientów Banku. „Strategia Jednego Banku” przynosi efekty. Jesteśmy bliżej klienta, gdyż oddziały korporacyjne obsługują klientów indywidualnych, weszliśmy z punktami obsługi do siedzib naszych klientów korporacyjnych, sprzedajemy karty kredytowe na stacjach benzynowych, mamy nowe karty kredytowe wydane wspólnie z naszymi partnerami korporacyjnymi (BP, Polkomtel, LOT). To wszystko przekłada się na zadowolenie naszych klientów.” – powiedział Sławomir S. Sikora, Prezes Zarządu Banku Citi Handlowy.
Badanie TNS OBOP zrealizowane metodą „tajemniczego klienta” objęło 420 oddziałów banków na terenie całego kraju. Przedstawiciele firmy badawczej oceniali jakość obsługi, kontakt z klientem i procedury związane z prowadzeniem rachunku. Modelowy klient żył w stałym związku, miał dziecko, pracował umysłowo i zarabiał miesięcznie ok. 1500 zł. „Już w drzwiach przywitał mnie pracownik” – badający podczas wizyty w Citi Handlowy zwrócił uwagę na wysoki standard obsługi. Wśród mocnych stron Banku wymieniono również małe kolejki i dobrą lokalizację oddziałów.
„W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wprowadziliśmy wiele atrakcyjnych produktów, takich jak konto oszczędnościowe, nowe karty cobrandowe czy konto internetowe. Jednocześnie zadbaliśmy, tam gdzie to możliwe, o skrócenie czasu obsługi klienta i konkurencyjną cenę oferowanych produktów i usług. To dało efekt w postaci tak dużego awansu w rankingu Newsweeka i mocne podstawy, aby optymistycznie myśleć o przyszłorocznej edycji.” – uważa Sonia Wędrychowicz-Horbatowska, wiceprezes Banku i Szef Sektora Bankowości Detalicznej Citi Handlowy. Dzięki inicjatywie „Klient na pierwszym miejscu” możemy zaobserwować ewolucję w standardach Banku – na przykład klient może założyć konto w Citi Handlowy poświęcając 25% mniej czasu, dzięki uproszczeniu procedur i zredukowaniu wymaganej dokumentacji. Bank podjął szereg nowych inicjatyw, aby poznać opinie klientów – m.in. w oddziałach ustawiono specjalne standy, żeby każdy mógł przekazać swoje uwagi, które Citi Handlowy bierze pod uwagę przy modyfikowaniu produktów i usług.