Brak dostępu do skrytek był największym utrudnieniem w doręczaniu korespondencji przez niezależnych operatorów pocztowych. Jednak, mimo że 24 sierpnia 2008 roku minął termin obowiązkowej wymiany tradycyjnych skrzynek na euroskrzynki, część z nich nie zostało jeszcze zamontowanych. Szacujemy, że do końca 2008 roku wymienionych będzie 75% euroskrzynek.
Prywatni operatorzy dostrzegają potencjał rynku i chętnie podejmują działania zmierzające do zwiększania swojej konkurencyjności, pomimo ograniczeń jakie wynikają z panującego w Polsce monopolu Poczty Polskiej. Aktywność niezależnych operatorów może nadal skutkować utratą klientów przez narodowego monopolistę na rzecz konkurencji. Tendencja ta najbardziej widoczna w obliczu spowolnienia gospodarczego, gdy firmy redukują koszty i szukają oszczędności w bieżących wydatkach. Powoduje to, że jeszcze chętniej korzystają z ofert alternatywnych operatorów, których oferta jest bogatsza, a cena bardziej atrakcyjna niż w przypadku narodowego monopolisty. Jednocześnie należy podkreślić, że po kilku latach dynamicznego rozwoju sektor pocztowy powoli się stabilizuje powodując, że pozycja kluczowych operatorów jest niezagrożona. Perspektywy dla rynku usług pocztowych należy ocenić pozytywnie – spodziewamy się, że dzięki intensywnym pracom zmierzającym do pełnej liberalizacji rynku, tempo rozwoju tego sektora utrzyma się na dotychczasowym poziomie, umożliwiając niezależnym operatorom pocztowym dalszy rozwój.
Rafał Brzoska
Prezes Zarządu InPost
Tagi: inpost
Sprawdź także:
15.11.2024 (13:26)
– informacja prasowa
Credit Agricole wprowadza do oferty kredyt gotówkowy z mechanizmem obniżania oprocentowania
Bank Credit Agricole wprowadza do oferty „Kredyt gotówkowy na zielone cele”. Nowy produkt przeznaczony jest dla …
15.11.2024 (12:54)
– informacja prasowa
ING inwestorem w sekurytyzacji przeprowadzonej przez Europejski Fundusz Leasingowy
To jedna z największych tego typu transakcji na polskim rynku w ostatnich latach a łączna kwota pozyskanego …
15.11.2024 (12:52)
– informacja prasowa
Skarbonki Banku Pekao – nowość w rękach młodzieży
Bank Pekao uzupełnił możliwość otwierania Skarbonek dla ostatniej grupy wiekowej swoich klientów. Od teraz także …
15.11.2024 (10:20)
– informacja prasowa
Klientocentryczność według Volkswagen Financial Services
Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 19,8 proc., ponad ćwierć miliona klientów w całej Polsce, a do tego 214 …
14.11.2024 (18:27)
– informacja prasowa
Magdalena Różczka w kampanii produktowej VeloBanku
VeloBank rozwija program lojalnościowy VeloKorzyści, dzięki któremu można zyskać bezpłatny Pakiet Medyczny w wersji …
14.11.2024 (18:22)
– informacja prasowa
Logowanie dwuskładnikowe w serwisie Pekao24
Od 14 listopada 2024 r. klienci Banku Pekao S.A. podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 mogą korzystać …