Z chwilą podpisania przez jeden z największych polskich banków, Bank Pekao SA umowy z operatorem sieci komórkowej Play, rozpoczyna się era prawdziwej popularności systemów typu EBPP, pozwalających klientom odbierać i opłacać faktury bezpośrednio w swojej bankowości internetowej.
Systemy tego typu od wielu lat funkcjonują między innymi w krajach Skandynawskich i Stanach Zjednoczonych. W Polsce to jeszcze nowość, która jednak ma szansę na stanie się standardową funkcją bankowości elektronicznej. Obsługa elektronicznych faktur daje wymierne finansowe korzyści wystawcom faktur, ponieważ ich obsługa jest wielokrotnie tańsza niż tradycyjnych faktur papierowych. Dzięki łatwej realizacji płatności przez odbiorców, zwiększa się także prawdopodobieństwo regularnego regulowania zobowiązań przez płatników.
Systemy bankowości internetowej PekaoBIZNES24 oraz PekaoFIRMA24 wdrożone przez Comarch, przeznaczone są dla klientów korporacyjnych oraz małych i średnich firm. Oba systemy płatności internetowej mają w swojej ofercie usługę eFaktura24, dzięki której płacenie faktur odbywa się za jednym kliknięciem. Usprawnia również proces dostarczanie faktur wystawcy jak również przyspiesza wpływ należności na rachunek wystawcy.
– eFaktura24 to unikatowe rozwiązanie, które zapewnia korzyści zarówno wystawcy – bo szybciej otrzyma zapłatę, jak i jego odbiorcy, który wygodniej zapłaci za nabyte usługi lub produkty – mówi Piotr Pinchinat – Miernik, dyrektor Biura Produktów Bankowości Elektronicznej w Banku Pekao SA.
– Wygoda tego rozwiązania jest niezaprzeczalna, zarówno jeśli chodzi o wystawców, jak i odbiorców faktur. Dzięki oferowanej przez Bank automatyzacji procesu, jest on dla klientów źródłem kolejnych oszczędności na kosztach obsługi. Jesteśmy przekonani, że obsługa elektronicznych faktur stanie się niedługo standardową funkcją w bankowości elektronicznej jak zakładanie lokat online czy szybkie przelewy – mówi Michał Policht, kierownik projektu w Comarch.
Źródło: Comarch