PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeEuropejczycy chcą jednej karty, którą mogliby posługiwać się w całej Europie

Europejczycy chcą jednej karty, którą mogliby posługiwać się w całej Europie

Informacje 19.04.2007 (08:19)
Karty

Badanie przeprowadzone wśród 3 tys. użytkowników kart debetowych w Belgii, Francji, Niemczech, Holandii, Polsce i Wielkiej Brytanii przez KRC Research, na zlecenie MasterCard wykazało, że ośmiu na dziesięciu konsumentów (80%) chciałoby mieć możliwość korzystania ze swojej karty debetowej na jednakowych zasadach zarówno we własnym kraju, jak i w każdym innym miejscu Europy.

To sygnał, że konsumenci mają niską świadomość odnośnie wprowadzanego wkrótce Jednolitego Europejskiego Obszaru Płatniczego (Single Euro Payments Area – SEPA) i korzyści, jakie za niespełna rok przyniesie ten projekt. Od 1 stycznia 2008 r. w całej strefie SEPA użytkownicy kart debetowych muszą być wyposażeni przez banki w karty płatnicze, umożliwiające płatności na jednakowych warunkach, z zachowaniem tych samych praw i obowiązków, bez względu na miejsce, w którym dokonują płatności.

„W tej chwili SEPA może być pojęciem rozpoznawanym w kręgach finansowych, ale zwykli ludzie chcą po prostu wiedzieć, że swoją kartą debetową mogą posługiwać się w każdym zakątku Europy tak samo, jak we własnym kraju. Jak wykazały nasze badania, świadomość konsumentów dotycząca SEPA jest niska, lecz nie mamy wątpliwości, że europejscy użytkownicy kart debetowych popierają ten pomysł” – powiedział Javier Perez, prezes MasterCard Europe.

„Każdego dnia coraz więcej osób dostrzega zalety kart debetowych i coraz rzadziej płaci za codzienne zakupy gotówką. Nasze badania wykazały, że europejscy konsumenci przyznają, iż chętniej korzystają z kart debetowych przy regulowaniu płatności o wartości w przedziale od 10 do 199 € . Z kolei, w przypadku większych kwot, kart debetowych używają równie chętnie jak kart kredytowych. Zmierzch ery gotówki zaczął się już jakiś czas temu. Zagwarantowanie użytkownikom jednolitego sposobu korzystania z kart debetowych w całej Europie w taki sam wygodny i bezpieczny sposób jak we własnym kraju, przybliży nas do przyszłości bez drogiej gotówki – której koszt szacuje się w tej chwili na ponad 100 euro rocznie na osobę” – uzupełnił Javier Perez.

W całej Europie zaledwie co dziesiąty (9%) posiadacz karty debetowej słyszał o Jednolitym Obszarze Płatności w Euro, co oznacza, że wciąż można wiele zrobić, aby promować tę inicjatywę. Niestety, ta świadomość jest jeszcze niższa w Holandii (2%), Francji (3%), Wielkiej Brytanii (5%), Niemczech (5%) i Belgii (8%). W Polsce, która od niedawna jest krajem członkowskim UE, jeden na trzech respondentów (29%) kojarzył określenie „SEPA”, jednak spośród tych osób tylko co dziesiąta (9%) posiadała głębszą wiedzę o projekcie. Odpowiada to mniej niż 1% ogólnej liczby posiadaczy kart debetowych w Europie.

Po uzyskaniu informacji o tym, czym jest SEPA posiadacze kart debetowych dwa razy chętniej deklarowali zamiar korzystania ze swoich kart poza krajem zamieszkania, przeważnie przy płatnościach za codzienne zakupy – produkty z supermarketu, konsumpcję w restauracjach, paliwo, dobra trwałego użytku co oznacza, że programy podnoszenia świadomości w zakresie SEPA mogą przyczynić się do wzrostu popularności kart debetowych.

Można posłużyć się tu przykładem – w tej chwili czterech na dziesięciu konsumentów (38%) woli za granicą płacić za benzynę kartą debetową, ale po uzyskaniu informacji o SEPA, odsetek ten wzrasta do siedmiu na dziesięciu (68%).

Użytkownicy kart debetowych dzielą się na dwie grupy, jedni uważają, że z funkcjonowania SEPA najbardziej skorzystają banki (34%), inni – że konsumenci (33%). Cztery na dziesięć osób (40%) uważa banki za najwłaściwsze źródła informacji na temat SEPA, a jedna na trzy osoby uważa za takie organizacje konsumenckie. Najbardziej przekonani o informacyjnej roli banków w tej kwestii są Francuzi (68% wskazań), a najmniej – Brytyjczycy (27%) i Holendrzy (24%).

Okazuje się, że konsumenci wolą sięgać do kieszeni po kartę debetową niż po gotówkę. Dla ośmiu na dziesięć osób (80%) karty debetowe są wygodniejszym środkiem płatniczym, a dwie na trzy osoby (67%) czują się bezpieczniej płacąc kartą, a nie gotówką. Schyłek panowania gotówki potwierdza także wzrost liczby kart debetowych Maestro®. W 2006 r., w Europie, wskaźnik wzrostu wydawnictwa kart Maestro wyniósł 5.7% w porównaniu z rokiem poprzednim, a tym samym liczba kart wzrosła do 287 mln.

Według szacunków MasterCard, europejscy konsumenci coraz częściej korzystają z kart płatniczych. Czterech na dziesięciu posiadaczy kart debetowych (39%) twierdzi, że używała ich częściej niż przed rokiem, a zaledwie jedna na dwanaście osób (8%) potwierdza, że używała kart rzadziej.

Badania MasterCard wykazały także, że prawie połowa konsumentów (46%) w Europie uważa, iż karty debetowe ułatwiają im kontrolowanie stanu finansów osobistych. Już tylko jedna trzecia Europejczyków (34%) wybiera gotówkę. Najbardziej przekonani o „kontrolnej” funkcji kart są przekonani Francuzi (70%).

Wyniki analizy MasterCard potwierdzają, że w przyszłości, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, konsumenci będą znacznie częściej posługiwać się kartami debetowymi. Zwiększone bezpieczeństwo użytkowania (91%), większa liczba punktów sprzedaży akceptujących płatności kartą (87%) oraz możliwość korzystania z kart debetowych w całej Europie (86%) to dla większości badanych najważniejsze argumenty zachęcające ich

do rezygnacji z gotówki na rzecz płatności kartami debetowymi.

karty płatnicze mastercard 2007-04-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: karty płatnicze mastercard

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców