PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRe-Marketing: w poszukiwaniu klucza do sukcesu

e-Marketing: w poszukiwaniu klucza do sukcesu

Marketing i PR 22.02.2012 (12:34)

Skuteczne wykorzystanie narzędzi, jakie daje marketing internetowy może zaowocować 10-proc. wzrostem wartości marki i ogromnym wzrostem satysfakcji klientów. Kanały internetowe to dla firm również potężne i relatywnie tanie pole do testowania i rozwijania nowych produktów. Jednak niewiele firm potrafi z tych możliwości korzystać – wskazują eksperci The Boston Consulting Group
w raporcie Marketing Capabilities for the Digital Age.

– Dzięki skokowej popularyzacji urządzeń mobilnych, takich jak tablety i smartfony, oraz rozwojowi mediów społecznościowych, firmy po raz pierwszy w historii uzyskały możliwość łatwego, bezpośredniego kontaktu z klientami. Postanowiliśmy sprawdzić, jak przedsiębiorstwa z tych możliwości korzystają – mówi Paul Zwillenberg, Partner i Dyrektor Zarządzający w londyńskim biurze The Boston Consulting Group i współautor raportu. W tym celu eksperci BCG przeprowadzili rozmowy z szefami marketingu 31 przedsiębiorstw z Europy, Ameryki i Azji, działających w różnych sektorach i branżach. Dwie trzecie badanych reprezentuje firmy z listy Fortune500.

– Okazało się, że chociaż 30 firm korzysta z Facebooka, a 26 z Twittera, to niewiele przedsiębiorstw posiada całościową strategię dla marketingu internetowego – wskazuje Paul Zwillenberg.

Tymczasem skuteczne wykorzystanie narządzi e-marketingu przyniosło najbardziej rozwiniętym internetowo firmom bardzo wymierne korzyści:

  • Ponad 10-proc. wzrost rozpoznawalności marki dzięki ścisłemu powiązaniu podejmowanych działań marketingowych z celami biznesowymi i wykorzystaniu mediów społecznościowych;
  • Wzrost sprzedaży o 1,1 proc. dzięki zintegrowaniu działań w mediach społecznościowych ze strategią sprzedażową firmy i skuteczniejszemu docieraniu do klientów w internecie;
  • 90-proc. wzrost liczby rozwiązanych problemów zgłaszanych przez klientów i 40-proc. obniżenie kosztów związanych z procesem reklamacji dzięki lepszej komunikacji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych;
  • Obniżenie o 20 proc. nieefektywnych wydatków marketingowych dzięki zmianon strategii reklamowych, związanym przede wszystkim z rezygnacją z mniej efektywnych kanałów (np. części tradycyjnych mediów);
  • 80-proc. spadek kosztów badań nad nowymi produktami dzięki możliwości komunikowania się z klientami i wykorzystania ich opinii.

Raport BCG wskazuje firmy, które szczególnie skutecznie wykorzystują internetowe kanały komunikacji:

  • Diageo, producent alkoholi, do którego należą m.in. marki Guinness, Crown Royal oraz Jose Cuervo, udostępnił specjalną aplikację na iPhonea, thebar.com. Jej użytkownicy mogą błyskawicznie zlokalizować w swojej okolicy bary i sklepy z alkoholem, korzystać z listy przepisów na drinki i dzielić się opiniami na Facebooku.
  • Amerykańskie linie lotnicze Delta i JetBlue wykorzystały Twittera do skutecznej komunikacji w czasie huraganu Irena, który uderzył we wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych w 2011 r. Za pośrednictwem komunikatora przewoźnicy informowali pasażerów m.in. o zmianie tras, a średni czas udzielenia odpowiedzi nie przekroczył 15 min.
  • W Korei Południowej Tesco Home plus zbudował na peronach metra wirtualne supermarkety, w których oczekujący na swój pociąg pasażerowie mogą zrobić zakupy przy użyciu smartfonów. Zamówione towary Tesco Home plus dostarcza klientom do domów. Dzięki wirtualnym supermarketom firma odnotowała 130-proc. wzrost sprzedaży online.

Badanie BCG wykazało, że chcąc włączyć kanały internetowe do swojej strategii, szefowie marketingu borykają się z szeregiem problemów. Dla 29 proc. respondentów największym ograniczeniem są trudności w uzyskaniu zgody na zatrudnienie odpowiedniej liczby pracowników o oczekiwanych umiejętnościach. – Choć założenie profilu na Facebooku i Twitterze nie wiąże się z żadnymi kosztami, wymaga zaangażowania pokaźnych zasobów: ludzi, szkoleń, tworzenia nowych treści, śledzenia odzewu użytkowników i systematycznych ulepszeń – wskazuje Katherine Sayre, partner w BCG i współautorka raportu.

Badanie ujawniło także, że większość firm nie ma jasnego wyobrażenia o tym, co chcą osiągnąć dzięki obecności w mediach społecznościowych ani o tym, czego konsumenci od tych mediów oczekują. Po stronie korporacji często panuje przekonanie, że użytkownicy serwisów społecznościowych przykładają dużą wagę do „poczucia więzi”, tymczasem większość konsumentów interesują dyskusje i zakupy.

Źródło: The Boston Consulting Group

bcg marketing 2012-02-22
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bcg marketing

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców