Pierwsza, tak kompleksowa usługa w Polsce jest odpowiedzią na coraz silniejszą ekspansję rodzimych firm na zagraniczne rynki. Coraz więcej polskich spółek robi interesy w Azji, Ameryce, czy Bliskim Wschodzie. Od kilkunastu miesięcy pojawia się znacznie więcej firm gotowych zarejestrować domenę w kilku lub kilkunastu krajach równocześnie. Nie jest to jednak łatwe zadanie. – Nawet w krajach wysokorozwiniętych proces rejestracji domen przebiega czasem opornie, że nie wspomnę o mniej cywilizowanych państwach – przekonuje Arkadiusz Szczurowski, Prezes Zarządu Domeny.pl.
Oferowane przez krakowską spółkę pakiety rejestracyjne mają ułatwić przedsiębiorcom rejestrowanie kilkunastu lub kilkudziesięciu domen narodowych. Całość spraw organizacyjnych przejmuje Domeny.pl, która na bieżąco informuje klienta o przebiegu procesu rejestracyjnego. Wszelkie kwestie związane z obsługą domen (niespodziewane awarie, terminy płatności, itd.) przerzucone zostaną na Domeny.pl, która będzie informować zleceniodawcę o sytuacji i doradzać rozwiązania.
– Jeśli lokalny przedstawiciel okaże się niezbędny, aby spełnić wymogi rejestracyjne danego kraju, my go znajdziemy. Jeśli okaże się, że do rejestracji domeny w danym państwie potrzebna będzie istniejąca tam firma, my ją założymy – tłumaczy Marcin Majerek z działu marketingu Domeny.pl.
Jego zdaniem posiadanie przez firmę domeny narodowej i strony internetowej w języku danego kraju, znacznie podnosi wiarygodność i ułatwia nawiązywanie kontaktów w regionie. Ostrożne szacunki wskazują, że w ciągu najbliższego roku liczba polskich firm zainteresowanych rejestracją domen zagranicznych wzrośnie o 30-40 procent.