PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościE-konsumenci rezygnują z gotówki

E-konsumenci rezygnują z gotówki

Wiadomości 27.09.2012 (08:30)

Połowa kupujących w sieci odwiedza platformy handlowe i sklepy internetowe średnio raz w tygodniu i zostawia w nich od 500 do 2 tys. zł rocznie – wynika z analizy PayU. Przy płaceniu coraz większa grupa internautów wybiera płatności szybkim przelewem z natychmiastową realizacją online lub kartą. Najczęściej kupowane produkty to sprzęt RTV i AGD.


Z badania przeprowadzonego przez PayU wynika, że 79 proc. kupujących w sieci płaci za zakupy korzystając z szybkich przelewów online (tzw. pay-by-linków), a aż 64 proc. deklaruje, że jest to najczęściej wybierana przez nich metoda płatności. W odniesieniu do płatności gotówką, tylko 21 proc. użytkowników często płaci przy odbiorze towaru, a prawie 60 proc. nie używa tej metody w ogóle lub robi to rzadko.

 



Powyższe dane potwierdzają zmianę, jaka zachodzi w preferencjach e-konsumentów. Rezygnują oni z gotówki na rzecz wygodniejszych i szybszych płatności internetowych. Udział płatności szybkimi przelewami online w ogólnej liczbie transakcji za zakupy w Internecie wzrasta średnio o ok. 10 proc. w skali roku.


– Z perspektywy kupujących szybkie przelewy z natychmiastową realizacją online (pay-by-linki) są bardzo wygodnym rozwiązaniem, bo nie wymagają wpisywania danych w formularzu przelewu, co jest czasochłonne. Wszystko uzupełnia się tu automatycznie, a kupujący tylko loguje się do swojej bankowości internetowej i zatwierdza płatność – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Dyrektor ds. Produktów i Usług Płatniczych PayU SA. – Od razu po dokonaniu płatności informujemy o tym sprzedawcę, który wysyła zamówiony towar. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że aż 3/4 użytkowników wybiera przelew online (np. mTransfer, Przelew24 czy Płacę z Alior Bank) właśnie ze względu na szybkość transakcji – dodaje.


Co kupujemy w sieci?


Co druga osoba kupująca w Internecie nabywa w ten sposób telewizory, sprzęt audio-video oraz AGD, a także akcesoria do domu i ogrodu – wynika z badania przeprowadzonego przez PayU. Dużym zainteresowaniem cieszą się także produkty z kategorii telefony i motoryzacja – czterech na dziesięciu badanych kupiło je w ciągu ostatniego roku w sieci. Sprzęt komputerowy oraz upominki dla dzieci nabywa przez Internet co trzecia osoba, która wzięła udział w badaniu.


Im większe doświadczenie w e-zakupach mają kupujący, tym więcej zalet tego rozwiązania dostrzegają. 40 proc. osób, które wzięły udział w badaniu, wydaje rocznie od 500 do 2 000 zł na zakupy w Internecie.


Trzy grupy kupujących


Analiza odpowiedzi na pytania dotyczące sposobu płatności wskazuje na istnienie trzech grup kupujących w Internecie: aktywni, wygodni, tradycjonaliści. „Aktywni” kupują najczęściej i wydają jednocześnie największe kwoty. Często dokonują płatności kartami, co odróżnia ich od pozostałych użytkowników. „Wygodni” korzystają niemal wyłącznie z szybkich przelewów online, a grupa określona jako „tradycjonaliści” to osoby wybierające płatność przy odbiorze towaru lub zwykły przelew w banku.

Szybkość transakcji, gwarancja bezpieczeństwa dokonywanej płatności oraz dostępność ulubionego kanału płatności, to najważniejsze powody, które wpływają na wybór płatności internetowych przez kupujących. Zwłaszcza ta ostatnia kwestia jest ważnym sygnałem dla sprzedających w sieci. Dobrze funkcjonujący e-sklep powinien zaopatrzyć się w system płatności internetowych oferujący obsługę różnego rodzaju transakcji. Współpraca z integratorem płatności, takim jak np. PayU, pozwala na dostarczenie szerokiego wachlarza narzędzi płatniczych, co ułatwia kupującym przejście przez cały proces zakupowy, którego ostatnim etapem jest płatność.

 



Najwyższy poziom zabezpieczeń


Kupujący nieustannie poszukują coraz wygodniejszych sposobów dokonywania płatności za zakupy w sieci, ale wraz z nowymi rozwiązaniami mogą rosnąć ich obawy o bezpieczeństwo. Z badania przeprowadzonego przez PayU wynika, że kupujący najczęściej obawiają się nieotrzymania towaru od nieuczciwego sprzedawcy lub dostarczenia uszkodzonego produktu. Inną ważną kwestią, na którą zwracają uwagę, jest ochrona danych osobowych. W tej sytuacji kluczowe znaczenie ma znowu wybór właściwego dostawcy płatności internetowych, czyli takiego, który wypełnia odpowiednie standardy bezpieczeństwa.


– Korzystając z pośrednictwa uznanych dostawców płatności zarówno sprzedawca, jak i kupujący mają zagwarantowany najwyższy standard zabezpieczeń, który spełnia tak rygorystyczne wymogi, jak bankowość internetowa. Dotyczy to dostawców, których systemy posiadają nie tylko certyfikaty SSL EV, ale przede wszystkim certyfikat PCI DSS – informuje Adrian Witkowski, Compliance Manager, PayU SA.

Miliony ludzi na całym świecie robią każdego dnia zakupy online. W Polsce z tej formy najczęściej korzystają osoby w wieku 26-35 lat (co trzeci kupujący w sieci) oraz 36-45 lat (co czwarty kupujący w sieci).

 

/PayU

2012-09-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców