Aby aktywować usługę wystarczy zdefiniować odpowiednie ustawienia w systemie bankowości internetowej Millenet. Po zalogowaniu się do systemu w opcji MilleSMS klient definiuje numer telefonu, z którego będą dokonywane zlecenia. Rachunkom źródłowym oraz odbiorców można nadać nazwy skrócone – np. czynsz, rodzice, prąd. Wpisując polecenie przelewu nie trzeba, więc posługiwać się pełnymi numerami kont. Treść przykładowego SMSa może wyglądać następująco: P JA CZYNSZ 250 , gdzie p, to polecenie przelewu, JA, rachunek, z którego ma być zrobiony przelew, CZYNSZ, rachunek odbiorcy, liczba 250 oznacza kwotę przelewu. Klienci nie płacą za dokonanie przelewu, koszt SMS to 0,19 zł.
Dotychczas oferta MilleSMS, obejmowała natychmiastowe powiadomienia o operacjach na koncie, transakcjach dokonywanych kartami debetowymi i kredytowymi. Umożliwiała także wysłanie zapytania o saldo dostępne na rachunku czy kartach kredytowych.
Oferta MilleSMS będzie systematycznie rozbudowywana o nowe usługi. Już w grudniu 2006 planowane jest oddanie do dyspozycji klientów usługi doładowania telefonów wykorzystujących system PrePaid.