PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościEuropejczycy chcą zarabiać realizując swoje pasje

Europejczycy chcą zarabiać realizując swoje pasje

Wiadomości 17.11.2014 (13:41)

Sześciu na dziesięciu Europejczyków deklaruje, że może zarabiać lub już zarabia dzięki swoim zainteresowaniom i pasjom. Najnowsze technologie otwierają przed przyszłymi przedsiębiorcami wiele nowych możliwości, m.in. w zakresie obsługi płatności.

-Badanie przeprowadzone na zlecenie Visa Europe w 9 krajach europejskich pokazuje, że wielu Europejczyków, zachęconych szybkim tempem postępu technologicznego oraz łatwym dostępem do innowacyjnych rozwiązań, coraz chętniej wykorzystuje do zarabiania pieniędzy swoje zainteresowania oraz pasje i wiążące się z nimi dodatkowe umiejętności. Według badania „Everyone in Business” sześciu na dziesięciu Polaków deklaruje, że dzięki swoim zainteresowaniom lub pomysłowi biznesowemu może osiągać – lub już osiąga – dodatkowy dochód. To wynik analogiczny do średniej europejskiej z całego badania.

Badanie Visa obejmujące ponad 18 tys. Europejczyków pokazuje, że wśród osób chcących zarabiać na swoich zainteresowaniach i pasjach, 72% zamierza przekształcić obecną dodatkową działalność zarobkową w pełnowymiarową firmę. Największą determinację w realizacji tego planu mają Turcy (84%) oraz Polacy i Hiszpanie (po 77%). Jeden na siedmiu Polaków zamierza dokonać tego w ciągu najbliższych pięciu lat.

„Duch przedsiębiorczości daje o sobie znać w całej Europie, gdzie – z pożytkiem dla gospodarki -wiele osób posiadających pasje i różnego rodzaju zainteresowania przekształca je w źródła dochodu. Dzięki dostępowi do internetu i globalnemu rynkowi rozpoczęcie działalności gospodarczej stało się znacznie łatwiejsze. Co więcej, obserwujemy, że nieocenionym wsparciem w prowadzeniu firm są nowe technologie” – komentuje Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

10% Polaków deklaruje, że już teraz zarabia wykorzystując swoje zainteresowania lub realizując pasje. Średni przychód osiągany z dodatkowej działalności wynosi ponad 8 tys. złotych na osobę w skali roku, co plasuje Polaków na poziomie średniej europejskiej (1910 euro). Warto zwrócić uwagę, że największy średni roczny przychód z dodatkowej działalności odnotowano w grupie wiekowej 45-54 lata (ponad 10,5 tys. złotych).

Z badania wynika, że najwięcej potrafią zarobić w Polsce osoby, których dodatkowe umiejętności i zainteresowania skupiają się wokół usług budowlanych i remontowych (ponad 12 tys. złotych w ciągu roku), a także designerzy (11 tys. złotych), projektanci biżuterii i akcesoriów (ponad 10 tys. złotych), osoby udzielające lekcji oraz opiekujące się dziećmi (obie grupy po 9,7 tys. złotych).

Wśród osób, którerealizację swoich pasji przekształciły z dodatkowej działalności w pełnowymiarową firmę, jest Anka Krystyniak, projektantka biżuterii i właścicielka sklepu internetowego www.ankakrystyniak.com.

„Pierwszą biżuterię zaczęłam tworzyć jeszcze w czasach, gdy byłam zatrudniona na etacie. Na początku była to chęć realizacji swoich pasji – jestem absolwentką Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi na wydziale projektowania ubioru i biżuterii. Z biegiem czasu moją biżuterią interesowało się coraz więcej znajomych, którzy chętnie ją nosili i pokazywali swoim znajomym – w ten sposób zdobywałam klientów. Od ponad dwóch lat prowadzę własną firmę i utrzymuję się jedynie z projektowania biżuterii” – mówi Anka Krystyniak.

Wśród Polaków, którzy chcieliby zarabiać na swoich zainteresowaniach lub pomysłach biznesowych, 64% deklaruje, że ich motywacją jest chęć robienia tego, czym się interesują. Wśród najczęściej wymienianych powodów znalazły się także chęć bycia własnym szefem (45%) oraz posiadanie swobody w podjęciu i prowadzeniu biznesu (41%). 17% badanych uważa, że dzięki nowym technologiom łatwiej będzie im zarabiać na swoich zainteresowaniach lub pasjach.

Akceptacja płatności to wspólny problem licznych mikroprzedsiębiorców, jednak należy na to spojrzeć z szerszej perspektywy. Przyjmowanie płatności bezgotówkowych pozwala otworzyć się na nowych klientów. To skuteczny sposób na rozwój biznesu. Wielu przedsiębiorców uważa, zwłaszcza w fazie rozruchu firmy, włączenie się do systemu płatniczego za zbyt trudne i zbyt kosztowne, jednak innowacje w dziedzinie płatności okazują się katalizatorem, który wpływa na zmianę ich nastawienia” – komentuje Jakub Kiwior.

„Nowe technologie zrewolucjonizowały sposoby płacenia i przyjmowania płatności, które stają się coraz łatwiejsze i bezpieczniejsze”.

„Po pół roku od uruchomienia sklepu internetowego zdecydowałam się rozpocząć akceptowanie płatności kartami. Bałam się tej decyzji, ale okazało się to prostsze niż myślałam i pozwoliło mi na pozyskanie nowych klientów.

Tylko w ciągu 4 pierwszych miesięcy akceptacji kart liczba otrzymanych zamówień wzrosła o ponad 40% w stosunku do początkowych 6 miesięcy działalności, podczas których nie było takiej możliwości płacenia” – wyjaśnia Anka Krystyniak.

Możliwość akceptacji płatności kartą za pomocą internetu, mobilnych terminali płatniczych (mPOS) czy posługiwanie się kartami do użytku służbowego zwiększa kontrolę nad finansami firmy, w tym pozwala mikroprzedsiębiorcom przyjmować płatności w różnych sytuacjach, także poza siedzibą firmy, zwiększać obroty i przychody, ograniczać koszty czy też usprawniać przepływ środków pieniężnych.

Na potrzeby badania „Everyone in Business” Visa Europe opracowała interaktywny quiz, pozwalający osobom zarabiającym na swoich zainteresowaniach lub myślących o tym na sprawdzenie, do jakiego typu przedsiębiorców należą oraz na jakie czynniki muszą zwrócić szczególną uwagę zwiększając skalę działania. Quiz dostępny jest pod adresem www.entrepreneurs.visaeurope.com/pl.

Badanie „Everyone in Business”

Przeprowadzone na zlecenie Visa Europe badanie, zatytułowane „Everyone in Business”, poświęcone jest mikroprzedsiębiorczości w Europie oraz skali innowacyjności i kreatywności wśród mieszkańców kontynentu. Organizacja Visa Europe zwróciła się do agencji Populus, która w okresie od 8 do 22 sierpnia 2014 r. przebadała 18 124 dorosłych (co najmniej osiemnastoletnich) mieszkańców dziewięciu krajów europejskich – Francji, Hiszpanii, Niemiec, Polski, Rumunii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoch – w każdym przypadku na próbie reprezentatywnej dla danego kraju.

2014-11-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców