Firma Europ Assistance Polska została aż trzykrotnie wyróżniona w tegorocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Opublikowany 31 marca 2011 roku raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011. Dobre praktyki” wymienia inicjatywy Zasad Dobrych Praktyk Assistance, programu dla osób dotkniętych skutkami powodzi oraz EKO Assistance.
Stworzone w czerwcu 2010 roku Zasady Dobrych Praktyk Assistance to pierwszy tego typu dokument na polskim rynku assistance. Dokument, stworzony we współpracy z organizacjami z branży bankowo-ubezpieczeniowej oraz etykami biznesu, określa reguły postępowania firmy assistance w stosunku do klienta indywidualnego, partnera biznesowego, firm podwykonawczych, konkurencji oraz mediów. Normy postępowania w stosunku do klienta odnoszą się głównie do poszanowania jego godności osobistej oraz ochrony danych osobowych. Jednocześnie firma assistance przyjmująca Zasady Dobrych Praktyk Assistance zobowiązuje się do świadczenia usług profesjonalnie, z najwyższą dbałością o jakość i satysfakcję klienta. Europ Assistance Polska odniosła się również do transparentnej komunikacji z klientem, rozpatrywania jego wniosków i skarg oraz do równego traktowania klientów.
– Wyróżnienie w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011” jest dla nas niezmiernie cenne. Od lat podejmujemy inicjatywy, które mają pozytywny wpływ nie tylko na rozwój rynku assistance w Polsce, ale również na jego wizerunek. Cieszymy się, że inicjatywy te są dostrzegane i cenione. Chcemy też pokazać, że można skutecznie łączyć osiąganie celów biznesowych z odpowiedzialnością społeczną. przykładem może być nasz produkt EKO Assistance, ale również specjalny program dla osób dotkniętych skutkami ostatnich powodzi w Polsce. Obie te inicjatywy zostały bardzo pozytywnie odebrane przez naszych klientów i partnerów biznesowych – powiedział Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.
Program dla osób dotkniętych skutkami powodzi powstał w maju 2010 roku w odpowiedzi na trudną sytuację powodziową w kraju. Europ Assistance Polska postanowiła uruchomić specjalny program, który obejmował organizację zakwaterowania zastępczego, transportu dobytku i zwierząt domowych do schronisk, wizyt lekarza lub pielęgniarki, pojazdu zastępczego oraz nieodpłatną dostawę leków. Gwarantował on ponadto całodobowy dostęp do infolinii, również medycznej. Dzięki tym usługom udało się pomóc wielu osobom, które na skutek powodzi znalazły się w bardzo trudnej sytuacji.
Inicjatywą wyróżnioną w raporcie jest również stworzony przez Europ Assistance Polska program usług informacyjnych i organizacyjnych EKO Assistance, który pomaga klientom żyć w zgodzie ze środowiskiem i je chronić. W ramach pakietu oferowany jest całodobowy dostęp do informacji m.in. o sklepach prowadzących sprzedaż żywności i artykułów ekologicznych, szkółkach leśnych, jak również o ośrodkach oferujących wypoczynek ekologiczny w certyfikowanych gospodarstwach agroturystycznych i biohotelach. Ponadto klienci za pośrednictwem infolinii mogą zdobyć informacje na temat zbiórek zużytych baterii i akumulatorów, surowców wtórnych oraz przeterminowanych leków, a także wiele innych cennych informacji dotyczących np. budownictwa energooszczędnego, czy szkoleń i instytucji promujących ekologię. W ramach ekologicznej misji, Europ Assistance Polska przygotowała również Dekalog EKO, który w przejrzysty sposób przypomina o zasadach dbania o środowisko.
Źródło: Europ Assistance Polska