W kampanii nowej oferty Kredyt Banku – konta osobistego Ekstrakonto Plus – wystąpią Wojciech Mann i Krzysztof Materna. Duet będzie promował nową filozofię Kredyt Banku „Finanse z zasadami”. Współpraca panów z Kredyt Bankiem potrwa co najmniej do 2012 roku.
Kampania inicjuje proces wzmocnienia wizerunku oraz promuje nową filozofię Kredyt Banku „Finanse z zasadami”.
Bank rozpoczął proces zmierzający do zmiany wizerunku już na początku tego roku, wraz z realizacją swojej nowej strategii biznesowej, której wdrożenie przynosi konkretne, wymierne efekty. Jednak aby wspomóc jej realizację potrzebna jest bardziej wyrazista marka Kredyt Banku. Konstruując nową filozofię, Kredyt Bank wsparł się badaniami konsumenckimi, które wskazały na szereg czynników wymagających poprawy.
– Marka musi oddziaływać na świadomość i emocje klientów, a jej budowanie musi opierać się na spójnym przekazie emocjonalnym, w którym ważne jest aby klient w banku czuł się jak prawdziwy klient, partner w biznesie, a nie jak numer rachunku bankowego. Dla wielu klientów banków ważne było, aby czuć się ważnym i szanowanym. Oczekują oni uprzejmości, dobrej obsługi, dostępności pracowników, przystępnych cen produktów, przejrzystej oferty i rzetelności – powiedział Maciej Bardan, prezes Zarządu banku. Te wszystkie czynniki wpływają na markę, a reklama, oznakowanie placówek, PR, Internet i nowe media poszerzają jej znajomość i rozpoznawalność – dodał prezes M. Bardan.
Bank będzie zatem tak zmieniał ofertę produktową, usługi i procesy, aby dać swoim klientom poczucie, iż są jego partnerami. Nowe pozycjonowanie wsparte będzie aktywnymi działaniami promocyjnymi, nowym hasłem – „Finanse z zasadami” – oraz wykorzystaniem w kampaniach reklamowych uznanego i lubianego duetu Wojciech Mann i Krzysztof Materna.
Bank wybrał Osobowości, które odpowiadają nowemu wizerunkowi, i które jednocześnie pomogą współtworzyć ten wizerunek.
– Każdy z osobna swoim profesjonalizmem, zawodowym dorobkiem, osobowością zapracował na szacunek. Razem stworzyli autorski duet, którego twórczość porównywana jest dziś do twórczości Monty Pythona. Programy, takie jak „MdM”, „Za chwilę dalszy ciąg programu”, czy „Bardzo ostry dyżur” osiągnęły status kultowych i biją obecnie rekordy popularności w Internecie. Ten swoisty renesans jest szansą dla zapewnienia wyróżnialności Kredyt Banku – powiedział Tomasz Molenda, dyrektor Departamentu Marketingu Kredyt Banku.
Szanowani i szanujący – jak Kredyt Bank. Panowie Mann i Materna, co rzadkie wśród osób znanych, nie budzą kontrowersji. Cieszą się powszechnym szacunkiem, nie tylko w swoich środowiskach. Jednocześnie są uosobieniem wzajemnego szacunku.
Dostępni i bezpośredni – jak Kredyt Bank. Mann i Materna to nie gwiazdki odcinające się od swoich fanów. Chętnie biorą udział w różnych społecznych inicjatywach. Krzysztof Materna jest jednym z najczęściej zapraszanych do telewizji komentatorów, wypowiadających się na tematy sportowe, kulturalne, polityczne. Wojciech Mann stworzył z kolei wizerunek ciepłego, dowcipnego dziennikarza muzycznego, którego głos od lat jest wizytówką radiowej „Trójki”.
Doceniający lojalność – jak Kredyt Bank. Lojalność wobec siebie to podstawa sukcesu programów tworzonych przez spółkę Mann i Materna. To lojalność, również wobec współpracowników, telewidzów, słuchaczy, trzymanie się określonych zasad, bezkompromisowość…
Wiarygodni i profesjonalni – jak Kredyt Bank. To ludzie sukcesu, którzy mają ogromne doświadczenie. To ludzie, którzy wciąż mają coś do powiedzenia, którzy nie spoczęli na laurach. Są aktywni, kreatywni. Obaj zasługują na miano autorytetów. Profesjonalizm to określenie cechujące obu panów, kojarzące się z ich dokonaniami.
– Sięgnęliśmy po wyjątkową, charakterystyczną, dowcipną oraz inteligentną stylistykę komunikacji, którą panowie Mann i Materna przez lata współpracy wypracowali, i z którą są kojarzeni. I to właśnie ten specyficzny styl, czasami ocierający się o absurd, ale zawsze kryjący głęboką treść, będzie nowym stylem komunikacji reklamowej Kredyt Banku, który wyróżni nas spośród konkurencji – dodał Tomasz Molenda.
Kampania z udziałem Panów Manna i Materny ma m.in. za zadanie zwiększyć świadomość marki i wzmocnić pozycję Kredyt Banku na rynku.
Współpracę rozpoczyna kampania promująca nowe konto osobiste za 0 zł, z oprocentowaniem 7%. Pierwsze spoty zostaną wyemitowane w niedzielę 22 maja. Od 23 maja rozpocznie się sprzedaż nowego Ekstrakonta Plus.
Trzy 30 spoty reklamowe rotowane z 15″ spotami w naturalnym, charakterystycznym dla Panów, inteligentnym dowcipie będą pokazywać przewagę nowego konta osobistego Kredyt Banku. Emisja telewizyjna reklam zaplanowana jest do 30 czerwca br. w TVN, TVN24,TVP1,TVP2,TVP3, Polsacie oraz w pakietach Discovery i AtMedia, obejmujących 30 stacji tematycznych.
Reklamy Ekstrakonta Plus będą widoczne także w Internecie i prasie. Na potrzeby kampanii przygotowano również specjalny microsite pod adresem www.ekstrakontoplus.pl
Kredyt Bank będzie prowadził intensywna kampanię reklamową wykorzystując prasę, Internet, spoty na VOD.onet.pl. oraz Ipla.pl. Duże nakłady reklamowe pochłoną również działania marketingu lokalnego oraz BTL.
Po raz pierwsze, na tak dużą skalę w kampanii zostaną wykorzystane witryny placówek oraz stoiska wystawiennicze.
Kampania jest także okazją do zainaugurowania obecności Kredyt Banku w mediach społecznościowych – na początek na facebook.com. W ten sposób KB podkreśla swoją gotowość do dialogu i interakcji z klientami.
– Widząc rosnące zainteresowanie mediami społecznościowymi, Kredyt Bank postanowił być tam, gdzie są już jego klienci, a tym samym podkreślić wagę relacji przez każdy kanał komunikacji. Jesteśmy zainteresowani zarówno opiniami na temat naszych usług, jak i dodatkowymi pomysłami na rozwijanie swojej oferty, a media społecznościowe są idealnym źródłem wiedzy w obu przypadkach. – uważa Tomasz Molenda.
Strategia obecności w mediach społecznościowych Kredyt Banku będzie spójna z założeniami nowej filozofii i skupiać się będzie na wzorcowej wręcz moderacji i rozmowie z klientami, a także na wykorzystaniu synergii pomiędzy kanałami komunikacji, tak by klient czuł się szanowany i ważny bez względu na to jaką ścieżkę kontaktu z bankiem wybierze.
Za kreacje reklamowe odpowiada agencja reklamowa JUST, która wygrała przetarg na obsługę reklamową Kredyt Banku. Na przygotowanie strategii i obsługę w social media wygrała przetarg Face Addicted.
Zakupem mediów zajął się dom mediowy STARCOM, od lat współpracujący z Kredyt Bankiem.
Za kreację w Internecie i microsite odpowiada współpracująca z JUST agencja Face to Face.
Autorem hasła „Finanse z zasadami” jest agencja G7.
Źródło: Kredyt Bank