eurobank, od lat zaangażowany społecznie w promocję młodej przedsiębiorczości i innowacji w biznesie, został wyróżniony tytulem strategicznego partnera Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB). Misją Forum jest upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu jako standardu obowiązującego w Polsce.
Partnerami strategicznymi FOB mogą stać się firmy o potwierdzonym, szerokim dorobku w zakresie działań CSR, które chcą dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi i zobowiązują się długofalowo wspierać rozwój tej idei. eurobank prowadzi obecnie 2 duże projekty CSR: wieloletni Mecenat nad Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości oraz program edukacji finansowej konsumentów – „Domowy budżet z eurobankiem”.
Kto może zostać partnerem staretgicznym FOB?
Program Partnerstwa to kompleksowy program współpracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu z firmami, które poprzez swoje zaangażowanie i działania przyczyniają się do szerzenia idei odpowiedzialnego biznesu w Polsce. Przyjmując firmę do grona partnerów, Forum opiera się na pozytywnych przykładach praktyk biznesowych, bierze pod uwagę chęć i gotowość firmy do wprowadzania zasad odpowiedzialnego biznesu w jej codziennym działaniu oraz do rozwoju tego tematu w Polsce. Wśród partnerów strategicznych FOB znajdują się firmy od lat zaangażowane w działalność odpowiedzialnobiznesową i wytyczające trendy na tym polu w Polsce.
„Tytuł partnera strategicznego Forum Odpowiedzialnego Biznesu to dla nas ważne wyróżnienie. Od początku istnienia banku przykładamy dużą wagę do tego, by nasza filozofia przyczyniała się nie tylko do rozwoju firmy, ale także naszego otoczenia. Zarówno Klientów, do których adresujemy programy edukacyjne i poradnikowe, jak i całej polskiej gospodarki, którą staramy się wspierać promując młodą przedsiębiorczość i projekty proinnowacyjne. Wierzę, że dzięki aktywności w ramach FOB, będziemy mieli szansę wspólnie z innymi inspirować do działalności CSR kolejne polskie firmy” – mówi Maciej Szczechura.
eurobank – działalność społeczna
Od momentu powstania we wrześniu 2003 r., eurobank nieustannie wdraża w życie idee swojego twórcy, Mariusza Łukaszewicza (1960-2004). Przełamując schematy w myśleniu o usługach bankowych, udowadnia, że w biznesie kluczowa jest kreatywność, odwaga i innowacja. Zgodnie z tą filozofią, eurobank chce także kreować biznesową rzeczywistość. Konsekwentnie stawia na młode, przedsiębiorcze osoby, inspirując je do rozwoju oraz odważnego realizowania celów. Dlatego od początku swego istnienia bank jest partnerem fundacji promujących młodą przedsiębiorczość: AIP, a wcześniej Studenckiego Forum BCC. Wspierał je w realizacji ich największych kampanii, m.in. programu Twoja Wizja Rozwoju Przedsiębiorczości, Konkursu na Biznesplany czy Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości. eurobank wspiera AIP finansowo, ale także biznesowo i merytorycznie – młodzi przedsiębiorcy objęci są systemem szkoleń, a liderzy AIP korzystają z doradztwa członków zarządu banku.
Wśród autorskich inicjatyw eurobanku znajdują się także programy promujące innowacje gospodarcze – wśród nich szeroka kampania na rzecz polskiej kandydatury Europejskiego Instytutu technologii i Innowacji pod hasłem www.NapiszmydoEuropy.pl, wyróżniona w konkursie Złotych Spinaczy jako najlepsza kampania public affairs 2008 roku w Polsce.
Drugim obszarem działalności CSR eurobanku jest edukacja finansowa konsumetów prowadzona w ramach wielopłaszczyznowego programu „Domowy budżet z eurobankiem”. Program obejmuje:
– Szeroką platformę poradnikową prowadzoną na portalu przez-pokolenia.pl (onet.pl), obejmującą m.in. przewodnik po produktach finansowych, przydatne porady dotyczące świadomego zarządzania domowymi finansami, możliwość zadawania pytań ekspertom
– Szkolenia z zakresu wiedzy o finsach i bankowości, prowadzone dla dziennikarzy mediów poradnikowych przez trenerów eurobanku
– Zaangażowanie ekspertów eurobanku na łamach redakcjyjnych
Źródło: Euro Bank