PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaDżentelmeni profilaktyki promują męskie zdrowie w akcji edukacyjnej #dlaKOLEGIpytam
PZU

PZU

Grupa Kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a także Europie Środkowo-Wschodniej. Tradycje PZU sięgają 1803 roku, kiedy powstało pierwsze na ziemiach polskich towarzystwo ubezpieczeniowe.

Dżentelmeni profilaktyki promują męskie zdrowie w akcji edukacyjnej #dlaKOLEGIpytam

Ubezpieczenia 05.11.2025 (04:15) informacja prasowa
Ubezpieczenia PZU

Akcja edukacyjna #dlaKOLEGIpytam to mocny głos w sprawie męskiego zdrowia – i wezwanie do działania. Grupa PZU i PZU Zdrowie ruszają z listopadową kampanią, która ma jeden cel: zachęcić mężczyzn do profilaktyki, przełamać milczenie wokół nowotworów i zdrowia psychicznego, oraz pokazać, że troska o siebie to nie słabość, lecz siła.

Męskie zdrowie – temat tabu czy pilna potrzeba działania?

Choć mężczyźni chorują równie często jak kobiety, to do lekarza trafiają znacznie rzadziej. Dane operacyjne PZU Zdrowie z 2024 roku pokazują, że kobiety odbyły aż dwa razy więcej konsultacji lekarskich niż mężczyźni – 67% wizyt przypadało na kobiety, a tylko 33% na mężczyzn.

Nowotwory to druga najczęstsza przyczyna zgonów w Polsce, a liczba zachorowań jest niemal identyczna wśród kobiet i mężczyzn – odpowiednio 91 506 i 89 794 przypadków.

Wśród najczęściej wybieranych specjalistów przez mężczyzn w PZU Zdrowie w 2024 roku urolog znalazł się dopiero na 7. miejscu (7% wizyt), mimo że rak prostaty jest najczęściej występującym nowotworem u mężczyzn. To pokazuje, jak bardzo potrzebna jest edukacja w zakresie męskiego zdrowia.

#dlaKOLEGIpytam

Listopad to w kalendarzu zdrowia miesiąc, w którym szczególną uwagę zwraca się na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. #dlaKOLEGIpytam to akcja edukacyjna, w ramach której PZU Zdrowie wraz z Grupą PZU dzieli się wiedzą i zachęca mężczyzn do badań profilaktycznych.

Tytuł akcji #dlaKOLEGIpytam nawiązuje do potocznego zwrotu, spotykanego na forach internetowych, utożsamianego z chęcią pozostania anonimowym. Nierealne wyobrażenia o męskości mogą rzutować na podejście pacjentów do opieki zdrowotnej i profilaktyki. Bywa, że na skutek społecznego tabu mężczyźni nadal niechętnie konsultują z lekarzem.

Celem akcji jest dostarczenie odpowiedzi na nurtujące pytania związane z męskim zdrowiem, a tym samym zachęcenie mężczyzn do zadbania o siebie. Służy temu baza wiedzy zdrowie.pzu.pl/dlaKOLEGIpytam, gdzie poza artykułami i infografikami znajdują się filmy z ekspertami PZU Zdrowie – urologiem, ale także psychologiem, ponieważ motywacja do badań i zwalczanie przekonań jest kluczowym aspektem skuteczności profilaktyki.

Historyczna sesja fotograficzna

Zamiast zdjęć stockowych czy grafik generowanych przez sztuczną inteligencję – autentyczność. Bohaterami akcji edukacyjnej zostali prawdziwi ambasadorzy profilaktyki, pracownicy Grupy PZU, którzy wzięli udział w sesji wykonanej techniką mokrego kolodionu. To jedna z najstarszych metod fotograficznych, opracowaną w połowie XIX wieku.

Zdjęcia wykonał Marcel Sbranchella, krakowski fotograf specjalizujący się w portrecie analogowym. Pracował na aparacie Mentor Studio z obiektywem Petzval z 1895 roku. Na potrzeby sesji przestrzeń wspólna PZU Park została przekształcona w studio fotograficzne. Każdy portret powstał na szklanej płycie, ręcznie przygotowanej, naświetlanej i wywoływanej w stanie mokrym od razu po wykonaniu zdjęcia.

W tak zaaranżowanej przestrzeni powstały portrety, pokazujące mężczyzn w nietuzinkowych odsłonach, nawiązujących do wykonywania badań profilaktycznych, troski o zdrową dietę, aktywność fizyczną, regenerację czy relacje międzyludzkie. Portrety posłużyły do stworzenia grafik promujących #dlaKOLEGIpytam, którymi przez cały mediach społecznościowych PZU Zdrowie i Grupy PZU, a także wykorzystane w materiałach promocyjnych, artykułach, ekspozycjach firmowych oraz podczas specjalnego wydarzenia w warszawskiej Arkadii.

W PZU Zdrowie nie tylko zapewniamy opiekę medyczną, ale również edukujemy, bo świadomość to pierwszy krok do zdrowia. Jako dynamicznie rozwijający się operator medyczny, chcemy docierać z ważnymi tematami do coraz szerszego grona odbiorców. Sukcesy poprzednich edycji akcji #dlaKOLEGIpytam pokazały, że męska profilaktyka zasługuje na silny przekaz, dlatego w tym roku połączyliśmy siły z Grupą PZU, by mówić jednym głosem o tym, co naprawdę ważne. Szczególnie cieszy nas zaangażowanie pracowników, którzy licznie zgłosili się do udziału w wyjątkowej sesji zdjęciowej. Każdy portret jest inny — tak jak osoby, które stanęły przed obiektywem. Różni ich wiek, doświadczenie życiowe czy obejmowane stanowisko, ale łączy jedno: chęć, by promować profilaktykę i inspirować innych. – mówi w swoim komentarzu Weronika Dejneka, członkini zarządu PZU Zdrowie.

Zaangażowane w akcję PZU Zdrowie to jeden z największych ogólnopolskich operatorów medycznych. W sieci PZU Zdrowie jest 130 placówek własnych, w tym ponad 40 pracowni diagnostyki obrazowej, oraz 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce, infolinia medyczna, portal pacjenta mojePZU, a także Centrum Telemedyczne. PZU Zdrowie zapewnia opiekę zdrowotną w formie ubezpieczeń i abonamentów dla firm oraz klientów indywidualnych i w ramach NFZ.

Akcja #dlaKOLEGIpytam została współfinansowana ze środków funduszu prewencyjnego PZU, który wspiera inicjatywy mające na celu poprawę zdrowia i bezpieczeństwa Polaków.

– Fundusz prewencyjny PZU to narzędzie, dzięki któremu możemy realnie wpływać na zdrowie i życie naszych klientów oraz pracowników. Wspierając akcję #dlaKOLEGIpytam, chcemy przełamywać stereotypy i zachęcać mężczyzn do świadomego dbania o siebie – nie tylko od święta, ale każdego dnia. Prewencja to nie tylko działania zapobiegające wypadkom czy chorobom, ale przede wszystkim edukacja, budowanie świadomości i zmiana nawyków. Dlatego inwestujemy w kampanie, które mają długofalowy wpływ na postawy zdrowotne Polaków. Wierzymy, że dzięki takim inicjatywom możemy skutecznie wspierać profilaktykę nowotworową i zdrowie psychiczne mężczyzn – obszary, które wciąż wymagają większej uwagi i otwartości – podkreśla Agnieszka Żebrowska, dyrektor Biura Sponsoringu i Prewencji PZU.

Strefa Męskich Spraw

W dniach 14–15 listopada w warszawskiej Arkadii będzie działać Strefa Męskich Spraw, czyli specjalna Strefa Zdrowia, w której mężczyźni będą mogli skorzystać z bezpłatnych porad urologicznych.

Oprócz części medycznej, na odwiedzających będzie czekać wystawa zabytkowego sprzętu do golenia oraz strefa barberska, w której będzie można skorzystać z profesjonalnej stylizacji włosów i zarostu. Całość zostanie połączona z materiałami edukacyjnymi, które w przystępny sposób będą zachęcać do profilaktyki i świadomego dbania o zdrowie.

2025-11-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Joanna Majer-Skorupa

Joanna Majer-Skorupa

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski  …

Wojciech Sury

Wojciech Sury

Dyrektor PR i Rzecznik Prasowy, Grupa Getin…

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska Rzecznik Prasowy, Prezes Zarządu Fundacji…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców