Getin Bank pod szyldem DomBanku rozpoczął sprzedaż kredytów hipotecznych w sierpniu 2004. W 2005 roku hipoteczny pion Getin Banku musiał zrezygnować z posługiwania się swoją pełną nazwą, ponieważ ta sama nazwa została zgłoszona wcześniej w Urzędzie Patentowym przez bank konkurencyjny. Po otrzymaniu informacji o tym fakcie, a także wezwaniu do zaprzestania używania spornej nazwy, Getin Bank przemianował swoją hipoteczną markę na „Dom – hipoteki po prostu”.
Mimo braku możliwości używania oryginalnej nazwy, DomBank – już pod nazwą Dom –podbił polski rynek hipotek. Choć modyfikacji musiało ulec logo, założenia biznesowe pozostały te same. Dzięki elastycznemu podejściu do potrzeb i możliwości swoich klientów DomBank w momencie startu zagospodarował atrakcyjną niszę rynkową, która nie stanowiła przedmiotu zainteresowania, dość konserwatywnie wówczas działających, polskich banków. Zgodnie z hasłem „hipoteki po prostu”, DomBank po prostu postawił na łatwość procesu i dostępność kredytów dla osób, jak dotąd „wykluczonych” z kręgu zainteresowania banków, np. z uwagi na ich niestandardową sytuację finansową.
Decyzja Urzędu Patentowego zamyka sprawę przyznania prawa do używania znaku Getinowi.
– Większość menedżerów w DomBanku pracuje w biznesie hipotecznym od kilkunastu lat – dla nas wprowadzanie innowacji i odważnych rozwiązań jest podstawą rozwoju i efektywnego istnienia na rynku – mówi Prezes firmy, na którego wizytówce zamiast podpisu „Prezes DomBanku” widnieje „Łukasz Bald – pomysł i wdrożenie. – Jesteśmy ambitni i nie boimy się ani konkurencji, ani galopujących i zmiennych potrzeb klientów. Jesteśmy tam gdzie są nasi klienci, jesteśmy ich Pierwszym DomBankiem – dodaje Bald.
Choć zmianie ulega nazwa, nie zmieniają się główne założenia komunikacyjne banku. Nadal główny nacisk kładziony będzie na fakt unikalnej na rynku polskim specjalizacji DomBanku w kredytach hipotecznych. Pierwszy DomBank to korzyści dla klienta związane z wyspecjalizowanym podejściem do klienta, wysokim poziomem obsługi i sprawnym procesem kredytowym.
Nie zmieni się też nalepka na laptopie Łukasza Balda, pomysłodawcy i prezesa DomBanku. Nigdy bowiem nie została wymieniona na tę z nazwą zastępczą „Dom-hipoteki po prostu”.
Krótka historia znaku DomBank
Lipiec 2004
Górnośląski Bank Gospodarczy zgłasza do Urzędu Patentowego znak słowno graficzny „dombank hipoteki po prostu” w celach rejestracyjnych i zaczyna się nim posługiwać w dobrej wierze. Wcześniej GBG zarejestrował domenę „dombank.pl” z prawem pierwszeństwa.
2005
Informacja z banku konkurencyjnego, że używany przez GBG znak został zgłoszony do UP RP wcześniej i żądanie zaprzestania używania go.
GBG podejmuje decyzję o zaprzestaniu stosowania dotychczasowego znaku i nazwy „dombank” aż do czasu ustalenia przez UP RP kto będzie mógł go ostatecznie używać.
GBG/Getin Bank wystosowuje do UP RP sprzeciw do ewentualnej rejestracji znaku na rzecz banku konkurencyjnego.
Marzec 2008
Urząd Patentowy przyznaje prawo do posługiwania się znakiem słowno graficznym „dombank hipoteki po prostu” na rzecz GBG/Getin Bank