Nowa usługa możliwa jest dzięki integracji aplikacji biura prasowego z systemem redakcyjnym agencji. Jedno dodatkowe kliknięcie w trakcie procesu publikacji informacji prasowej na witrynie firmy sprawi, że trafi ona do panelu administracyjnego Serwisu Informacji Zleconych PAP, a stamtąd – do systemu edycyjnego PAP.
Dodatkowym atutem nowej usługi jest również dystrybucja informacji kanałami PAP obejmującymi Serwis Informacyjny PAP, agencyjne serwisy tematyczne oraz wysyłkę pocztą elektroniczną do zainteresowanych dziennikarzy w redakcjach magazynów specjalistycznych i subskrybentów biuletynu prasowego. Zastosowane przy wdrożeniu usługi rozwiązania technologiczne pozwoliły na zachowanie poziomu cen obowiązującego cennika Serwisu Informacji Zleconych PAP.
Usługa może być natychmiastowo uruchomiona w biurach prasowych kilkudziesięciu polskich firm i agencji PR. Wstępne zainteresowanie wyraziło już kilka z nich.
Projekt jest realizowany w ramach umowy partnerskiej zawartej pomiędzy PAP i netPR.pl w ubiegłym roku. Współpraca obejmuje również działania edukacyjne i promocyjne w zakresie rozwoju współczesnych narzędzi komunikacji i media relations w internecie. Działania te będą skierowane zarówno do specjalistów PR w agencjach public relations i korporacjach, jak i do wykładowców i trenerów na polskich uczelniach i w firmach szkoleniowych..