PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeCo subskrypcje Polaków mówią o ich wieku

Co subskrypcje Polaków mówią o ich wieku

Informacje 10.04.2024 (14:05) informacja prasowa
Płatności mobilne

Prawie połowa Polaków aktywnie korzysta z subskrypcji. Ten popularny model zakupu produktów i usług rozpowszechnił się wśród konsumentów niezależnie od ich płci czy miejsca zamieszkania. Jak pokazuje badanie wykonane na zlecenie ING Banku Śląskiego, zasadniczo jesteśmy też zgodni, jeśli chodzi o to, co warto subskrybować. Streamingi filmów i muzyki oraz dostęp do produktów e-commerce to najbardziej popularne rodzaje subskrypcji. Okazuje się jednak, że jeśli przyjrzymy się skłonności do korzystania z abonamentów, ich specjalistycznym rodzajom i temu, jak zarządzamy kosztami z nimi związanymi, zauważymy spore różnice pomiędzy poszczególnymi pokoleniami.

fot. Shutterstock

Już 46 proc. Polaków korzysta z różnego rodzaju subskrypcji, a wśród nich 71 proc. użytkowników abonamentów ma dostęp do 3 produktów lub usług tego typu i wydaje na ten cel do 150 zł. Jak wynika z deklaracji badanych, lubimy kontrolować przeznaczane na ten cel wydatki (wskazało tak 84 proc. respondentów). Głównym narzędziem sprawowania tej kontroli jest monitorowanie konta bankowego. Nie dziwi więc, że aż 57 proc. badanych przyznało, że interesuje ich możliwość czasowego blokowania płatności za subskrypcję, dzięki czemu uzyskają tymczasowe oszczędności (bez rezygnowania z abonamentów zupełnie).

Subskrypcja pokoleniowa

O ile lista najpopularniejszych typów subskrypcji jest dość demokratyczna (streamingi filmów i seriali dominują we wszystkich kategoriach wiekowych), o tyle jeśli przyjrzeć się skłonności do korzystania z samego modelu subskrypcyjnego, wyraźnie widać, że jest to model preferowany przez młodych konsumentów. Dla przeważającej większości osób w wieku 18-24 lat korzystanie z usług subskrypcyjnych to standard (64 proc.), wśród starszych osób tylko 33 proc. decyduje się na to rozwiązanie.

Najchętniej korzystamy z subskrypcji na platformy streamingowe z wideo, co deklaruje aż 75 proc. badanych. Natomiast w zależności od wieku różnimy się w kwestii specyfiki innych wybieranych przez Polaków abonamentów. Najmłodszych użytkowników platform streamingowych z muzyką jest aż dwa razy więcej (49 proc.) niż tych ze starszej grupy wiekowej (24 proc). Osoby w wieku 45-60 lat z kolei chętniej subskrybują produkty e-commerce.

Różnice pokoleniowe między subskrybentami widać również w liczbie abonamentów, za które są skłonni zapłacić. Aż 70 proc. Polaków opłaca od 1 do 3 abonamentów miesięcznie, ale aż 25 proc. najmłodszych respondentów deklaruje, że subskrybują od 4 do 10 usług. Większość z nas (75 proc.) wydaje na ten cel maksymalnie do 150 zł miesięcznie.

Młodzi automatyzują, starsi wolą kontrolę

Aktywni użytkownicy subskrypcji doceniają przede wszystkim wygodę takiego rozwiązania – podkreśla to aż 47 proc. badanych. Jedna trzecia użytkowników zwraca również uwagę na aspekt finansowy – jest to zazwyczaj tańsza opcja niż jednorazowy zakup. Subskrybenci dostrzegają, że przydatne są też: dostęp do unikalnych produktów i usług, które nie są dostępne nigdzie indziej oraz możliwość zautomatyzowania płatności, która „zwalnia nas” z konieczności pamiętania o samodzielnym opłacaniu usługi. Ten ostatni aspekt najbardziej cenią młodzi użytkownicy w wieku 18-24 lat, z których aż 69 proc. podpina kartę bankową pod dany abonament. Wśród starszej grupy konsumentów, na tą metodę decyduje się jedynie 44 proc. osób, a 55 proc. nadal wybiera dokonywanie płatności samodzielnie.

Jak się jednak okazuje ani automatyzowanie rozliczeń za subskrypcje ani samodzielne opłacanie ich nie wpływa bezpośrednio na większą kontrolę wydatków na te usługi. Już 38 proc. badanych przyznaje, że choć raz zdarzyło im się opłacić subskrypcje, z których nie korzystali. Zdarzyło się to prawie połowie (48 proc.) młodych konsumentów (18-24 lat), którzy statystycznie opłacają najwięcej abonamentów. Z kolei w grupie 45-60 lat takiej sytuacji doświadczył co trzeci respondent. Nic więc dziwnego, że aż 84 proc. Polaków deklaruje chęć kontrolowania swoich subskrypcji i wydatków z nimi związanych. I chętnie robilibyśmy to w jednym miejscu (taką możliwość chce mieć 69 proc. Polaków).

Najbardziej popularną metodą monitorowania wydatków za subskrypcje jest zresztą sprawdzanie płatności na koncie bankowym (np. z poziomu aplikacji bankowej). Mimo to, prawie co trzeci Polak w wieku 45-60 lat przyznaje, że nie korzysta z żadnych narzędzi do analizowania swoich płatności.

Funkcjonalność, która pomoże kontrolować budżet

W kontekście potrzeby kontroli wydatków na subskrypcje, nie dziwi, że jako atrakcyjną opcję postrzegamy możliwość blokowania zautomatyzowanych płatności. Respondenci przyznają, że taka funkcjonalność może być przydatna, gdy będą chcieli zaoszczędzić na kosztach abonamentów, kiedy tymczasowo lub stale z nich nie korzystają albo kiedy potrzebują zacisnąć pasa.

W aplikacji Moje ING klienci mogą śledzić wydatki związane z subskrypcjami, które opłacają automatycznie swoją kartą bankową (algorytm identyfikuje już ponad 40 popularnych usług tego typu). W razie potrzeby mają możliwość zablokowania nadchodzącej płatności za subskrypcję. Samo blokowanie płatności nie wiąże się z zupełną rezygnacją z usługi. To, co zyskują użytkownicy aplikacji Moje ING, to czas na zastanowienie się nad tym, czy chcą subskrypcję zachować, czy może jednak kompletnie z niej zrezygnować.

Funkcję blokowania płatności za subskrypcje Bank promuje w ramach kampanii „ING. Twój asystent. Przypomni, podpowie, poinformuje”. Funkcjonalność dostępna w aplikacji Moje ING jest również promowana w różnorodnych kanałach komunikacji: Telewizji, Internecie, a także na wiatach przystanków autobusowych, na siłowniach, uczelniach czy w kinach.

O badaniu

Badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na zlecenie ING Banku Śląskiego w dniach 22-27 lutego 2024 roku metodą CAWI. Badanie przeprowadzone na ogólnopolskiej próbie 1054 osób.

Źródło: ING

2024-04-10
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców