„Rok 2007 to dla eurobanku okres inwestycji w nowe produkty oraz rozwój kanałów dystrybucji. Strategicznym elementem drugiego obszaru działań jest ruszający właśnie pilotażowy system franczyzy. Bank zamierza w 2007 roku otworzyć około 30 placówek franczyzowych. Będą one
z jednej strony uzupełnieniem już istniejącej sieci, z drugiej zaś będą powstawać w mniejszych miejscowościach, gdzie eurobank nie ma własnych oddziałów. Pierwsza placówka ruszyła w Kole w województwie wielkopolskim” – mówi Wojciech Humiński wiceprezes zarządu Euro Banku SA.
Projekt zdynamizuje rozwój sieci banku – umożliwi szybsze dotarcie do nowych obszarów geograficznych, a także do klientów, którzy nie korzystali z usług banków. Placówki partnerskie przyczynią się również do uzyskania dodatkowych przychodów ze sprzedaży produktów bankowych oraz wzmocnienia pozycji na lokalnych rynkach. Obecnie sieć eurobanku liczy 210 placówek, lokalizowanych głownie w centralnych punktach miast oraz w galeriach handlowych.
„Największe atuty naszego projektu dla wszystkich zainteresowanych otworzeniem oddziału bankowego to fakt, że nasza propozycja jest tania – koszt otworzenia oddziału to maksymalnie 60 tys. zł; bezpieczna – w przypadku niższej sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach działalności, bank pokrywa 50 % kosztów operacyjnych i szybka – od zgłoszenia do otwarcia placówki około 1,5 miesiąca” – mówi Kamil Polikowski dyrektor ds. franczyzy – „Wszystkie placówki partnerskie będą posiadały też dostęp do systemu centralnego banku, a więc operacje w nich dokonywane będą odbywały się w czasie rzeczywistym, on-line”.
Projekt zakłada otwieranie placówek franczyzowych w formule tzw. punktów agencyjnych z działalnością łączoną lub placówek samodzielnych. Będą one otwierane w całej Polsce szczególnie w małych miejscowościach. Wszystkie będą działać pod logotypem eurobanku, z użyciem standardowych wizualizacji i materiałów promocyjno-informacyjnych. Oferowane w placówkach franczyzowych produkty i usługi są identyczne jak w tradycyjnych oddziałach eurobanku. Znajdą się wśród nich: kredyty gotówkowe, karty kredytowe i płatnicze, lokaty terminowe, operacje gotówkowe, fundusze inwestycyjne, kredyty hipoteczne i rachunki ROR. Istotnym elementem z punktu widzenia klientów będzie także gwarancja utrzymania najwyższych standardów obsługi i kompetencji wszystkich pracowników sieci franczyzowej.
Dla wszystkich, którzy mają zarejestrowane własne firmy i są zainteresowani współpracą z eurobankiem w ramach sieci franczyzy, bank przygotował ofertę współpracy, którą wysyła po otrzymaniu zgłoszenia na adres milowy: [email protected].
Wstępny szacowany koszt uruchomienia Placówki Partnerskiej to około 60 000 PLN brutto;
Bank partycypuje w inwestycji agenta poprzez zakup sprzętu komputerowego oraz elementów wizualizacji zewnętrznej, pokrywa również koszty szkoleń pracowników i franczyzobiorcy. Placówki partnerskie będą zaopatrywane przez centralę banku w aktualne materiały promocyjne, mogą też liczyć na dofinansowanie lokalnej promocji.
Podejmujący współpracę z eurobankiem agent będzie budował przewagę nad konkurencją na rynku lokalnym, działając pod znanym w całej Polsce i stale promowanym szyldem eurobanku,a także dzięki wsparciu infolinii i sieci sprzedaży banku dla placówek franczyzowych.
Źródła dochodów agenta to prowizja od sprzedaży.
Agenci zarabiać będą już od pierwszego miesiąca prowadzenia działalności. Na prowadzeniu placówki partnerskiej agent może uzyskać średni dochód od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.