PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Who is who
  • Wydarzenia
  • Praca
  • Forum
  • Alert
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeCo dziesiąty Polak płaci telefonem w sklepach stacjonarnych
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank należy do hiszpańskiej Grupy Santander. Grupa jest obecna na polskim rynku od 2001 r., jednak marka Santander Consumer Bank pojawiła się w roku 2006 r.

Co dziesiąty Polak płaci telefonem w sklepach stacjonarnych

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Informacje 22.05.2020 (11:23) informacja prasowa
Bankowość mobilnaPłatności mobilne Santander Consumer Bank

Bez telefonu z dostępem do internetu trudno wyobrazić już sobie codzienne funkcjonowanie. Niemal 23 proc. Polaków korzysta na smartfonach z nawigacji, 17 proc. z mediów społecznościowych, a 14 proc. z serwisów informacyjnych – takich odpowiedzi udzielili badani na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów, na potrzeby raportu ,,Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania”.

fot. Shutterstock

Smartfon i aplikacje na nim zainstalowane są już niezbędnym elementem życia nie tylko dla najmłodszej grupy badanych (18-29 lat). Wcale nie mniejszą aktywność wykazują tu 30    i 40-latkowie. 40 proc. osób wieku 30-39 lat rozmawia przez komunikatory, 35 proc. korzysta z serwisów społecznościowych, a 30 proc. z portali informacyjnych na smartfonach. Z kolei niemal połowa 40-latków (49 proc.) włącza w telefonie nawigację.

W aplikacjach mobilnych, a nie na komputerze 

Polacy coraz chętniej wykorzystują też smartfony do czynności związanych z finansami i płatnościami. Za pomocą telefonu loguje się już do swojego banku ponad 12 proc. badanych, z czego najwięcej, bo ­30 proc. to 40-latkowie. Mobilnie z bankowości najczęściej korzystają mieszkańcy metropolii, czyli np. Warszawy czy Krakowa (18 proc.).

– Pandemia koronawirusa wymusza zmianę naszych dotyczących przyzwyczajeń korzystania z usług bankowych. Teraz stawiamy przede wszystkim na rozwiązania online – przez internet już nie tylko weryfikujemy stan konta i robimy przelewy, ale w coraz większym stopniu bierzemy kredyty czy robimy zakupy na raty. Wiele wskazuje na to, że będzie to już stały trend. Takie bankowanie jest nie tylko wygodne i szybkie, ale także bezpieczne. Przy pożyczkach online oferujemy pełen dostęp do dokumentacji w formie elektronicznej, a potwierdzenie tożsamości klienta odbywa się za pomocą przelewu weryfikacyjnego – tłumaczy Piotr Dolata, członek zarządu Santander Consumer Banku.

Ciekawie kształtuje się też najbliższa przyszłość rynku płatności – już dziś w sklepach spotykamy wiele osób, które przy kasach nie wyciągają portfela, tylko swoje smartfony. W badaniu Santander Consumer Banku – banku od kredytów, niemal co dziesiąty ankietowany zadeklarował, że płaci w ten sposób za zakupy w sklepach stacjonarnych. 36 proc. tej grupy to osoby w wieku 18-29 lat.

Smartfon pod szczególnym nadzorem

Smartfon jako narzędzie towarzyszące nam w wielu różnych czynnościach wymaga jednak specjalnej uwagi. Urządzenia te wiedzą o nas bardzo wiele – ilość informacji zapisana w aplikacjach jest ogromna. Czy i jak Polacy chronią dane w  swoich telefonach? Prawie połowa badanych (42,4 proc.) nie udostępnia smartfonów osobom trzecim. Zabezpieczamy je wciąż głównie za pomocą kodu PIN (36,4 proc.), ale coraz popularniejsze stają się rozwiązania biometryczne, takie jak rozpoznawanie twarzy czy odcisku kciuka (21,8 proc. wskazań). Co piąty zapytany (20,4 proc.) deklaruje, że pobiera aplikacje wyłącznie z zaufanego źródła, a niecałe 17 proc. ogranicza im dostęp do danych o sobie, np. tych dotyczących lokalizacji czy wglądu w zdjęcia.

– Pamiętajmy o tym, żeby nie klikać w podejrzane maile lub SMS-y, bo może być to próba wyłudzenia naszych danych. Warto wyrobić też w sobie nawyk wylogowywania się z aplikacji, czy serwisów. Badanie pokazuje, że w przypadku bankowych witryn online, na szczęście zazwyczaj stosujemy się do tej zasady. Tylko 2,4 proc. Polaków wskazało, że nie wylogowało się z systemu transakcyjnego swojego banku, tymczasem  w przypadku mediów społecznościowych odsetek ten wzrasta do niemal 17 proc. – dodaje Piotr Dolata.

Więcej niż co dziesiąty ankietowany (11 proc.) przyznał, że w żaden sposób nie dba   o bezpieczeństwo swojego smartfona. W tej grupie są głównie osoby starsze – 37 proc. 60-latków i 31 proc. 70-latków.

Badanie na zlecenie Santander Consumer Banku w ramach raportu Polaków portfel własny – wiosenne wyzwania wykonał Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, na początku marca 2020 roku, na próbie reprezentatywnej dla ogółu Polaków. Badanie zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów telefonicznych (CATI). N=1000.

Źródło: Santander Consumer Bank

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
2020-05-22
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

0 Prawie połowa banków na świecie walczy ze skutkami pandemii, przyspieszając digitalizację usług
21.01.2021 (08:42) – informacja prasowa

Prawie połowa banków na świecie walczy ze skutkami pandemii, przyspieszając digitalizację usług

W skali globalnej 44 proc. banków planuje, a 48 proc. już wdrożyło cyfrowe rozwiązania, mające na celu poprawę …

0 SPOKO.app z blisko 320 tys. użytkowników. Fintech Ventures ogłasza dalsze plany
21.01.2021 (07:14) – informacja prasowa

SPOKO.app z blisko 320 tys. użytkowników. Fintech Ventures ogłasza dalsze plany

Fintech Ventures, większościowy udziałowiec SPOKO.app, podał najnowsze dane związane z aplikacją do …

0 Shoper uruchomił odroczone płatności PayPo
21.01.2021 (07:06) – informacja prasowa

Shoper uruchomił odroczone płatności PayPo

Odroczone płatności PayPo są już dostępne dla wszystkich sklepów internetowych Shoper. Dzięki nim klienci sklepów …

0 7 nieoczywistych efektów epidemii
21.01.2021 (06:52) – artykuł nadesłany

7 nieoczywistych efektów epidemii

Mniej rozwodów, ogromny wzrost zainteresowania adopcjami zwierząt czy wybuch popytu na nieruchomości rekreacyjne – …

0 Pomysł ugody dla frankowiczów od KNF nie pomoże rozwiązać problemu sektora bankowego
21.01.2021 (06:47) – artykuł nadesłany

Pomysł ugody dla frankowiczów od KNF nie pomoże rozwiązać problemu sektora bankowego

Minął już ponad miesiąc od ogłoszenia propozycji Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), dotyczącej rozwiązania problemu …

0 Santander Consumer Multirent wprowadził leasing z karencją. Spłata rozpoczyna się po 4 miesiącach
21.01.2021 (06:44) – informacja prasowa

Santander Consumer Multirent wprowadził leasing z karencją. Spłata rozpoczyna się po 4 miesiącach

Santander Consumer Multirent poszerzył ofertę produktową o leasing, w którym spłacanie kontraktu rozpocznie się po …

PRNews.pl

Zobacz również

Nawet 130 tys. zł różnicy w kosztach. Bankier.pl sprawdził kredyty hipoteczne na dom

Nawet 130 tys. zł różnicy w kosztach. Bankier.pl sprawdził kredyty hipoteczne na dom

Wyższa marża może przełożyć się na spore…

Prezes Pekao o Idea Banku: Wyrok sądu arbitrażowego nie będzie miał żadnego znaczenia

Prezes Pekao o Idea Banku: Wyrok sądu arbitrażowego nie będzie miał żadnego znaczenia

Tak naprawdę w Idea Banku brakowało około…

mBank ostrzega przed fałszywymi linkami podczas zakupów internetowych

mBank ostrzega przed fałszywymi linkami podczas zakupów internetowych

Podczas zakupów lub sprzedaży w sieci, nie…

Cyfrowe euro w ciągu 5 lat. Jak mógłby działać nowy pieniądz?

Cyfrowe euro w ciągu 5 lat. Jak mógłby działać nowy pieniądz?

Cyfrowe euro powinno stać się rzeczywistością w…

Gotówki nie przyjmujemy – co trzeci Brytyjczyk spotkał się z odmową

Gotówki nie przyjmujemy – co trzeci Brytyjczyk spotkał się z odmową

34 proc. konsumentów w okresie od początku…

Who is who

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk, Rzecznik Prasowy, Kierownik Wydziału Public…

Katarzyna Siwek

Katarzyna Siwek

Katarzyna Siwek W przeszłości Dyrektor Biura Analiz…

Damian Ziąber

Damian Ziąber

Właściciel firmy PR, świadczy swoje usługi dla…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

mirekk:

Żeby państwo polskie budowało przynajmniej wystarczająco dużo mostów... …

śr, 20 sty 2021 (12:26) • Aż 67% Polaków uważa, że emerytura nie wystarczy im, aby przeżyć. Prawie 20% nie ma planu, jak zapewnić sobie bezpieczeństwo na starość. Wyniki badania

Slavekk:

A jak zakładasz rachunek w banku to też im dowodu nie pokażesz? …

śr, 20 sty 2021 (06:52) • Revolut szuka w Polsce banku do współpracy. Potrzebuje lokalnych numerów IBAN

GnD:

No tak, bo przecież bez dowodu nagle Polak obraca milionami, ale już z …

wt, 19 sty 2021 (23:35) • Revolut szuka w Polsce banku do współpracy. Potrzebuje lokalnych numerów IBAN

assadf:

Revolut ma przed sobą wiele tego typu trudności, bo CEO nie uznaje, że …

wt, 19 sty 2021 (18:47) • Revolut szuka w Polsce banku do współpracy. Potrzebuje lokalnych numerów IBAN

xxx:

skanu dowodu nie prześlę dziekuję …

wt, 19 sty 2021 (16:03) • Revolut szuka w Polsce banku do współpracy. Potrzebuje lokalnych numerów IBAN

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców