Trzy spółki finansowe należące do koncernu Volkswagen postawiły mocno na rozwój rozwiązań finansowych, ubezpieczeniowych oraz flotowych. Finansowanie kluczem do mobilności to następny etap w rozwoju produktów finansowych dedykowanych biznesowi samochodowemu.
Poniżej prezentujemy najważniejsze wydarzenia minionego roku dla spółek finansowych Grupy Volkswagen oraz obszary, na których będą się koncentrować w kolejnych latach.
Rok 2013 w spółkach Volkswagen Bank Polska, Volkswagen Leasing Polska oraz Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy, upłynął pod znakiem rozwoju nowych ofert. W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania Klientów, którzy poza standardowym finansowaniem coraz bardziej doceniają możliwość elastycznego zakończenia kontraktu oraz częstej wymiany samochodu na nowy, pojawiły się nowe rozwiązania finansowe.
– Coraz bardziej stawiamy na komfort i bezpieczeństwo, dlatego poszukujemy rozwiązań, które w łatwy sposób mogą nam je dostarczyć. Z drugiej zaś strony młoda generacja poszukuje dzisiaj głównie mobilności – nie musi posiadać samochodu na własność – chce go po prostu używać. Ten trend jest bardzo mocno zakorzeniony w krajach rozwiniętych, takich jak Anglia, Niemcy czy Francja, a obecnie obserwujemy jego początki także na rynku polskim. Dlatego w minionym roku rozpoczęliśmy inwestycje w rozwiązania finansowe, które łączą w sobie, oprócz finansowania, także serwis i wymianę samochodu – mówi Mikołaj Woźniak, Prezes Zarządu Volkswagen Bank Polska.
Klienci, decydując się na użytkowanie samochodów marek z Grupy Volkswagen, mogą skorzystać z oferty finansowej, która obejmuje m.in.:
-
AutoKredyt – finansowanie z trzema opcjami zakończenia kontraktu i bardzo niską miesięczną ratą,
-
Kredyt z ubezpieczeniem od utraty pracy gratis,
-
Leasing w połączeniu z pakietami serwisowymi i przedłużoną gwarancją,
-
Ubezpieczenia komunikacyjne z atrakcyjnymi stawkami nie tylko w pierwszym, ale również w kolejnych latach wznawiania polisy.
Gama produktów opracowana przez Volkswagen Bank, Volkswagen Leasing oraz Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy, jest dywersyfikowana w zależności od marki samochodowej i dopasowywana do specyfiki klientów poszczególnych marek z Grupy Volkswagen. Dedykowane oferty finansowe, takie jak: ŠKODA Finance, Volkswagen Bank, Audi Finance, Porsche Exclusive Finance, to już standard w ofercie trzech spółek.
Rozwój oferty ubezpieczeń komunikacyjnych
W minionym roku w ofercie ubezpieczeniowej pojawił się szereg rozwiązań oferujących dodatkowe korzyści dla klientów. Najpopularniejsze z nich to m.in.:
-
specjalne stawki ubezpieczeniowe na samochody nowe,
-
5% zniżki przy zakupie polisy komunikacyjnej dla klientów serwisujących samochody w autoryzowanych stacjach dealerskich grupy Volkswagen,
-
zniżki w przypadku samochodów wyposażonych w dodatkowe elementy gwarantujące bezpieczeństwo.
To tylko wybrane przykłady obrazujące, jak oferta ubezpieczeniowa zmieniała się wraz z potrzebami klientów i rynku.
– Mimo bardzo dużej konkurencji, w stosunku do 2012 roku odnotowaliśmy 17% wzrost wznowień polis komunikacyjnych. Jest to efekt zarówno rozwoju oferty, jak i inwestycji w szkolenia sieci agentów ubezpieczeniowych, a także bardzo bliskiej współpracy z siecią dealerską grupy Volkswagen– podkreśla Magdalena Kaca, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń w Volkswagen Bank Polska.
Flota silnych marek koncernu Volkswagen
Obok biznesu detalicznego, bardzo ważnym filarem działalności spółek jest oferta dedykowana klientom flotowym. W 2013 r. spółka Volkswagen Leasing Polska umocniła pozycję lidera na rynku.
– Koncentracja uwagi na dużych klientach biznesowych, w oparciu o nasze międzynarodowe doświadczenie, pozwoliła nam w ubiegłym roku zwiększyć liczbę nowo zawartych kontraktów flotowych z tego typu klientami o 34% w stosunku do roku 2012. Ten wynik bardzo nas cieszy i pozwala pozytywnie patrzeć w przyszłość. Będziemy kontynuować nasze działania skierowane zarówno do rynku średnich i dużych przedsiębiorstw z dużym naciskiem na rozwiązania CFM – mówi Daniel Trzaskowski, Dyrektor Departamentu Finansowania i Zarządzania Flotą.
Sukces oferty finansowania samochodów marki SEAT
W 2013 r. do oferty finansowej trzech spółek dołączyły produkty finansowe opracowane dla marki SEAT.
– Produkty finansowe dedykowane marce SEAT okazały się absolutnym sukcesem sprzedażowym. W grudniu co drugi samochód hiszpańskiej marki został zakupiony dzięki promocyjnej ofercie finansowej. Na tym właśnie polega nasz model biznesowy – przygotowujemy wspólnie z dystrybutorem samochodów rozwiązanie finansowe w taki sposób, aby auto stało się realnie dostępne dla klienta. Teraz każdy może dopasować ratę kredytu lub leasingu do swojego miesięcznego budżetu i zdecydować o zakupie lub użytkowaniu nowego samochodu – mówi Michał Dyc, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Współpracy z Dealerami w Volkswagen Bank Polska.
– Nasze rozwiązania są integralnym elementem oferty samochodowej Grupy Volkswagen. Zarówno w 2014 roku, jak i w kolejnych latach, będziemy dalej inwestować w rozwiązania, które wraz z dostępnością samochodu, zagwarantują naszym klientom komfort i bezpieczeństwo finansowe– dodaje Mikołaj Woźniak, prezes zarządu Volkswagen Bank Polska.