W Holandii, wiedza na temat strefy SEPA jest niższa od średniej – jedynie 2% posiadaczy kart debetowych słyszało o strefie SEPA, we Francji – 3%, w Wielkiej Brytanii i Niemczech – 5%, w Belgii – 8%. W Polsce natomiast – nowym państwie członkowskim UE – aż 29% osób posiada wiedzą na temat strefy SEPA. Ankieta przeprowadzona została przez firmę KRC Research wśród 3000 osób pochodzących z Belgii, Francji, Niemiec, Polski, Holandii i Wielkiej Brytanii. Firma MasterCard twierdzi, że klient świadomy korzyści wynikających z wprowadzenia strefy SEPA, z dwukrotnie większym prawdopodobieństwem użyje karty debetowej do uregulowania płatności za dokonane zakupy. Firma MasterCard sugeruje więc, że program edukacyjny na temat zasad funkcjonowania strefy SEPA mógłby doprowadzić do wzrostu stopnia wykorzystania kart płatniczych.
Sprawdź także:
29.04.2024 (17:16)
– informacja prasowa
Alior Bank mecenasem Festiwalu WODECKI TWIST
Alior Bank został partnerem strategicznym oraz mecenasem Festiwalu WODECKI TWIST. Wydarzenie organizowane siódmy …
29.04.2024 (15:12)
– informacja prasowa
Millennium PAY - nowość dla rynku e-commerce
Bank Millennium wprowadza dla swoich klientów firmowych, działających w branży e-commerce, bramkę płatniczą …
29.04.2024 (15:10)
– informacja prasowa
Alior Bank pierwszy raz w historii wypłaci dywidendę
Walne Zgromadzenie Alior Banku podjęło decyzję o podzieleniu się z akcjonariuszami zyskiem za 2023 r. i …
29.04.2024 (15:09)
– informacja prasowa
PKO Bank Polski Sponsorem Głównym 32. Biegu Konstytucji 3. Maja – biegniemy dla Darii
PKO Bank Polski ponownie został Sponsorem Głównym Biegu Konstytucji 3. Maja, który już po raz 32. wyruszy na ulice …
29.04.2024 (15:07)
– informacja prasowa
Robert Milewski został nowym wiceprezesem zarządu Nest Banku
Komisja Nadzoru Finansowego wyraziła zgodę na powołanie Roberta Milewskiego do Zarządu Nest Banku. Robert objął …
29.04.2024 (15:06)
– informacja prasowa
Bank BNP Paribas zaprasza dzieci do wspólnej nauki z youtuberem Jankiem Dąbrowskim w ramach „Misji Kieszonkowe”
Bank BNP Paribas rozpoczął nowy etap kampanii promującej program edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe”. W celu …