Bieżący rok stoi pod znakiem kilku ważnych wydarzeń politycznych. Zaliczyć do nich można m.in.: wybory parlamentarne, kampanię prezydencką i głosowanie nad konstytucją Unii Europejskiej.
To także wyjątkowa, bo zdarzająca się raz na kilka lat, okazja, by śledzić zachowania polityków w najważniejszym dla nich momencie – prezydenckiej kampanii wyborczej, kiedy przekonują do siebie wyborców i rywalizują z przeciwnikami politycznymi.
W Rankingu Wyborczym na polityków “nie głosują” wyborcy, lecz media, ponieważ zajmowane przez nich miejsca odzwierciedlają liczbę publikacji, jaką poświęcają im dziennikarze z prasy, radia i telewizji. Ranking daje zatem informację o intensywności kampanii i medialności kandydatów oraz o zasięgu prowadzonych przez nich działań wyborczych. Dowiadujemy się z niego, na przykład, o którym polityku częściej pisano się w tytułach ogólnopolskich, a kto częściej pojawia się w poszczególnych województwach.
– Celem wspólnej inicjatywy Epr.pl i TAI jest także przybliżenie zagadnień PR i marketingu politycznego stosowanych podczas kampanii wyborczej – powiedział Witold Sokołowski, redaktor serwisu Epr.pl – Chcemy zwrócić uwagę specjalistów PR na znaczenie socjotechniki i wizerunku medialnego we współczesnym świecie. Do oceny przebiegu kampanii zaprosiliśmy znanych komentatorów świata mediów i polityki.
– Analiza przekazów prasowych dotyczących tematyki wyborczej to bardzo interesujące zadanie, nie tylko pod względem technicznym, ale i poznawczym – powiedziała Anna Brzosko, Główny Specjalista ds. Marketingu i PR Telefonicznej Agencji Informacyjnej – z przyjemnością przystępujemy do jego realizacji. Wyniki kilkumiesięcznej analizy kampanii i ich zestawienie z wynikami wyborów stworzą bogaty materiał badawczy, który posłużyć może niejednemu analitykowi.
Ranking Wyborczy stworzony został na podstawie przekazów prasowych z ponad 400 tytułów prasy ogólnopolskiej, regionalnej oraz specjalistycznej. Monitoringiem objęte zostały hasła: wybory prezydenckie, kandydat na prezydenta.
Epr.pl jest serwisem niszowym, skierowanym do specjalistów PR i marketingu, którzy odpowiadają za kontakty z mediami oraz kreację wizerunku firm i produktów. Na stronach serwisu znajdują się porady i artykuły z różnych dziedzin PR: media relations, PR wewnętrznego, budowy marki, lobbingu czy sponsoringu. Epr.pl porusza także kwestie etyczne związane z zawodem specjalisty PR, zarządzania kryzysowego czy kreacji wizerunku w nowych mediach np. Internecie.
W ciągu pierwszego roku istnienia serwis Epr.pl odwiedziło ponad 25 tys. osób zainteresowanych tematyką public relations i komunikacji marketingowej. Ostatnio liczba ta rośnie średnio o 20% miesięcznie. W 2005r. średnia liczba użytkowników każdego miesiąca osiągnęła 7000 osób. Newsletter Epr.pl ma ponad 2000 prenumeratorów.
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. jest jednym z liderów rynku informacji gospodarczej, monitoringu prasy i monitoringu przetargów. Od 1989 roku TAI zajmuje się tworzeniem ogólnopolskiego systemu informacji gospodarczej dostępnego pod skróconym numerem telefonu 94 77 oraz na stronie www.9477.pl. Oferuje też kompletną informację dotyczącą planów inwestycyjnych, ogłoszonych przetargów oraz raporty o wygranych przetargach dostępne pod adresem www.pressinfo.pl lub bezpośrednio na biurko Klienta w postaci Indywidualnego Monitoringu Przetargów. Ponadto TAI proponuje pośrednictwo w zamieszczaniu ogłoszeń prasowych w wybranych tytułach, informowanie o treści ogłoszeń, usługi internetowe, a także usługi związane z marketingiem bezpośrednim – gromadzenie i aktualizację baz danych, usługi telemarketingowe oraz mailing.
TAI dysponuje siecią jedenastu oddziałów oraz wielu współpracowników zlokalizowanych
w głównych ośrodkach gospodarczych kraju. Dzięki 150 doświadczonym pracownikom oraz wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technologicznych i informatycznych TAI gwarantuje szybkość i najwyższą jakość oferowanych usług.