PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaEksplozja insurtech wśród millenialsów dopiero nadejdzie?

Eksplozja insurtech wśród millenialsów dopiero nadejdzie?

Ubezpieczenia 29.05.2017 (13:05)

W obszarze ubezpieczeń millenialsi są przewidywalni jak ich rodzice. To duże zaskoczenie. Tak jak w przypadku pozostałych grup wiekowych, dla millenialsów najważniejsze kryteria wyboru ubezpieczenia to wysokość składki i zakres polisy. Przy obsłudze klienta najistotniejsza jest dla nich szybka i bezproblemowa wypłata odszkodowania. Innowacje i technologie oferowane przez ubezpieczycieli mogą więc być czynnikami, które pozytywnie zaskoczą konsumentów z pokolenia Y, zmieniając ich preferencje.


Millenialsi to osoby, które urodziły się między 1980 a 1990 rokiem. W odróżnieniu od poprzedniej generacji doskonale przyswoili nowe rozwiązania technologiczne i aktywnie korzystają z mediów cyfrowych. Nie czują się także tak przywiązani do marek, jak ich rodzice. Przez to stanowią wyzwania dla wszystkich branż. Towarzystwo Ubezpieczeń Europa sprawdziło, czy innowacje w branży ubezpieczeniowej są dostrzegane przez millenialsów i jak wpływają na ich decyzje o zakupie ubezpieczenia. Jak wynika z majowego badania „Insurtech oczami millenialsów”, przeprowadzonego na zlecenie TU Europa przez IMAS International, takie narzędzia jak social media, aplikacje mobilne czy chaty wciąż nie są dla millenialsów kluczowymi kanałami kontaktu z ubezpieczycielem.

Jak millenialsi kontaktują się z ubezpieczycielem?


Pokolenie Y wiedzę o ubezpieczycielach czerpie z tradycyjnych źródeł informacji: stron www towarzystw, opinii w Internecie oraz rozmów z rodziną czy przyjaciółmi. Takie odpowiedzi wybrała ponad połowa ankietowanych. Nieco mniej niż 50 proc. respondentów zaznaczyło wyszukiwarkę Google oraz porównywarki internetowe. Dla niewielu ważnym źródłem są kanały social media – wskazał je tylko co siódmy badany.

Najistotniejszym źródłem wiedzy o ofercie ubezpieczyciela dla 74 proc. respondentów jest strona internetowa. Social media, e-mail, aplikacja mobilna czy czat, nie cieszą się jeszcze zbytnią popularnością jako kanały kontaktu – zaznaczyło je odpowiednio 15, 13, 6 i 4 proc. ankietowanych.

Oczekiwania millenialsów

Pod względem oczekiwań wobec ubezpieczyciela millenialsi nie zaskakują. Szybka i jednocześnie bezproblemowa wypłata odszkodowania jest dla nich najważniejsza. Takiego zdania jest 84 proc respondentów. Ponadto dla 68 proc. najistotniejsza jest niska cena polisy. Co ciekawe, tylko dla co piątego badanego liczą się innowacje i ulepszenia technologiczne.

Dwa kluczowe elementy przy wyborze polisy to wysokość składki oraz jej zakres. Oba wskazało trzy czwarte millenialsów. 36 proc. ankietowanych zaznaczyło renomę marki ubezpieczyciela, 18 proc. wygodę zakupu, 15 proc. rekomendacje znajomych, a tylko 14 proc. wskazało rozwiązania wynikające z technologicznego postępu: możliwość zakupu on-line lub przez aplikację mobilną.

– Innowacje technologiczne wdrażane przez ubezpieczycieli są często niewidoczne dla klientów. To, czy w niedługim czasie będą świadczyć o przewadze rynkowej, zależy głównie od zaproponowania rozwiązań, które odpowiadają na konkretne potrzeby odbiorców. Ubezpieczyciele muszą jeszcze uważniej słuchać swoich klientów i szybko reagować na trendy, zarówno jeśli chodzi o same produkty, jak i ich dostępność, np. poprzez sieć bankomatową czy terminale płatnicze – zauważa Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa.

Co jest ważne dla millenialsów po zakupie ubezpieczenia?

Millenialsi wskazali dwie najwygodniejsze formy obsługi przez ubezpieczyciela – stronę internetową (51 proc.) oraz wizytę w multiagencji (47 proc.). Dla 32 proc. najbardziej komfortowa jest rozmowa telefoniczna. Natomiast bardziej zaawansowane technologicznie rodzaje obsługi znów wskazało mniej respondentów: 33 proc. wybrało e-mail, 18 proc. aplikację mobilną, a mniej niż co dziesiąty ankietowany postawił na czat i social media.

Głównym celem odwiedzin na stronach internetowych ubezpieczycieli jest sprawdzenie oferty i nowości – stwierdziło tak 70 proc. badanych. Nieco ponad połowa wyszukuje w witrynach podstawowe informacje o ubezpieczycielu, jedna trzecia kontaktuje się poprzez stronę www z biurem obsługi klienta, a jedna czwarta szuka w ten sposób ciekawostek, konkursów czy infografik.

Jeśli chodzi o polisy nowego typu, to najwięcej millenialsów, bo aż połowa respondentów, byłaby zainteresowana ubezpieczeniem sprzętu elektronicznego. 33 proc. skusiłoby się na ubezpieczenie od cyberprzestępczości, 23 proc. na ubezpieczenie sportowe.

– Te informacje to ważny sygnał dla ubezpieczycieli, aby nie bali się tworzyć innowacyjnych produktów. Millenialsi są otwarci na nowości nie tylko w zakresie gadżetów technologicznych, ale także w sferze zapewnienia sobie ochrony dzięki ubezpieczeniom – podsumowuje Marat Nevretdinov.

Badanie „Insurtech oczami millenialsów”” zostało zrealizowane w maju 2017 r. na zlecenie TU Europa przez IMAS International z wykorzystaniem ankiety internetowej CAWI na próbie 500 respondentów z pokolenia millenialsów (osób urodzonych pomiędzy 1980 1990 rokiem), podejmujących decyzje w zakresie ubezpieczeń.

Źródło: TU Europa

// ‚+’'+e+''+''); // ]]>alicja.hamkalo at tueuropa dot pl

2017-05-29
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Tomasz Głodowski

Tomasz Głodowski

Tomasz Głodowski Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej…

Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Bank…

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Manager ds. Marketingu i Komunikacji, Europ Assistance…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców