PPL z siedzibą w Pradze posiadająca 11 oddziałów obsługuje głównie klientów z branży IT, farmaceutycznej oraz przemysłu elektronicznego. Flota PPL liczy ponad 450 samochodów dostawczych. DHL, będąc graczem numer 1 na rynku międzynarodowych usług ekspresowych, zdecydował się na przejęcie PPL, kierując się przede wszystkim rozszerzeniem swojego biznesu w Centralnej i Wschodniej Europie.
Z silnym wzrostem PKB, Centralna i Wschodnia Europa oferuje atrakcyjną platformę rozwoju dla kluczowych gałęzi przemysłu. Na tym rosnącym rynku Czechy, ze względu na swoje położenie i silnie rozwijający się handel z i do Niemiec, bardzo dobrze pasują do strategii Grupy Deutsche Post World Net. Peter Kruse.
Przejęcie PPL przez DHL ma zostać zatwierdzone przez Biuro ds. Ochrony Konkurencyjności w Czechach. Jeśli zgoda zostanie wydana, finalizacja kontraktu nastąpi w pierwszym kwartale 2006 roku. Obie strony zgodziły się na nie ujawnianie szczegółów finansowych.
