W konkursie mogą wziąć udział spółki zarejestrowane na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, które m.in. posiadają kapitały (fundusze) własne na poziomie 500 tys. złotych. Aby stanąć do rywalizacji należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się pod adresem www.konkurs.lh-c.pl.
Najatrakcyjniejsza inwestycyjnie spółka zostanie wyłoniona w trzech etapach, zakończonych uroczystością ogłoszenia zwycięzcy planowaną na marzec 2009. O wynikach poszczególnych etapów konkursu będzie można się dowiedzieć ze strony internetowej konkursu i partnerów, a także z relacji patronów medialnych: Pulsu Biznesu – wyłącznego patrona w kategorii prasa, Radia PiN – wyłącznego patrona w kategorii radio i TV Biznes – wyłącznego patrona w kategorii telewizja oraz ze strony internetowej patronów honorowych: Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
„Wspólnie z naszymi partnerami z determinacją postanowiliśmy zaoferować nasze wsparcie właśnie w tym trudnym dla całej gospodarki i rynku kapitałowego momencie. NewConnect, aby spełnić oczekiwania zarówno spółek, jak i inwestorów, potrzebuje oczywiście poprawy sytuacji na światowych rynkach akcji. Przede wszystkim potrzebuje jednak coraz więcej przykładów spółek, które pokażą, że na NewConnect da się zarobić.” – komentuje Piotr Płocharski, prezes zarządu Lighthouse Consultants, organizatora konkursu.
Przygotowaniem spółki do debiutu oraz przeprowadzeniem oferty prywatnej zajmą się doświadczeni specjaliści: Ruciński i Wspólnicy Kancelaria Audytorów i Doradców występująca w podwójnej roli podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i Autoryzowanego Doradcy NewConnect oraz Lighthouse Consultants, która będzie odpowiedzialna za stworzenie i realizację planu działań komunikacyjnych z mediami i inwestorami. Doradcy będą również, w ramach nagrody głównej, pracować na rzecz spółki przez kolejny rok, a uzupełnieniem ich usług będzie stworzenie serwisu internetowego relacji inwestorskich przez firmę Web2.