PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRDwie strony sieci

Dwie strony sieci

Marketing i PR 17.02.2011 (07:47)

Reklama internetowa cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród reklamodawców. Dlatego przeznaczają na nią coraz większe budżety. Ale czy takie samo uznanie spotyka ją ze strony konsumentów? Jak wyobrażają sobie idealną reklamę grupy stojące po dwóch stronach reklamowej barykady?

Marketerzy chcieliby od razu dotrzeć do grupy docelowej, zainteresować swym przekazem, dobrze na tym zarobić i zyskać opinię twórców ciekawych reklam. Tymczasem internauci chcieliby jedynie w spokoju przeszukiwać zasoby Internetu, bez konieczności klikania „w te wszystkie obrazki i zawijasy”. Jak pogodzić sprzeczne interesy obu grup? A może wcale nie muszą być one sprzeczne?

Głos mają Internauci

Oczywiście reklama idealna nie istnieje. Dosłownie i w przenośni, bowiem użytkownicy Internetu nie chcieliby żadnych reklam w sieci. Ale skoro już musi być, to… Internauci oczekują reklamy, która będzie dostosowana do kontekstu strony, na której się pojawia. Tak jak w innych formach reklam, nie chcą natrętnego zachęcania czy aplikacji, które utrudniają lub całkowicie uniemożliwiają oglądanie strony www. Większość internautów nie klika w baner, a jedynie zapamiętuje nazwę firmy, na której stronę następnie się udaje. Potwierdzają to badania z 2010 roku firmy MediaMind, która udowodniła, że jedynie 20 proc. wejść brandingowych na stronę docelową było dokonanych przez internautów, którzy wcześniej kliknęli w reklamę. Są to tak zwane wejścia „post click”. 80 proc. wejść pod wpływem reklamy, to tzw. wejścia „post view”, będące rezultatem wyświetlenia baneru reklamowego. To właśnie ta forma reklamy jest wciąż najbardziej popularna na polskich witrynach.

Jednak liczby pokazują, że aż 77 proc. użytkowników sieci ma negatywne nastawienie do reklamy internetowej. A zatem trzeba ją stale modyfikować, tak, by była mniej agresywna, bardziej informacyjna i dawała rzeczywiste profity.

Co na to marketingowcy?

Jak pokazują badania firmy Zenith Optimedia, w tym roku, najdynamiczniej spośród kanałów dotarcia, będzie rozwijał się rynek reklamy internetowej. Kluczowe będzie łączenie rzeczywistości offline i online. Dla reklamodawców najważniejszy jest oczywiście zysk, który reklama ma generować. Jej zadaniem jest docieranie do grupy docelowej, wzbudzanie zainteresowania i, co z tym związane, zapamiętanie produktu lub usługi przez oglądającego. Reklamodawca powinien odnajdywać w Internecie swoją grupę docelową i wiedzieć, co ona robi, aby dostosować do niej treść przekazu. Ponadto, reklamodawca liczy się z wysokim kosztem informowania o produkcie, ale na pewno nie chce

przepłacać, zwłaszcza w czasach kryzysu, kiedy wydatki na tę formę promocji są ograniczane. Najlepiej byłoby, gdyby widział, za co płaci. Ponadto, reklama nie lubi czekać, a z tym niestety wiąże się większość aplikacji na stronach – efekt jest widoczny z opóźnieniem.

Złoty Środek

Jak w każdej dziedzinie życia, tak i w reklamie internetowej, najlepszym wyjściem z sytuacji jest zasada złotego środka, która pozwala na zadowolenie obu stron. Aby skutecznie korzystać z możliwości reklamowych Internetu należy postawić na przyjazność i kreatywność, bo tego właśnie oczekują internauci. Takim narzędziem jest Reklama Potwierdzona w serwisie AdBreaker – nowa forma reklamy, która niedawno pojawiła się na rynku. Łączy w sobie dużą skuteczność oraz precyzyjne targetowanie, a przede wszystkim jest nieinwazyjna dla odbiorców. Dla reklamodawców stwarza natomiast gwarancję obejrzenia spotu. Stosowana jest przy pomocy specjalnie do tego celu zaprojektowanego serwisu internetowego AdBreaker, który jako aplikacja flash instalowany jest na witrynach partnerskich.

Internauta może z niego skorzystać w każdym miejscu w sieci, gdzie tylko znajdzie specjalny widget uruchamiający serwis. Nie musi nawet przechodzić na stronę www.adbreaker.pl – serwis otwiera się nad witryną, na której obecnie znajduje się użytkownik. – AdBreaker wychodzi naprzeciw obecnym oczekiwaniom rynku reklamy internetowej, łącząc emocjonalnie odbiorcę z przekazem oraz świadomie angażując w prezentowanie treści. Jest przy tym całkowicie przyjazny użytkownikowi – przekaz odbywa się za zgodą internautów, odpowiadając przy tym ich zainteresowaniu – tłumaczy Filip Szewczyk, z sieci reklamowej ProcomAd, wydawcy serwisu. Reklamodawca płaci tylko za realny, potwierdzony efekt, a więc obejrzenie spotu. Tym samym obie strony, zarówno reklamodawcy, jak i użytkownicy, otrzymują to, czego chcą.

Nie da się ukryć, że internauci i marketingowcy mają inne poglądy na temat reklamy internetowej i nie ma w tym nic zaskakującego. Obie grupy chcą bronić swoich interesów i dążyć do tego, by reklama spełniała ich oczekiwania. Co ważne, reklama internetowa coraz bardziej poszerza swą ofertę, więc wkrótce możemy spodziewać się takiej, która będzie skutecznie łączyć elementy pożądane przez obie grupy.

Źródło: LTM Communications

marketing public relations reklama 2011-02-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing public relations reklama

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców