Obecny lider w tej dziedzinie – PKO BP – poinformował, że w ciągu niecałego roku od momentu zaoferowania dostępu do tradycyjnych rachunków za pośrednictwem internetu i telefonu skorzystało z tej możliwości 660 tys. klientów. Z bankowości elektronicznej Inteligo korzysta dziś 1,1 mln klientów. – Zaufało nam ponad 1,1 mln klientów. Mamy ambicję, aby do końca przyszłego roku z usług bankowości elektronicznej korzystało 2 mln osób – powiedział Jacek Obłękowski, członek zarządu PKO BP. Poinformował on, że wdrożona w listopadzie zeszłego roku bankowość elektroniczna umożliwiła posiadaczom tradycyjnych rachunków samodzielne wykonywanie wielu operacji. Codziennie blisko 3 tys. osób decyduje się na korzystanie z internetowego i telefonicznego dostępu do rachunku tradycyjnego. Przeciętny klient loguje się do swojego rachunku nawet dziewięć razy miesięcznie i wykonuje w tym okresie do czterech operacji. – Najbardziej aktywną grupą klientów korzystających z usług bankowości elektronicznej są osoby w wieku od 25 do 29 lat, które stanowią blisko 21 proc. korzystających z tej usługi – stwierdził Obłękowski.
Co ciekawe, na dostęp do konta poprzez internet decydują się również osoby starsze – aż 2 proc. klientów ukończyło 60 lat. Średnio posiadacze kont dokonują łącznie około 116 tys. operacji dziennie, realizując bezpłatne przelewy, zakładając lokaty czy zlecenia stałe. System w okresach największej aktywności obsługuje prawie 5 tys. równocześnie zalogowanych klientów. Tylko we wrześniu liczba lokat założonych przez posiadaczy tradycyjnych rachunków przez serwis internetowy wyniosła blisko 5 tys., natomiast zlecenia stałe ustanowiło ponad 71 tys. osób – informuje „Nasz Dziennik”.
Konto, do którego mamy dostęp poprzez internet, wydaje się narażone na ataki różnego rodzaju złodziei. Jednak przedstawiciele banków uspokajają, że ich systemy są bezpieczne. Informację o bezpieczeństwie kont potwierdza Remigiusz Kaszubski ze Związku Banku Polskich, według którego działające w Polsce banki mają najlepsze zabezpieczenia na świecie oraz zdecydowanie nowocześniejsze rozwiązania. Przekłada się więc to na liczbę kont prowadzonych przez klientów – czytamy.