W czwartek, 30 kwietnia 2009 roku, podczas uroczystej gali w Domu Dziennikarza przy ul. Foksal w Warszawie, wręczono nagrody drugiej edycji konkursu Szpalty Roku, zorganizowanego przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej – organizację branżową polskiego biznesu custom publishing.
Bezwzględnym zwycięzcą okazał się lider rynku custom publishing w Polsce i Europie Środkowej – wydawnictwo Direct Publishing Group, które odebrało na gali aż pięć nagród w tym dwie główne.
Złote Szpalty w kategorii magazyn zewnętrzny otrzymał tytuł „Funduj. ABC inwestowania” wydawany przez Direct Publishing Group dla BPH TFI.
W kategorii publikacja elektroniczna Złote Szpalty przypadły w udziale internetowej wersji magazynu „The Cut” – publikacji przygotowanej przez Direct Publishing Group dla firmy Levi Strauss Poland.
– Są to dla nas szczególne wyróżnienia, podkreślające wagę jaką przywiązujemy do wysokiej jakości edytorskiej i graficznej magazynów oferowanych naszym klientom – powiedział w czasie gali Michał Sztand, prezes Direct Publishing Group. – Doceniam również wyróżnienie w kategorii publikacji elektronicznych jako wyraz uznania dla tego rozwijającego się na naszym rynku segmentu oraz firmy Net Publishing, członka naszej grupy biznesowej.
Direct Publishing Group otrzymało także Srebrne Szpalty w kategorii magazyn zewnętrzny za „Active – ciesz się życiem” wydawany dla firmy Roche Diagnostics. W tej samej kategorii wyróżnienie przypadło magazynowi „LEEnia” wydawanemu dla marki LEE.
Magazyn „Koko” – stworzony przez Direct Publishing Group dla marki Cocodrillo, producenta ubrań dla dzieci – otrzymał Brązowe Szpalty w kategorii publikacje jednorazowe.
Direct Publishing Group powstało w 2000 roku. Firma jest obecnie największym polskim wydawnictwem działającym na rynku custom publishing (publikacji magazynowych i elektronicznych przygotowywanych na zlecenie firm i instytucji). Łączny nakład magazynów wydanych dotychczas przez Direct Publishing Group to ponad 30 mln egzemplarzy. Firma otworzyła również swoje biura w Moskwie, Kijowie, Pradze i Budapeszcie, oraz powołała do życia spółkę zależną Net Publishing specjalizującą się w mediach elektronicznych.
W tegorocznej edycji konkursu na Szpalty Roku zgłoszono 65 prac w 4 kategoriach. Magazyny i publikacje elektroniczne były oceniane przez 5-osobowe jury składające się z autorytetów rynku mediów i PR: Joannę Delbar (prezesa Agencji Public Relations Telma Group Communications i wiceprezesa Związku Firm Public Relations), Dariusza Ćwiklaka (zastępcę szefa Działu Gospodarczego „Gazety Wyborczej”), Michała Piekarskiego (grafika, dyrektora artystycznego i kreatywnego m.in.”Muratora”, „Twojego Stylu” i „Top Gear”), Jacka Piotrowskiego (operatora i fotografika) oraz Macieja Tyśnickiego (przewodniczącego jury, właściciela i prezesa firmy konsultingowej DPMP).
Źródło: Direct Publishing Group