Dzięki akcji „Dom bez azbestu – bezpieczny i zdrowy” Wydawnictwo Murator chce dotrzeć do właścicieli budynków, w których dachy zostały wykonane z płyt eternitowych zawierających azbest oraz uwrażliwić ich na problem szkodliwości takiego pokrycia. Pragnie również pokazać, jak bezpiecznie je zdjąć i unieszkodliwić zgodnie z prawem. Zgodnie z rządowym „Programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terenie Polski” w najbliższym czasie tego typu substancje muszą zniknąć z pokryć domów w naszym kraju.
Właścicielom budynków z dachami i elewacją z azbestu chcemy uzmysłowić szkodliwość tego pokrycia i nakłonić do jego wymiany, a przynajmniej uzmysłowić jej nieuchronność – tłumaczy Renata Krzewska, Członek Zarządu Wydawnictwa Murator.
Akcji towarzyszy konkurs dla czytelników, w którym właściciele domów jednorodzinnych i budynków gospodarczych pokrytych płytami eternitowymi, będą ubiegać się o główną nagrodę – wymianę pokrycia dachowego. Kompleksową usługę, czyli: zdjęcie płyt eternitowych z dachu, zabezpieczenie, wywóz i składowanie odpadów azbestowych oraz wykonanie nowego pokrycia dachu z uwzględnieniem wstępnego krycia i orynnowania mają szansę wygrać trzy osoby.
W miesięczniku „Murator” od marca przez niemal rok będą ukazywały się artykuły związane z problematyką szkodliwości azbestu. Redakcja i jej eksperci będą doradzać, jak przygotować się do wymiany dachu, skąd pozyskać fundusze, kto pomoże w ich zdobyciu, jak wyglądają formalności związane z wymianą dachu, jaki wpływ na zdrowie mają materiały zawierające azbest itd. Szczególny nacisk zostanie położony na kwestię bezpieczeństwa usuwania płyt azbestowych i ich utylizację. Opublikowane zostaną również relacje z wymiany lub zdejmowania pokrycia domów, których właściciele wygrali główną nagrodę w konkursie.
Marcowy numer „Muratora” oraz jego akcja edukacyjna zostaną wsparte kampanią reklamową w telewizji, prasie i internecie. Reklama telewizyjna pojawi się od 13 do 19 lutego w stacjach: TVP, TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN7, Tele5, Discovery, Telewizji Puls, AT Media (Planete, Reality TV, National Geographic, Europa Europa, Kino Polska, Hallmark). Kampania obejmuje także wszystkie miesięczniki Wydawnictwa murator, witryny internetowe wydawcy oraz serwisy: www.muratordom.pl i www.muratorplus.pl.
Za kreację reklamy TV odpowiada agencja reklamowa Pentagon Media Team, należąca do Wydawnictwa Murator. Jej wykonaniem zajęła się firma Avantgarde, zaś media zaplanował Mindshare.