PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeCoraz więcej wydajemy na gry wideo – wynika z danych Visa

Coraz więcej wydajemy na gry wideo – wynika z danych Visa

Informacje 11.03.2025 (13:33)
KartyPłatności mobilne

Nowe dane Visa pokazują, że wydatki posiadaczy kart Visa na rozrywki związane z grami w Europie zwiększyły się o 16,7% w 2024 r. w porównaniu do roku poprzedniego. Oznacza to jednocześnie o 40% wyższe tempo wzrostu niż ogólny wzrost wydatków posiadaczy kart Visa.

fot. REDPIXEL.PL/Shutterstock

Jak wynika z danych Visa, wydatki na rozrywkę w branży gier urosły w ostatnim roku bardziej niż te przeznaczone na podróże, modę czy kino i teatr – odpowiednio o 60%, 75% oraz 85%, co czyni sektor gier jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Co ciekawe, gracze wydają więcej i dokonują większej liczby transakcji w porównaniu do przeciętnego posiadacza karty Visa w Europie, przy czym Hiszpanie wydają najwięcej na tego typu rozrywkę, a Węgrzy dokonują średnio największej liczby transakcji .

– Gracze w Europie reprezentują zaawansowaną cyfrowo i znaczącą grupę demograficzną, a rozrywka w branży gier jest kluczowym sposobem utrzymywania więzi i źródłem kreatywności, zwłaszcza wśród młodszych odbiorców. Rola twórców treści związanych z grami staje się tu coraz bardziej widoczna, a oni sami mają potencjał, by dalej napędzać rozwój tego typu działalności. W Visa jesteśmy zaangażowani we wzmacnianie pozycji tych twórców, zapewniając im możliwość łatwego i bezpieczniejszego płacenia oraz otrzymywania zapłaty – wskazał Maciej Reszczyński, Dyrektor Marketingu Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Badanie Visa podkreśla rosnący wpływ influencerów na zakupy związane z grami – ponad 1/4 polskich graczy twierdzi, że twórcy treści mają istotny udział w ich procesie decyzyjnym, jeśli chodzi o wydatki. Ponadto, prawie połowa graczy angażuje się w działalność twórców gamingowych, na przykład oglądając ich filmy, przynajmniej raz w tygodniu.

Wraz ze wzrostem popytu na treści rozrywkowe związane z grami, rośnie również ich podaż. Z danych Visa wynika, że 1/5 graczy streamuje, a blisko 18% udostępnia treści związane z grami w mediach społecznościowych. Spośród osób tworzących treści, ponad 1/5 uważa się za „twórców treści gamingowych”, a więcej niż połowa rozważyłaby zostanie nimi w przyszłości. Ponadto, jak pokazuje badanie Visa – ponad 85% graczy uważa, że ścieżka kariery influencera w branży gier stała w ciągu trzech ostatnich lat bardziej atrakcyjna.

Spośród tych graczy, którzy tworzą treści:
• Ponad 1/3 generuje z tego tytułu dochód, a kolejne 59% chciałoby to robić.
• Subskrypcje (44%), zakupy konsumentów (41%) oraz współprace z markami (41%) są najczęstszymi czynnikami generującymi przychody.
• Niemal 1/4 z osób, które zarabiają na tworzeniu treści, otrzymuje za to wynagrodzenie przekraczające około 5 000 zł miesięcznie, a ponad 9 na 10 uważa, że ich przychody znacznie wzrosną w ciągu następnego roku.

Pomimo tego, że rozwijająca się gospodarka gier wykazuje zachęcające oznaki wzrostu, twórcy treści stoją przed poważnymi wyzwaniami, jeśli chodzi o zarabianie pieniędzy pochodzących od ich fanów. Największymi wyzwaniami dla osób generujących przychody z tworzenia treści są: regularne wpływy, rozwijanie i utrzymywanie bazy odbiorców, a także przyjmowanie płatności od konsumentów – fanów.
Z kolei ci, którzy tworzą treści, ale jeszcze na nich nie zarabiają, wymieniają wśród nich m.in. wspomniane już wcześniej rozwijanie i utrzymywanie bazy odbiorców, pozyskiwanie sponsorów czy nawiązywanie współpracy z markami, zrozumienie zasad konkretnej platformy, a także tworzenie angażujących treści i zarządzanie stresem oraz radzenie sobie z techniczną stroną tworzenia treści, w tym z konfiguracją streamingu czy montażem.

Visa uznaje twórców treści za małe firmy i angażuje się we wspieranie ich w szybkim otrzymywaniu płatności. Obecnie twórcy mogą łatwo i bezpiecznie płacić oraz otrzymywać płatności za pomocą narzędzi finansowych, zasobów i produktów Visa dostępnych dla małych firm na całym świecie. Ponadto, mając na względzie powyższe, Visa zorganizowała niedawno w Warszawie wydarzenie poświęcone branży gier. W spotkaniu wzięło udział ponad 100 gości, a z uczestnikami swoimi spostrzeżeniami podzielili się m.in. eksperci i prezenterzy eSportu – Frankie Ward i Trevor „Quickshot” Henry.

Badanie Visa wykazało, że sektor gier nie tylko pobudza gospodarkę, ale także zwiększa umiejętności graczy. Ponad 8 na 10 graczy z Polski uważa, że granie, oglądanie materiałów lub tworzenie treści związanych z gamingiem lub esportem poprawia ich umiejętności w obszarze rozwiązywania problemów. Co więcej, twórcy treści gamingowych podzielają ten pogląd – 7 na 10 z nich wskazuje, że dzięki tego typu aktywnościom doskonalą oni swoje umiejętności cyfrowe oraz w zakresie projektowania stron internetowych.

Źródło: Visa

analizy 2025-03-11
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców