Gotówkowa czarna dziura przelicza się na stratę 6 Euro drobnych pieniędzy przez każdego spośród 5 milionów podróżujących do Austrii i Szwajcarii kibiców. W związku z rozpoczęciem UEFA EURO 2008™ Maestro® jako wiodący ekspert w dziedzinie finansów osobistych pragnie wskazać miłośnikom footballu zalety podróżowania bez zbędnego bagażu i korzystania tego lata z kart debetowych jako finansowego paszportu.
Straty gotówkowe kibiców można przeliczyć na 9.75 milionów piw, 27,635 płaskoekranowych telewizorów albo 432,000.000 szwajcarskich zegarów z kukułką.
Wartość tej ogromnej straty wyliczono na podstawie badania przeprowadzonego przez wiodącego niezależnego eksperta ds. finansów osobistych, który obliczył kwoty, jakie typowy kibic straci płacąc gotówka. Wyliczenia uwzględniają całą gamę różnych czynników, w tym:
Straty na prowizjach przy wymianie walut: Euro dla Austrii i franków szwajcarskich dla Szwajcarii.
Straty na prowizjach przy zakupie bądź sprzedaży czeków podróżnych
Nadpłacanie w taksówkach i środkach transportu publicznego – taksówkarze i sprzedawcy nie zawsze mają drobne by dokładnie wydać resztę, gdy płaci się banknotem.
Straty będą jeszcze większe, jeśli uwzględni się monety wypadające z kieszeni entuzjastów piłki nożnej podczas świętowania goli.
Wszystkich tych strat pieniędzy można uniknąć dzięki korzystaniu z karty debetowej.
Znany ekspert finansowy, Sue Hayward, która dokonała analizy badań, komentuje: „ Przy każdym wielkim turnieju miłośnicy sportu, jeśli polegają na gotówce, mogą tracić pieniądze na wiele sposobów. Dwie różne waluty w Austrii i Szwajcarii, oraz różne kultury, sprawiające, że tegoroczne mistrzostwa UEFA EURO 2008™ będą tak wyjątkowe, oznaczają też, że istnieje wiele sposobów na własną finansową wygraną, – ale trzeba pamiętać, że jeśli będziesz podczas wyjazdu korzystać z karty debetowej, możesz tego lata uniknąć strat finansowych.”
Luke Olbrich, z Centrum Produktów Debetowych MasterCard Europe (Debit Centre of Excellence MasterCard Europe), powiedział: „Twoja karta debetowa jest tego lata twoim finansowym paszportem w Europie. Te badania tylko podkreślają ukryte koszty, jakie niesie ze sobą uciążliwa gotówka. Jako Oficjalny Sponsor UEFA EURO 2008™, chcemy, by fani cieszyli się z chwil zwycięstwa, wiedząc jednocześnie, że korzystają z najlepszej możliwej oferty.”