Urlopowe trendy to nie tylko kolor bikini, ale przede wszystkim sposób podróżowania. Popularne do niedawna zorganizowane wyjazdy, których największą atrakcją były kąpiele słoneczne na zatłoczonej plaży, odchodzą w niepamięć. Coraz częściej wybieramy wakacje odpowiadające naszemu stylowi życia. Już nie tylko wyjeżdżamy, ale przede wszystkim podróżujemy, poznając kuchnię i kulturę regionu. Zamiast jednego, dwutygodniowego urlopu w ciągu roku, wybieramy kilka 3-4 dniowych wyjazdów. Aktywni na co dzień, w czasie urlopu decydujemy się na czynny wypoczynek powiązany z realizacją pasji, np. nurkowanie, windsurfing czy enoturystyka.
-Każdego roku wzrasta liczba wyjazdów turystycznych. W ubiegłym roku Polacy wyjechali za granicę ponad 47 mln razy, czyli prawie o 6,5% więcej niż w 2006 r. Im bardziej zamożni się stajemy, tym większe mamy oczekiwania co do jakości usług i infrastruktury. Stąd też zamiast turystyki masowej, częściej wybieramy alternatywne formy wypoczynku. – tłumaczy Marzena Kozdrowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu grupy Mondial Assistance, do której należy marka Elvia.
Prężnie rozwijającą się gałęzią turystyki jest enoturystyka, czyli podróżowanie szlakiem winnic. Wyrosła z fascynacji regionalną kuchnią i mody na wyszukane jedzenie. Eleganckie restauracje przeżywają rozkwit, a na stołach króluje wino. Moda na kulturę winiarską obiegła cały świat. Najbardziej rozpowszechniona jest w krajach o bogatej tradycji związanej z winem, zwłaszcza we Francji i Włoszech. W Polsce z roku na rok staje się coraz bardziej popularna. Z szacunkowych danych wynika, że w 2007 r. szlakiem winnic podróżowało blisko 2 tysiące Polaków. Wbrew pozorom najczęściej odwiedzali nie francuskie czy kalifornijskie winnice, ale przede wszystkim położone niedaleko Węgry, południowe Morawy, Słowację i Austrię. Enoturystów przyciągają specjalnie organizowane, komentowane degustacje win, możliwość poznania różnorodnych tradycji kulinarnych i winiarskich oraz zakup trunków. Z każdej wyprawy przywożą ze sobą co najmniej jedną butelkę ulubionego trunku.
Korzystając z uroków wina i dobrej kuchni, łatwo zapomnieć o ostrożności. Wybór właściwego ubezpieczenia jest gwarancją, że jedynymi wspomnieniami z urlopu będą te przyjemne zdarzenia. W odpowiedzi na nowe urlopowe trendy i potrzeby tych wszystkich, którzy w podróży najbardziej cenią smak wina, powstało ubezpieczenie Elvia Degustator.
-Najnowszym trendem w ubezpieczeniach turystycznych jest elastyczność. Podzielamy pasje naszych Klientów, dlatego dla wielbicieli win stworzyliśmy ubezpieczenie Degustator. Jest to najnowszy produkt dostępny na stronie internetowej www.elvia.pl. Dzięki niemu enoturyści mogą bez obaw w pełni cieszyć się urokami podróży. – mówi Marzena Kozdrowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Mondial Assistance.
Polisa Degustator obejmuje nie tylko koszty leczenia i assistance, bagaż podróżny i przewożone w nim butelki wina, lecz także odwołanie i wcześniejszy powrót z imprezy turystycznej, odwołanie pobytu w hotelu oraz assistance samochodowe. Ponieważ enoturyści to przede wszystkim osoby zapracowane i bardzo aktywne, do ich dyspozycji oddany został prestiżowy serwis Concierge. Pod specjalnie uruchomionym numerem telefonu Osobisty Asystent wyręczy w czasochłonnych czynnościach, np. zarezerwuje lot, hotel, stolik w restauracji, w razie kłopotów z samochodem zorganizuje auto zastępcze, a także udzieli informacji o rozrywkach, sporcie i turystyce.