Bank został doceniony w obu kategoriach przede wszystkim za dobrą reklamę, skuteczną promocję marki oraz bogatą ofertę.
– Efektem spójnej i wyróżniającej komunikacji marketingowej był ponad 20-proc. wzrost świadomości spontanicznej marki Banku BPH. To najlepszy wynik w sektorze bankowym w ubiegłym roku – powiedziała Barbara Szołomicka, Dyrektor Departamentu Marketingu Banku BPH. – Nie udałoby się to jednak bez doskonałej oferty produktowej – dodała.
W 2005 roku Bank skoncentrował swoje działania reklamowe na wsparciu realizacji strategii biznesowej, która zakładała m.in. pozyskanie 250 tys. średniozamożnych i zamożnych klientów (kampanie kont osobistych z udziałem Janusza Weissa i Bogusława Wołoszańskiego) oraz na promocji kluczowych produktów detalicznych.
– Nagrody cieszą ale przede wszystkim potwierdzają, że realizacja przyjętej w 2003 roku strategii komunikacji marketingowej przynosi wymierne efekty i jest pozytywnie oceniana przez rynek. To także dowód na to, że Bank dokonał dobrego wyboru stawiając na największą polską agencję reklamową, której pomysły były zawsze najwyżej oceniane w badaniach – mówi Jacek Balcer, Dyrektor Departamentu Public Relations Banku BPH.
Za przygotowanie kampanii Banku BPH w ubiegłym roku odpowiadała Agencja Just, która pracuje dla banku od 2003 roku. – Cieszę się, że w ocenie przedstawicieli środowiska bankowego dostarczamy Bankowi BPH usługi najwyższej jakości. Procentuje dobra współpraca z klientem i nasze doświadczenie w sektorze – dodał Jacek Jurek, Prezes Zarządu Agencji Just.
Ideą Lampartów jest wyróżnienie tych banków, które włożyły największy wysiłek w kreowanie swojej marki i odniosły sukces. Laureaci Lampartów zostali wyłonieni na podstawie sondażu przeprowadzonego przez Pentor Research International wśród bankowców (w tym roku w ocenie brało udział ponad 200 osób).
Nagrodę Lampart przyznano po raz drugi. W ubiegłym roku Bank BPH został również nagrodzony w kategorii kreacji marki w segmencie MSP.