Nowe pismo będzie dwumiesięcznikiem o nakładzie 5000 egzemplarzy. Można je będzie kupić w sieciowych salonach z prasą lub zaprenumerować. Siedziba redakcji mieści się w Poznaniu. Wydawcami są agencje: public relations – Prelite Sp. z o.o. oraz interaktywna – Web & Art Sp. z o.o.
Krótka historia branży w Polsce pokazuje, że brak jej przejrzystości. Nowe pismo ma sprawić, aby mówiono o niej otwarcie, aby stała się dziedziną naukową, traktowaną na równi z pokrewnymi dyscyplinami. Dzięki temu możliwe będzie jasne wytyczenie zasad działań w sferze PR.
– O braku transparentności branży często dowiadujemy się od specjalistów i naszych partnerów – mówi dr Waldemar Rydzak, prezes agencji Prelite.
– Ich zdaniem nowy tytuł wypełni istniejącą na rynku lukę. Udostępni także swoje zasoby znaczącej grupie odbiorców, co istotnie wpłynie na poprawę znajomości tematyki PR w Polsce. Vortal Piar.pl pełni tę funkcję już od 7 lat. Czas jednak wykorzystać drukowane medium, które oferuje nam wiele innych możliwości – dodaje dr Rydzak.
Na podział tematyczny pisma wpłynie praktyczne i teoretyczne ujęcie zagadnień związanych z PR.
– Praca w vortalu przekonała nas, że w polskim PR dużo się dzieje, często jednak inicjatywy nie wychodzą poza krąg osób związanych z branżą, dlatego chcemy bardziej intensywnie wspierać działania związane ze środowiskiem. Będziemy uczestniczyć w konferencjach naukowych, relacjonować bieżącą działalność stowarzyszeń public relations. W magazynie znajdą się również naukowe rozważania, dotyczące branży, oraz opis ich weryfikacji w praktyce – zapewnia Arkadiusz Jankowski, prezes Web & Art.
Adresatami nowego dwumiesięcznika są zarówno praktycy, jak i teoretycy public relations. Pismo jest skierowane w głównej mierze do kadry menedżerskiej działów PR i agencji oraz pracowników uczelni wyższych o sprofilowanym programie kształcenia.
Nowy tytuł jest kolejnym etapem rozwoju Piar.pl. Vortal działa pod tą nazwą od 7 lat i każdego dnia dostarcza czytelnikom rzetelnie opracowane informacje. Dzięki temu aktualnie posiada blisko 5400 zarejestrowanych użytkowników, a miesięcznie notuje ponad 40 000 odsłon. Ten czas pozwolił na poznanie preferencji oraz oczekiwań odwiedzających serwis Piar.pl. Magazyn jest jego poszerzoną wersją. Pismo – podobnie jak w vortal – stawia na wysoką jakość materiałów. Powstaje we współpracy z naszymi partnerami, m.in.: PR Week, Sovetnik.