Konkurs jest częścią ogólnoeuropejskiego badania, mającego na celu określenie gustów i preferencji konsumentów w Europie. Pierwsza polska edycja projektu Coolbrands składa się z dwóch części.
W pierwszej z nich trwającej do 26 czerwca br. wszyscy, którzy chcą wziąć udział w akcji mogą poprzez portal www.coolbrands.onet.pl wytypować marki, które uważają za najbardziej modne i pożądane. Następnie marki, wyłonione przez konsumentów w internetowym głosowaniu, zostaną ocenione przez grono ekspertów – Radę Marek, w skład której wejdą autorytety ze świata mody, reklamy i mediów.
Konkursowi towarzyszyć będą spoty w MTV oraz Radiostacji, a także kampania w Internecie. Projekt, wprowadzany do Polski przez agencję New Communications, jest ściśle związany z wcześniej organizowanym w Polsce konkursem Superbrands. Uzupełnia on Superbrands o najsilniejsze marki postrzegane jako modne, cool, trendy czyli jazzy.
Superbrands to niezależna organizacja, która działa od ponad 10 lat, obecnie już w 46 krajach.
Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach. Organizacja rozpowszechnia ideę „brandingu” poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku marek. Album Coolbrands będzie pierwsza w Polsce książką poświęconą brandingowi cool marek.
Projekt Coolbrands wcześniej był organizowany w krajach takich jak Wielka Brytania czy Holandia. W tym roku konkurs jest częścią ogólnoeuropejskiego badania. Jest on organizowany w Holandii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, w Niemczech, Finlandii, w Grecji, na Węgrzech, Islandii, Irlandii, we Włoszech, Norwegii, Portugalii, Rosji, Hiszpanii, Szwajcarii, UK i Szwecji.