PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościDuża wpadka Inteligo. Klienci oburzeni

Duża wpadka Inteligo. Klienci oburzeni

Wiadomości Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 10.09.2013 (09:56)
Konta

Nie milkną echa skutków ostatniego liftingu systemu bankowości internetowej Inteligo. Internet huczy, a klienci wylewają swoje żale na Facebooku. Część klientów banku internetowego została odcięta od pieniędzy na kilka dni. Inni narzekają, że zniknęły ważne funkcje.

Zapowiedź zmian w systemie bankowości internetowej Inteligo pojawiła się na stronie banku już kilka miesięcy temu. Przerwa techniczna została zaplanowana na ostatni weekend, ale okazało się, że Inteligo nie wyrobiło się w terminie. Facebookowy „wall” banku zalała fala skarg od zdenerwowanych klientów. Wczoraj serwis ledwo działał, nie dochodziły SMS-y autoryzacyjne, a 10. dzień miesiąca to termin opłacania składek do ZUS-u. Dziesiątego wiele zakładów płaci swoim pracownikom pensje. Ponieważ od piątku występowały problemy z dostępem do serwisu, niektórzy klienci twierdzą, że zostali na weekend odcięci od pieniędzy. Nie można było bowiem także wypłacić pieniędzy z bankomatów – pojawiał się komunikat „brak środków na koncie”.

Klienci są wściekli, bo nie dostali komunikatów o zmianach na swoją skrzynkę mailową. Bank broni się, że informował o zmianach na stronie WWW i Facebooku. Wiadomość pojawiła się też (już w czerwcu) w poczcie wewnętrznej Inteligo. Niestety, dla części klientów taka komunikacja okazała się niewystarczająca. „Może jednak wypadałoby mailem i esemesem wszystkim klientom powiedzieć dwa dni wcześniej? ” – pisze jeden z oburzonych klientów na Facebooku.

„Trzy dni? Seriously?”

Oburzenie budzi też czas trwania przerwy technicznej. Trzy dni to według internautów zdecydowanie za dużo. Zwłaszcza że serwis miał być zamknięty od godziny 13.00 w piątek, a nie działał już o 11.00. Jeśli ktoś zaplanował sobie płatności na ostatnią chwilę, miał problem z ich zrealizowaniem. Internauci przypominają, że inne banki praktykują raczej nocne wdrożenia i nie blokują klientom dostępu do pieniędzy na kilka dni.

Klienci mają też zastrzeżenia do samej funkcjonalności nowego serwisu. „Serwis po logowaniu jest kompletnie nieczytelny, kiedyś wszystko było na pulpicie. Dziś musisz klikać w odpowiednie sekcje, by zobaczyć, co masz. Na dodatek serwis SMS po prostu nie działa, czwarty dzień. A jeśli już pojawi się SMS, to bez kwoty i miejsca obciążenia” – napisał mi jeden z czytelników.

Klienci: To krok wstecz!

O ile jednak nowy interfejs to kwestia gustu i przyzwyczajeń, to zastrzeżenia można mieć do wycofania dwóch ważnych funkcjonalności w ramach kar: rezygnacji z usługi bankomaty bez granic i rezygnacji z możliwości sterowaniem płatnościami zbliżeniowymi w karcie debetowej. Z abonamentu bankomaty bez granic będą mogły nadal korzystać osoby, które taką usługę aktywowały wcześniej. Nowi za wypłatę z obcych bankomatów zapłacą 5 zł.

Drugie istotne ograniczenie to brak możliwości zarządzania limitem płatności zbliżeniowych i zablokowania transakcji wykonywanych z użyciem paska magnetycznego dla kart MasterCard PayPass. Inteligo było bodajże jedynym bankiem na rynku, który w standardowej ofercie udostępniał klientom możliwość wyłączenia płatności zbliżeniowych w karcie. Teraz klienci – chcąc czy nie – będą mieli aktywną usługę płatności zbliżeniowych. Co ważne, bank będzie systematycznie wycofywał zwykłe Visy Elektron, wydając w ich miejsce Visy PayWave. 

PKO BP nie ma pomysłu na Inteligo?

Inteligo to jeden z pionierów bankowości internetowej w Polsce i ma rzeszę wiernych klientów. Przez lata pozostawał w cieniu mBanku, który dynamicznie rozpychał się na rynku. Nowe otwarcie z 2010 roku odświeżyło ofertę i wprowadziło szereg brakujących dotychczas funkcji, m.in. kartę kredytową lub kredyty online. Plany były bardzo ambitne – bank zakładał do końca 2012 roku pozyskanie 1 mln nowych klientów, zwiększenie wolumenu depozytów do 9,3 mld zł, wydanie 300 tys. kart kredytowych i udzielenie 165 tys. pożyczek gotówkowych. Ostatecznie po cichu wycofano się z planów, a Inteligo ponownie trafiło do rynkowej niszy. Ogłoszono, że bank wraca do korzeni, czyli zostanie sprowadzony do roli banku depozytowego. Dziś prowadzi około 700 tys. rachunków dla klientów indywidualnych. Ile dokładnie, tego nie wiadomo, bo bank przestał ujawniać takie dane.

Ostatnie kłopoty banku wynikały z przenoszenia Inteligo na system informatyczny, na którym działa PKO BP – Alnovę. Pojawia się oczywiście pytanie, co by to oznaczało dla samego banku? Wspólny system informatyczny to możliwość wdrożenia funkcji dostępnych w PKO BP. Już teraz zapowiedziano udostępnienie usługi IKO, być może kiedyś placówek PKO i jakiejś pakietyzacji usług (na wzór mBanku). Wyłania się jednak inny problem: PKO BP ewidentnie woli promować swoje własne Konto Za Zero niż rachunek Inteligo. Może się zatem okazać, że wdrożenie będzie miało w dłuższej perspektywie zupełnie inne skutki: PKO po prostu wchłonie internetową markę.

 

Komentarz PKO Banku Polskiego do artykułu:

Wprowadzane zmiany polegające na integracji systemu Inteligo z systemami PKO Banku Polskiego wymagały niestety dłuższej niż standardowa przerwy technicznej. Przerwa rozpoczęła się i zakończyła zgodnie z planem, o czym informowaliśmy klientów z odpowiednim wyprzedzeniem za pośrednictwem strony internetowej Inteligo, wiadomości w serwisie transakcyjnym, a także za pośrednictwem social media i stron naszych partnerów.

Po weekendowej przerwie miało miejsce duże natężenie logowań i operacji dokonywanych przez klientów, dlatego wczoraj w godzinach przedpołudniowych system działał wolniej. Sytuacja od wczesnych godzin popołudniowych dnia wczorajszego jest stabilna. Usługa „Bankomaty bez granic” jest dostępna dla wszystkich, którzy dokonali jej aktywacji przed 5 września i korzystanie z niej odbywa się na dotychczasowych warunkach.

Wszyscy dotychczasowi i nowi klienci Inteligo zyskają natomiast w najbliższym czasie dodatkowe korzyści, takie jak między innymi dostęp do sieci prawie 200 wpłatomatów czy możliwość korzystania z płatności mobilnych IKO. 

Jeśli chodzi o limity płatności zbliżeniowych w kartach MasterCard, planujemy wdrożyć w najbliższym czasie możliwość wyłączenia funkcji zbliżeniowej na życzenie Klienta, tak jak to teraz ma miejsce w przypadku kart Visa obsługiwanych przez systemy PKO Banku Polskiego. Warto zaznaczyć, że karty Inteligo MasterCard PayPass autoryzują domyślnie transakcje w trybie online, dla których Bank ma ustawione limity w systemie transakcyjnym (tak jak było to w przypadku Inteligo) z tą tylko różnicą, że ustawia je Bank, a nie klient.

 

Napisz do autora: [email protected]

2013-09-10
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców