PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaCyfrowa przyszłość wyzwaniem dla branży ubezpieczeniowej

Cyfrowa przyszłość wyzwaniem dla branży ubezpieczeniowej

Ubezpieczenia 13.01.2015 (15:20)

Towarzystwa ubezpieczeniowe uznają konieczność zrewidowania istniejących modeli działania tak, by zareagować na gwałtowny rozwój technologii cyfrowych oraz nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami rynku. W ciągu ostatnich 3 lat gwałtownie wzrosła liczba firm ubezpieczeniowych, które planują wykorzystywać technologie cyfrowe w celu wprowadzenia istotnych zmian w strategiach biznesowych, wynika z najnowszego raportu KPMG.
 

Cyfrowa rewolucja w branży ubezpieczeniowej

Badanie KPMG pokazuje dwukrotny wzrost liczby respondentów, którzy chcą korzystać z technologii cyfrowych przy wchodzeniu na nowe rynki w ciągu najbliższych 3 lat w porównaniu z okresem ostatnich 3 lat. Widoczny jest także szybki wzrost liczby firm, które za pomocą nowoczesnych technologii planują zoptymalizować model operacyjny , usprawnić komunikacje z inwestorami, czy też rozwijać nowe produkty i usługi. Jak wynika z raportu KPMG „Transforming Insurance – Securing competitive advantage”, aby zapewnić sukces rynkowy, cyfrowa transformacja musi iść w parze z zasadniczą zmianą kultury organizacyjnej, która dla części firm pozostaje dużym wyzwaniem.


Zmiana w wykorzystaniu tech. cyfrowej za 3 lata, a 3 lata temu.png

Wyboista droga do zmian


Badanie pokazuje, że ubezpieczyciele napotykają na problemy przy próbach tworzenia strategii cyfrowych, które byłyby zgodne z ich celami biznesowymi. Ponad dwie trzecie respondentów stwierdza, że ich strategia cyfrowa wykracza poza utrzymywanie witryny internetowej. Jednocześnie tylko nieco ponad jedna trzecia deklaruje, że inicjatywy ich firm w zakresie technologii cyfrowych są zgodne z przyjętymi celami strategicznymi. 65% respondentów ma też poczucie, że otoczenie regulacyjne nie wspiera innowacji w zakresie produktów i kanałów.

Ponadto, towarzystwa ubezpieczeniowe z trudem godzą strategie cyfrowe z istniejącą infrastrukturą oraz procesami biznesowymi. 35% respondentów wskazywało, że istniejące systemy i próba zintegrowania ich z nowymi technologiami stanowią dla nich bardzo duże wyzwanie, zwłaszcza, jeżeli chodzi o gromadzenie danych. Postęp technologii cyfrowej, ekspansja mediów społecznościowych oraz rozwój „internetu rzeczy” to elementy, które mają istotny wpływ na wolumen i różnorodność danych napływających do firm ubezpieczeniowych oraz na tempo ich wzrostu, co jest źródłem dodatkowych trudności. 31% respondentów uważa, że głównym wyzwaniem przy analizie danych jest zgromadzenie wiarygodnych i miarodajnych danych.


Jakie jest największe wyzwanie związane z analizą danych dla Twojej firmy.png
Jakie jest największe z gromadzeniem danych analitycznych dla Twojej firmy.png

Polska na tle świata – opinie ekspertów KPMG w Polsce

Polscy ubezpieczyciele są, jako średnia rynkowa, dopiero przed pełnym włączeniem kanałów cyfrowych do swoich strategii. Funkcje online są dostępne w różnym fragmentarycznym zakresie u różnych ubezpieczycieli – brak jeszcze na polskim rynku wypracowanego standardu obsługi online. Wśród decydentów firm działających w Polsce powoli dojrzewa świadomość, iż trend cyfrowy nadchodzi i będzie wymagał od ubezpieczycieli nie tylko przekształcenia obsługi na kanały cyfrowe, ale też przemyślenia na nowo modeli biznesowych– mówi Piotr Siciak dyrektor w dziale usług doradczych dla sektora usług finansowych w KPMG w Polsce.

W ostatnich latach największe firmy ubezpieczeniowe działające na polskim rynku skupione były na wymianie systemów w celu automatyzacji procesów i zamianie polisy wypisywanej ręcznie na tę wystawianą z systemu. Zmiana modeli biznesowych na wykorzystujące pełnię możliwości świata cyfrowego jest dopiero przed nimi. Należy pamiętać, że wymagać będzie to nie tylko zmiany technologii, ale także odpowiednich kompetencji firmy, w tym rozwoju procesów zarządzania strategicznego– mówi Leszek Wroński, partner, szef usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Postępująca digitalizacja polskiego rynku ubezpieczeń jest widoczna w postaci internetowych porównywarek. Stały się one cennym źródłem informacji o produktach ubezpieczeniowych, zmieniając przy tym podejście ubezpieczycieli do walki o klienta. Łatwość porównywania ofert sprawia, że ich ceny będą wyrównywały się, gdyż żaden z ubezpieczycieli nie będzie chciał wypadać w porównywarkach znacznie drożej od innych. Oznacza to, że firmy ubezpieczeniowe będą musiały konkurować ze sobą jakością i zakresem oferty, a także możliwością obsługi online i poprzez aplikacje mobilne.

Cyfryzacja modeli biznesowych ubezpieczycieli będzie miała wpływ nie tylko na sposób ich działania, ale także na parametry finansowe spółek. Przykłady z innych rynków pokazują, iż zmiany sposobu działania całego rynku mogą spowodować w perspektywie nawet 3-7 letniej znaczne przetasowania graczy z uwagi na różne ich tempo dopasowania do wymogów rynku. Zmianie ulegnie nie tylko struktura kosztów, ale rozwiną się także narzędzia i sposoby działania firm, pozwalające dużo precyzyjniej zapanować nad kosztami operacyjnymi, czy dokładniej wycenić taryfy– mówi Marcin Dymek, partner w dziale audytu instytucji finansowych w KPMG w Polsce.

Przewidujemy, że wykorzystanie kanału online przez ubezpieczycieli w Polsce będzie szybko rosło. Do 2020 roku pełna obsługa ubezpieczenia online powinna być standardem wśród większości polskich firm– dodaje Piotr Kondratowicz, starszy menedżer w dziale usług doradczych dla branży ubezpieczeń w KPMG w Polsce.

Jak wykazał niedawno opublikowany raport KPMG „Przegląd portali online majątkowych Towarzystw Ubezpieczeń”, na 17 badanych ubezpieczycieli aż 11 umożliwia zakup ubezpieczenia, a 10 zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez internet.

****

O RAPORCIE:

Raport KPMG „Transforming Insurance – Securing competitive advantage” to trzecia z serii publikacji opracowywanych przez globalny dział KPMG zajmujący się ubezpieczeniami (KPMG Global Insurance Practice). Celem publikacji jest inspirowanie organizacji, ukierunkowywanie ich i wzmacnianie ich potencjału na przyszłość, a także wyposażanie ich w narzędzia pozwalające im osiągać ponadprzeciętne wyniki dzięki stosowaniu innowacji technologicznych w biznesie. Raport ukazuje wspólne problemy globalnych rynków ubezpieczeń (w tym ubezpieczeń na życie), reasekuracji oraz przedstawia unikatowe wyniki badań przeprowadzonych na całym świecie wśród klientów. Ponadto, raport przedstawia wypowiedzi liderów opinii z całego świata, jak również wiodące praktyki i koncepcje w kontekście sektora ubezpieczeń i jego modelu biznesowego. Pełną wersję raportu w wersji elektronicznej można pobrać ze strony kpmg.pl.

2015-01-13
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców