Zbliżające się Święta Wielkanocne z reguły oznaczają najpierw czas przygotowań, a potem – odpoczynku. Jednak na podstawie analizy danych związanych z obsługą ubezpieczonych klientów indywidualnych Ergo Hestii wiadomo, że w okresie tuż po świętach wzrasta, nawet kilkakrotnie, liczba odnotowywanych szkód.
Średnio w dzień powszedni całodobowa infolinia sopockiego ubezpieczyciela przyjmuje 450 zgłoszeń nowych szkód komunikacyjnych. Ponad czterdzieści razy organizuje pomoc assistance, taką jak np. holowanie samochodu czy usunięcie awarii auta na miejscu. W pierwszych dniach tuż po świątecznym weekendzie średnia liczba zgłoszeń może przekroczyć nawet tysiąc dziennie. A już podczas świąt dwukrotnie może się zwiększyć częstotliwość, z jaką klienci Ergo Hestii korzystają z usług assistance.
W okresie tym wzrasta także ryzyko wystąpienia innych szkód majątkowych. Ergo Hestia przyłącza się do apeli policji związanych ze świątecznymi wyjazdami. Warto starannie zabezpieczyć mieszkania i domy, sprawdzić wszystkie okna i instalacje, a także uprzedzić sąsiadów o planowanej nieobecności.