PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościKariera w finansachCzęste powody trudności w znalezieniu pracy

Częste powody trudności w znalezieniu pracy

Kariera w finansach 15.07.2014 (10:58)

Pośród przyczyn, dla których osoby szukające pracy przez długi czas nie mogą jej znaleźć

są również i takie, na które wpływ mają nie czynniki rynkowe, a sami kandydaci. Na podstawie obserwacji uczestników programów outplacementowych, eksperci firmy doradztwa personalnego ManpowerGroup wyłonili powtarzające się często przyczyny problemów w znalezieniu pracy,
z których nie zawsze osoby bezrobotne zdają sobie sprawę.


Głównym wyzwaniem w znalezieniu pracy jest identyfikacja przyczyny, która nam w tym przeszkadza, a następnie opracowanie działań zmierzających do jej pokonania. W znalezieniu nowego zatrudnienia pomocna jest znajomość trendów jakie obecnie panują na rynku pracy i umiejętne ich wykorzystanie. Tymczasem nadal spora grupa kandydatów stroni od nich, przez co zmniejsza swoje szanse na szybsze znalezienie zatrudnienia. By to naprawić wystarczy być świadomym oczekiwań współczesnych pracodawców oraz narzędzi dotarcia do rekruterów. Warto zatem na bieżąco śledzić porady na temat poszukiwania pracy w prasie i Internecie, a także zaglądać na strony poszczególnych pracodawców oraz agencji rekrutacyjnych. W zamieszczanych na nich informacjach często prócz ofert pracy można znaleźć fachowe porady na ten temat.

Bardzo często przyczyną niemożności znalezienia pracy okazuje się być brak dobrze opracowanego CV. Prawidłowo skonstruowany dokument aplikacyjny powinien przedstawiać sukcesy kandydata i w jasny sposób określać zakres jego obowiązków. Ważne też by pamiętać o aktywnym jego wykorzystaniu. Często spotykaną przyczyną, która utrudnia znalezienie pracy jest właśnie zbyt mała aktywność w jej poszukiwaniu. Przy obecnej na rynku dużej konkurencyjności wśród kandydatów, samo wysyłanie CV nie wystarczy. Wskazanajest zatem kombinacja różnych aktywności, jak np. rozmowy ze znajomymi, umawianie się na spotkania
z rekruterami, agencjami zatrudnienia, śledzenie branżowych forów dyskusyjnych, na których może pojawić się wzmianka o ofercie lub też o tworzeniu nowego oddziału danej firmy, do którego prowadzone będzie rekrutacja. Wart też wychodzić z inicjatywą i samemu wykonywać pierwszy ruch, np. poprzez wysłanie maila z zapytaniem do pracodawcy, nawet, jeśli obecnie nie znaleźliśmy informacji o prowadzonej przez niego rekrutacji na interesujące nas stanowisko.

– Nie poprzestawajmy tylko na przejrzeniu ofert i wysłaniu aplikacji  – komentuje Hanna Więcewicz, Kierownik ds. Zmian Kariery w agencji doradztwa personalnego ManpowerGroup.

– Szukając pracy warto głębiej poszperać w Internecie, zajrzeć na strony konkretnych pracodawców, do zakładki z zamieszczanymi przez nich ogłoszeniami. W przypadku pozycji specjalistycznych i wyższych należy tez pamiętać o założeniu konta na portalach społecznościowych, gdzie poszukują rekruterzy i pracodawcy, a o czym też niestety często kandydaci zapominają. Tymczasem obecność na tego typu serwisach może również pomóc w większej aktywności na rynku pracy, np. poprzez budowanie sieci kontaktów, do których mogą także należeć potencjalni pracodawcy i rekruterzy  – dodaje Hanna Więcewicz.  


Inną przyczyną, która utrudnia znalezienie pracy jest podawanie przez kandydata negatywnej opinii o poprzednim pracodawcy podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Krytyczne opinie o wcześniejszym miejscu zatrudnienia nie są dobrze postrzegane przez pracodawców. Ważne jest zatem wcześniejsze przećwiczenie informacji jakie chcemy przekazać rekruterowi na spotkaniu. Powinien to być komunikat co najmniej neutralny.

Kolejnym elementem, który może eliminować poszukujących pracy z procesów rekrutacyjnych jest krytykowanie nowych miejsc pracy lub potencjalnych przełożonych w trakcie procesu rekrutacyjnego. Zdarza się iż jeśli pracowaliśmy w bardzo dobrej organizacji przez wiele lat, trudno nam będzie znaleźć miejsce oferujące podobną wysokość wynagrodzenia oraz standardy pracy. Pamiętajmy jednak w takich sytuacjach, że naszą postawą możemy zniechęcić potencjalnych chętnych do zatrudnienia nas.

Niedocenianym, ale bardzo istotnym elementem przyczyniającym się do trudności w poszukiwaniu pracy, jest brak wiary kandydata we własne możliwości i to, że może znaleźć zatrudnienie. Niestety im mniej wierzymy w znalezienie przez nas pracy, tym mniej jesteśmy otwarci na sposobności, które mogą się pojawiać i tym mniej aktywnie tej pracy szukamy. Niewiele da też tłumaczenie porażki sytuacją rynkową lub złym nastawieniem rekrutera. Po nieudanej próbie nie warto skupiać się na przegranej i obwiniać o nią czynniki, na które nie mamy wpływu. Zamiast tego postarajmy się konstruktywnie przeanalizować sytuację i wyciągnąć z niej wnioski, które wykorzystamy w przyszłości.

– Jednym z ostatnich dużych osiągnięć realizowanych przez nas programów outplacementu okazał się przypadek menedżera, który miał duże sukcesy we wszystkich miejscach pracy, ale od 1,5 roku bezskutecznie poszukiwał nowego zatrudnienia,– wyjaśnia Hanna Więcewicz. –Podstawowym problemem prócz nieprofesjonalne napisanego CV, był również spadek jego wiary we własne siły na rynku pracy, co utrudniało mu jej znalezienie. Udział w 6-mięsięcznym programie outplacementowym, w ramach którego opracowaliśmy profesjonalny dokumentu aplikacyjny kandydata, ale też skupiliśmy się m.in. na odbudowaniu poczucia własnej wartości i przygotowaniu go do starań o pracę, przyniosły spodziewany efekt. Kandydat dostał nową pracę,
a w niej otrzymał wyższą funkcję niż sprawował poprzednio
,– kończy z uśmiechem ekspert ManpowerGroup.

Utrudnieniem w znalezieniu zatrudnienia jest też myślenie schematyczne i zamknięcie się na nowe możliwości. Jeśli przez dłuższy czas nie udaje się nam znaleźć pracy zgodnej z naszymi wymaganiami, może należy pomyśleć o ich zmianie. Ważna jest otwartość na to, że w naszej karierze zawodowej możemy zająć się czymś zupełnie nowym. Jeśli pomocne okaże się zdobycie dodatkowych szkoleń lub też przekwalifikowanie się zgodnie z poszukiwanymi zawodami to warto przeanalizować takie możliwości. Jeśli nie możemy znaleźć pracy w swoim miejscu zamieszkania, może warto rozważyć przeprowadzkę. Czasem należy także zastanowić się, czy rozwiązaniem nie okaże się sięgnięcie po inne formy zatrudnienia. Na przykład w przypadku osób 45 plus, którym trudniej jest znaleźć pracę, warto również rozważyć opcję samozatrudnienia.

ManpowerGroup

2014-07-15
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Joanna Skoczylas

Joanna Skoczylas

PR Manager – rzecznik prasowy, Grupa Generali…

Artur Mojecki

Artur Mojecki

Artur Mojecki, Prezes Zarządu Dom Finansowy QS…

Tomasz Głodowski

Tomasz Głodowski

Tomasz Głodowski Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców