NORDfaktor – elektroniczny system do obsługi faktoringu został oparty na platformie internetowej i wbudowany w oferowany przez bank system bankowości internetowej dla firm NORDnet. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci mogą przeprowadzać wszystkie operacje bankowe w jednym miejscu, a proces wykupu wierzytelności jest w pełni automatyczny. Bank uzyskał możliwość obsługi e-faktur, a klienci – niemal natychmiastowe finansowanie. NORDfaktor umożliwia bowiem uzyskanie środków pieniężnych nawet w ciągu dwóch godzin od złożenia zlecenia nabycia wierzytelności – w przypadku przesłania faktur mających status faktury elektronicznej.
– Naszą ofertę kierujemy do przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, posiadających wysoki poziom należności i mogących z tego tytułu odczuwać brak kapitału obrotowego. Z faktoringu powinni korzystać przedsiębiorcy, którzy mają stałych odbiorców, sprzedają z odroczonym terminem zapłaty, chcą utrzymać płynność finansową firmy i zwiększać obroty, powiedział Jarosław Dąbrowski, prezes zarządu Banku DnB NORD Polska S.A. Liczymy, że dzięki automatyzacji procesu w przyszłym roku uda nam się skupić ponad 15 tys. faktur na łączną kwotę ponad 500 mln zł brutto, dodaje prezes Dąbrowski. Bieżący rok bank chce zamknąć kwotą 100 mln zł brutto skupionych faktur.
Usługa faktoringu kierowana jest zarówno do średnich i małych, jak i do firm dużych, dla których faktoring to nie tylko sposób na pozyskanie środków finansowych, ale także narzędzie umożliwiające zarządzanie wierzytelnościami.