Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zaprosiła firmę doradczą Tomorrow do współpracy z działającym przy niej klubem inwestorów – Lewiatan Business Angels (LBA). Tomorrow specjalizuje się w doradztwie dla przedsiębiorstw w zakresie tworzenia i zarządzania marką. Od kilku już lat współtworzy nową na polskim rynku doradczym kategorię firm zajmujących się brand consultingiem.
Tomorrow i LBA będą współpracować przy organizowanych przez klub konsultacjach marketingowych oraz zaplanowanych po nich szkoleniach dla przedsiębiorców. Ich celem jest głównie wskazanie korzyści płynących ze skutecznego wykorzystywania nowoczesnych narzędzi marketingowych oraz świadomego zarządzania marką. Praktyka pokazuje, że błędna decyzja brandingowa może zaprzepaścić strategię rozwoju firmy, a właściwa zadecydować o jej sukcesie.
– Marka to narzędzie realizacji strategii biznesowej. Należy podejść do niej tak, jak do technologii czy planowania finansów w przedsiębiorstwie. Często nasz coaching polega na uzmysłowieniu przedsiębiorcom tego faktu. Przestają wtedy myśleć o marce jak o „fajnej” nazwie i ładnym logotypie, a zaczynają widzieć stojące za nią zyski. Kierunek jej powstawania ma wyznaczać cel określony w biznesplanie – tłumaczy Maciej Strzębicki, Managing Partner w Tomorrow.
Pierwszy etap współpracy obydwu podmiotów zakłada uczestnictwo Tomorrow w bieżących pracach LBA i obejmuje analizy marketingowe spływających do klubu pomysłów. Już dziś w toku badań oceniane są m.in. otoczenie rynkowe i idea przedsięwzięcia, strategia marketingowa w kontekście pomysłu na biznes oraz aktywność konkurencji.
LBA i Tomorrow planują również przeprowadzenie cyklu szkoleń. Są one obecnie w fazie przygotowań. Obejmą swym zakresem zagadnienia związane przede wszystkim z właściwym definiowaniem rynków docelowych oraz marką, jako narzędziem ich zdobywania. Dla LBA, którzy zainteresowani są jedynie przedsięwzięciami o dużym potencjale wzrostu, zapewniającymi wysoką stopę zwrotu z kapitału, weryfikacja strategii marketingowej oraz podnoszenie kompetencji liderów to minimalizacja ryzyka inwestycyjnego.
– Poszukujemy przemyślanych przedsięwzięć, za którymi stoi silny zespół, posiadający najlepiej duże doświadczenie w branży, w której będzie działać firma. Chcemy wyodrębnić projekty wizjonerskie, od których możemy oczekiwać dużego zwrotu z zainwestowanego kapitału. Tomorrow specjalizuje się w ocenie ryzyk marketingowych i pomoże nam je dokładnie nazwać w przypadku rozpatrywanych przez nas projektów – podkreśla Jacek Błoński, koordynujący działania LBA – Naszym zadaniem nie jest finansowanie, ale kojarzenie atrakcyjnych projektów inwestycyjnych spełniających wymagane kryteria z inwestorami zainteresowanymi daną branżą. Ponosimy więc przed nimi dużą odpowiedzialność. Każdy przedkładany inwestorowi pomysł powinien nosić w sobie odpowiedni potencjał. Dlatego cieszę się, że Tomorrow pomoże nam go oszacować. – dodaje Błoński.
Realizowany przez LBA projekt szkoleń oraz konsultacji marketingowych to długofalowe przedsięwzięcie, gdyż poza wsparciem działalności operacyjnej postawiono przed nim misję podnoszenia świadomości marketingowej polskich przedsiębiorców. LBA i Tomorrow przewidują, że współpraca może potrwać około pięciu lat.
Źródło: Tomorrow