Wspólny projekt DPD Polska oraz telewizji Webshake.tv trwa już od kwietnia. W każdy wtorek widzowie programu „Płacę nie płacę” odkrywali kolejne tajniki zakupów w internecie, zdobywając między innymi wiedzę o nowych narzędziach handlu internetowego oraz o prawach i obowiązkach osób kupujących w sieci.
Dzięki uzyskanym informacjom internauci mogą spokojnie i bez ryzyka korzystać z możliwości, jakie daje ten niezwykle dynamicznie rozwijający się sektor rynku.
We wtorek, 28 czerwca, został wyemitowany ostatni – dziesiąty – odcinek serii „Płacę nie płacę”, która w całości poświęcona jest tematyce e-commerce. W odcinku wieńczącym serię widzowie dowiedzieli się między innymi, co media społecznościowe mają wspólnego z handlem w sieci oraz jak można zwiększyć dzięki niemu efektywność internetowego przedsiębiorstwa. Koniec serii nie oznacza jednak, że program zniknie z sieci. Wszystkie odcinki obejrzeć można w internecie na stronie Webshake.tv.
„Płacę nie płacę” jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój handlu internetowego. W roku 2010 liczba sklepów internetowych wynosiła 7,5 tysiąca. W roku 2011 to już 10 tysięcy, a tendencja dynamicznego przyrostu wirtualnych przedsiębiorstw utrzymuje się. Jednak wielu internautów wciąż jeszcze niepewnie porusza się w świecie wirtualnych zakupów – mówi Maciej Głowacki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, DPD Polska. Uczestnicząc w projekcie edukacyjnym „Płacę nie płacę” staramy się rozwiać wątpliwości związane z handlem w sieci i pokazać widzom, jak najlepiej i najbezpieczniej korzystać z możliwości, jakie oferuje nam internet – dodaje.
Widzowie programu „Płacę nie płacę” mogli zgłębić tajniki pracy kuriera oraz przebieg procesu dostarczenia przesyłki do adresata. Dzięki wspólnemu projektowi edukacyjnemu DPD Polska i Webshake.tv, użytkownicy sieci poznali szanse i pułapki związane z e-commerce zarówno z perspektywy klienta, jak i właściciela sklepu internetowego. Widzowie dowiedzieli się również, jakie prawa i obowiązki ma użytkownik internetu oraz na co powinien zwrócić uwagę zakładając własny wirtualny biznes. Oprócz tego, co dwa tygodnie, w konkursie sms-owym widzowie mogli wygrać Samsung Galaxy Tab oraz inne nagrody ufundowane przez DPD Polska.
Internet rozwija się w niezwykle dynamicznie i czasami trudno nadążyć za tymi zmianami. Użytkownicy coraz chętniej korzystają z nowych narzędzi i coraz częściej widzą w sieci szansę na rozwój swojego własnego biznesu. Często jednak chęci i dobry pomysł to za mało, żeby odnieść sukces – mówi Dominik Szarek, Dyrektor Marketingu Webshake.tv i współtwórca programu „Płacę nie płacę”. Trzeba mieć świadomość zarówno szans, jak i niebezpieczeństw płynących z wirtualnego świata. Praca przy produkcji programu „Płacę nie płacę” dała więc nam nie tylko mnóstwo frajdy, ale też poczucie, że robimy coś naprawdę ważnego: uczymy internautów jak mądrze i odpowiedzialnie posługiwać się narzędziami e-commerce – dodaje.
Źródło: Ciszewski Financial Communications