W dniach 14-15 maja w podpoznańskim Rosnówku odbędzie się konferencja dotycząca ważnych, współczesnych zagadnień urbanistycznych, która sygnowana jest znakiem stworzonym przez agencję reklamową Double Brand.
Elementy znaku nawiązują do najbliższego otoczenia mieszkańców podpoznańskich aglomeracji oraz symbolizują konieczność dynamicznych przemian w tym obszarze. Głównym celem konferencji jest ułatwienie życia mieszkańcom okolicznych gmin, co w dzisiejszych czasach oznacza przede wszystkim sprawną komunikację. Dodatkowo logotyp ma otwartą formę, co symbolizuje brak barier, nieograniczony rozwój i szeroki zasięg planowanych działań.
Konferencja jest organizowana przez Powiat Poznański i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Dotyczyć będzie kwestii związanych z rozwojem budownictwa mieszkaniowego w gminach podmiejskich oraz zjawiska tworzenia się tzw. miast-sypialni. Ich powstawanie sprawia, że wzrasta zapotrzebowanie na współdziałanie samorządów, urzędów i prywatnych przedsiębiorców w ramach dziedzin życia społecznego i gospodarczego. Zaliczyć do nich można planowanie przestrzenne, zarządzanie usługami publicznymi, marketing terytorialny i wspieranie rozwoju gospodarczego oraz politykę społeczną i redystrybucję dochodów samorządów. Jednym słowem, trzeba rozwijać wspólne działanie w takim kierunku, by żyło się lepiej. W konferencji wezmą udział również goście z zagranicy, m.in. Prof. Dr. Axel Priebs, Dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska, Budownictwa i Planowania Regionu Hanower.
