W kategorii Agencje Reklamowe – napoje alkoholowe Kompania Piwowarska otrzymała trzy nominacje. Nominowano: Agencję Brain za Redd’s – „Piwo i Maliny”, Agencję Cytryna za „Lech – Zielona Butelka” oraz Agencję DDB za „Tyskie ma 375 lat”. Dodatkowo, w kategorii nominowanych domów mediowych, za efektywne wykorzystanie telewizji nominowano Starcom za Żubr – „Żubr tuż za rogiem”.
W tym roku statuetki zostaną rozdane po raz szósty. Do konkursu zgłoszono 102 reklamy, z czego nominowano do nagród aż 93 kampanie. O rosnącym poziomie konkursu świadczy między innymi to, że w tym roku nominowane kampanie musiały zdobyć co najmniej 50 punktów. W ubiegłym roku taka liczba punktów wystarczała do tego, by zdobyć brąz.
Kompania Piwowarska została w tym roku zaproszona do udziału w organizacji EFFIE w charakterze partnera wspierającego. Wyróżnienie to jest uhonorowaniem naszego doświadczenia i profesjonalizmu na polu efektywnej reklamy. Przypomnijmy, że Kompania Piwowarska jest zdobywcą 6 statuetek EFFIE, w tym – jako jedyna firma w historii tego konkursu – dwóch nagród Grand Prix.
EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów reklamowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 roku w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to jedyny festiwal, który nagradza nie tylko wybitne pomysły kreatywne, ale głównie efekt rynkowy kampanii reklamowej.