Grupa Europ Assistance – twórca i założyciel branży assistance – jest jedną z wiodących firm assistance na świecie. W ramach programu Columbus, przeprowadzonego wspólnie z Boston Consulting Group, Europ Assistance podjęło decyzję o wdrożeniu nowej strategii dynamicznego rozwoju, który będzie się opierał m.in. na dostarczaniu usług będących odpowiedzią na potrzeby nowoczesnego społeczeństwa. Realizacja strategii ma umożliwić Grupie podwojenie obrotów oraz potrojenie zysków w ciągu najbliższych czterech lat.
Jednym z kluczowych elementów realizacji nowej strategii jest wprowadzenie do oferty Europ Assistance usług, które odpowiadałyby na zmieniające się potrzeby społeczeństw krajów europejskich. W celu ich określenia przeprowadzono badanie , z którego wynika, iż:
· połowa rodziców posiadających dzieci w wieku do 10 lat skarży się na brak czasu na zapewnienie im niezbędnej opieki,
· około 30 – 40% osób przed 50 rokiem życia narzeka na brak czasu na poświęcenie uwagi swoim rodzicom będącym w podeszłym wieku.
W związku z powyższym:
· 72% pytanych uważa za „bardzo użyteczną” możliwość uzyskania pomocy assistance dla swoich rodziców (osób starszych),
· 49% pytanych deklaruje, iż chętnie skorzystaliby ze świadczeń assistance polegających na opiece nad dziećmi,
· 33% pytanych chciałoby otrzymać pomoc assistance w codziennych czynnościach domowych (zakupy, sprzątanie, prace domowe).
Rezultatem licznych badań, analiz oraz spotkań, które odbyły się w ramach programu Columbus, było wyznaczenie kilka obszarów, w których dokonają się zmiany umożliwiające realizację wyznaczonych celów:
1. Wzmocnienie roli tradycyjnych dziedzin assistance w usługach firmy:
· assistance drogowego – wzbogaconego o świadczenia z zakresu przedłużonej gwarancji oraz zarządzania flotami pojazdów,
· assistance podróżnego – w zakresie oferowania świadczeń dostępnych na całym świecie, z włączeniem do nich innowacyjnych usług, takich jak np. pomoc w odnalezieniu utraconego bagażu;
oraz rozwój nowych obszarów działalności:
· assistance medycznego – obejmującego świadczenia oferowane w skali światowej, takie jak np. ubezpieczenia oraz assistance dla osób pracujących za granicą, pomoc medyczna podczas podróży do niezamieszkałych i odizolowanych miejsc, a także zarządzanie usługami medycznymi w imieniu i na rzecz prywatnych i państwowych placówek medycznych oraz opieka medyczna i assistance dla osób starszych,
· assistance „dla domu i rodziny” – mającego za zadanie odciążenie ubezpieczonych w wykonywaniu codziennych, powtarzających się czynności, obejmującego assistance domowy (interwencje specjalistów – szklarza, hydraulika itp.), pomoc prawną (z zakresu prawa pracy, praw konsumenta itp.), a także spersonalizowane świadczenia związane z istotnymi momentami w życiu (np. narodziny dziecka, poszukiwanie pracy itp.)
2. Selektywny wzrost Grupy na świecie
Centrum zainteresowania i wzrostu Grupy pozostanie Europa, przy jednoczesnym zwróceniu uwagi na rynki o wysokim potencjale – Chiny, Brazylię oraz Stany Zjednoczone.
3. Wdrożenie nowych kanałów dystrybucji
Europ Assistance wdroży nowy model dystrybucji, opierający się zarówno na współpracy z tradycyjnymi partnerami (towarzystwa ubezpieczeniowe, touroperatorzy), jak również zakładający rozwój nowych, przynoszących korzyści kanałów dystrybucji oraz sprzedaż bezpośrednią do finalnych klientów, także poprzez Internet.
4. Położenie nacisku na wzrost organiczny
Wzrost Grupy w najbliższych latach dokona się także poprzez zakupy i przejęcia starannie wyselekcjonowanych podmiotów na lokalnych rynkach.
5. Przystosowanie struktury Grupy do sprostania wyznaczonym celom
W celu realizacji nowej strategii Europ Assistance zmieniło strukturę Grupy na świecie, tworząc cztery regiony oraz: Międzynarodową Sekcję Medyczną, Międzynarodowy Departament Sprzedaży i Marketingu, Departament Reengineering’u oraz Departament Operacyjno – Informatyczny. Nowa struktura Europ Assistance ma udoskonalić świadczenie usług w skali światowej, a także umożliwić optymalne wykorzystanie zasobów w ramach Grupy.
INFORMACJE NA TEMAT EUROP ASSISTANCE:
Europ Assistance, założyciel i lider branży Assistance, od ponad 40 lat świadczy usługi swoim klientom w pięciu głównych zakresach: pomocy w razie problemów z samochodem, zdrowiem, domem czy mieszkaniem, pomocy w podróży oraz usług dla przedsiębiorstw.
Dziś Grupa obejmuje swoim zasięgiem działania 208 krajów, zatrudniając 4 000 osób w 50 firmach na całym świecie. W 2003 roku Europ Assistance interweniowała w 6,8 milionach spraw, odbierając blisko 38 milionów telefonów od klientów.
W Polsce klienci indywidualni mogą korzystać z oferty Europ Assistance wyłącznie w ramach oferty firm i instytucji, z którymi Europ Assistance Polska zawarła umowę o świadczenie usług: towarzystw ubezpieczeniowych, banków, firm leasingowych itp.
Więcej informacji: www.europ-assistance.pl