PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRCzy firmy internetowe powinny przejmować się CSR?

Czy firmy internetowe powinny przejmować się CSR?

Marketing i PR 16.01.2012 (08:29)

Corporate Social Responsibility to termin kojarzony głównie z dużymi firmami z sektora przemysłowego, które mają realny, często niekorzystny wpływ na środowisko zewnętrzne. Nie oznacza to jednak, że tego typu działań nie podejmują także mniejsze przedsiębiorstwa działające w obszarze usług. Co jednak, gdy firma działa jedynie rzeczywistości wirtualnej? Czy mimo braku wyraźnego wpływu na środowisko zewnętrzne powinna podjąć działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu?

Jedną z cech przedsiębiorstw, które są obecne głównie w sferze wirtualnej jest to, że nie mają one zbyt dużego wpływu na otoczenie zewnętrzne. W przypadku mniejszych spółek, można powiedzieć, że to oddziaływanie jest właściwie pomijalne. Oczywiście, większe przedsiębiorstwa – giganci internetowi – przez olbrzymie farmy serwerów, którymi dysponują, mogą wpływać negatywnie na otoczenie. Emisja CO2 wymuszona przez duże ilości komputerów, to główny problem tych spółek. Mniejsze firmy praktycznie nie muszą się tym przejmować, chociażby z tego powodu, że nie każda z nich musi być dostawcą usług internetowych w klasycznym tego słowa rozumieniu. Wokół portali i sieci społecznościowych wyrosło wiele mniejszych przedsiębiorstw, które działają głównie w sektorze B2B.

Spółki te, mimo że należą do odrębnego ekosystemu, również mogą prowadzić działania CSR, które w pozytywny sposób wpłyną nie tylko na otoczenie, ale też na sytuację wewnątrz firmy.

CSR oczami firm

Współpraca biznesu z trzecim sektorem ma wiele pozytywnych aspektów, zarówno dla samej firmy, jak i organizacji z nią współpracujących. Dodatkowo, przedsiębiorstwa internetowe są w o tyle korzystnej sytuacji, że zasięg ich działania jest o wiele większy niż w przypadku klasycznych przedsiębiorstw, co przekłada się bezpośrednio na obszar działań podejmowanych na rzecz fundacji. Korzyści z takiej współpracy płyną zarówno do firm, jak i stowarzyszeń. – Ze wspierania działalności internetowej różnych organizacji pozarządowych czerpiemy przede wszystkim mnóstwo satysfakcji. Dzięki pomocy fundacjom, nasi pracownicy utwierdzają się w tym, że to co robimy ma sens, a nasza praca nie jest wyłącznie źródłem dochodów, lecz wnosi tez wiele dobrego do życia zwykłych ludzi. Współpracę z organizacjami pozarządowymi traktujemy jak wyzwanie. Naszym zadaniem jest, by informacje o idei i misji każdej z nich były łatwo odnajdywalne w internecie – mówi Katarzyna Milewska, Specjalista ds. SEO w firmie Top Solutions zajmującej się pozycjonowaniem serwisów internetowych. Oprócz korzyści dla organizacji, również same firmy mogą na tym dużo zyskać. – Dzięki działalności na rzecz trzeciego sektora nasza firma również dużo zyskuje. Chodzi tu głównie o wzrost naszej atrakcyjności dla nowych klientów.

Współpraca z organizacjami pożytku publicznego uwiarygadnia nas w ich oczach, a także zwiększa zainteresowanie naszą firmą. W chwili obecnej działamy na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Fundacji Akogo, Itaka, a także Polskiej Akcji Humanitarnej. Oczywiście, nie zapominamy też o mniejszych stowarzyszeniach działających lokalnie – dodaje Sławomir Worobiec, prezes firmy Top Solutions. Współpraca z organizacjami pozarządowymi może przyjąć formę stałą i trwać nawet kilka lat.

Prace wykonywane na rzecz stowarzyszeń nie różnią się od tych wykonywanych dla klientów – firmy poświęcają im taką samą ilość czasu oraz wkładają dużo wysiłku, aby współpraca układała się jak najlepiej. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by działać tylko przy wybranych projektach.

Biznes odciąża trzeci sektor

Ważnym przejawem działań CSR jest wsparcie, jakiego firmy udzielają fundacjom i trzeciemu sektorowi. Przykładem takiej współpracy jest studencki projekt Dawca.pl (platforma e-lerningowa, której celem jest popularyzacja wiedzy o transplantologii) oraz firma Top Solutions. – Bez wsparcia z zewnątrz nie bylibyśmy wstanie rozpocząć jakichkolwiek działań. Jako grupa studentów wiele miesięcy poszukiwaliśmy partnerów do naszej kampanii. Nowa strona WWW, wysoka pozycja w wyszukiwarkach – to tylko nieliczne rzeczy, które udało nam się uzyskać dzięki współpracy z sektorem biznesowym. Pozwoliło to nam poświęcić swój czas na rozwój kampanii i realizację nowych pomysłów – mówi Norbert Szram, z serwisu Dawca.pl. Jednak wsparcie techniczne to nie wszystko, ważne jest też wsparcie merytoryczne, a także finansowe. Emil Nagalewski z Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych (CRIS) zwraca uwagę właśnie na te aspekty współpracy – Najbardziej oczywistą korzyścią z takiej współpracy jest wsparcie finansowe i rzeczowe ze strony firm. Ważna jest również wymiana doświadczeń i wiedzy oraz wspólne realizowanie projektów. Ludzie działający w zupełnie odmiennych środowiskach przy okazji wspólnych przedsięwzięć mogą poznać nowe metody pracy i odmienne kultury organizacyjne, to bez wątpienia będzie procentować w przyszłości. Dzięki pomocy biznesu, organizacje mogą skupić się na swojej działalności statutowej i nie martwić się o kwestie techniczne swojej działalności.

W Polsce zainteresowanie CSR w kontekście współpracy z fundacjami i stowarzyszeniami jest wciąż stosunkowo niewielkie. Firmy rzadko zgłaszają się same do organizacji pozarządowych z propozycją współpracy. Problem leży w błędnym rozumieniu pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu, często mylonej z działaniami wizerunkowymi. Dopiero, gdy dostrzeże się, że oprócz marketingu, można zyskać o wiele więcej, takie działania będą miały sens. Pomoc potrzebującym oraz pozytywny wpływ na zespół, to najlepsza nagroda jaką może otrzymać każda firma angażująca się w działalność społeczną.

Źródło: Praktycy.com

csr firma 2012-01-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: csr firma

Sprawdź także:

a 0 Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju
18.06.2025 (17:32)

Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju

Już od kilku lat projekty realizowane przez Nest Bank są częścią raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre …

a 0 Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu
18.06.2025 (17:30)

Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu

Credit Agricole Bank Polska został partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka …

a 0 Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.
18.06.2025 (17:29)

Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach produktowych posiadających swoje …

a 0 Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym
18.06.2025 (17:27)

Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym

Nest Bank od lat słynie z konta osobistego za 0 zł – bez ukrytych opłat za prowadzenie rachunku, kartę …

a 0 Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm
18.06.2025 (17:25)

Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm

21 czerwca to Dzień Przedsiębiorcy. Z tej okazji Santander Bank Polska już po raz kolejny organizuje specjalne …

a 0 Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku
18.06.2025 (17:24)

Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku

W ramach promocji „Bankuj z Alior Kontem” lub „Bankuj z Kontem Jakże Osobistym” nowi klienci Alior Banku mogą …

PRNews.pl

Zobacz również

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Who is who

Robert Azembski

Robert Azembski

Członek Zespołu PR w Banku Ochrony Środowiska.…

Wojciech Sury

Wojciech Sury

Dyrektor PR i Rzecznik Prasowy, Grupa Getin…

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek Dyrektor ds. Marketingu i PR…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców