Na drugiej dorocznej Konferencji Prepaid MasterCard Europe, która odbyła się w tym tygodniu w Cannes , Chris Reddish, Globalny Szef Produktu Prepaid Europe MasterCard, powiedział: “W atmosferze wzrastających na całym świecie obaw związanych z zadłużeniem klienci szukają transparentnych i przyjaznych w użyciu narzędzi finansowych, które pomogą im planować budżety zarówno na codzienne wydatki, jak i na specjalne okazje. Te badania potwierdzają, że konsumenci coraz chętniej sięgają po karty typu prepaid jako narzędzia odpowiedzialnego wydawania pieniędzy i planowania finansowego.”
Badanie, przeprowadzone na zlecenie MasterCard przez firmę ase Market Research w kwietniu 2008 metodą wywiadów on-line z 1012 konsumentami z Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, Niemiec i Polski pokazuje też, że konsumenci wymagają obecnie, by karta prepaid oferowała więcej niż tylko prostą funkcjonalność dokonywania tradycyjnych transakcji.
Dwie trzecie (66%) respondentów interesował pomysł programu lojalnościowego, uprawniającego ich do zniżek u uczestniczących w programie usługodawców i sprzedawców, a ponad połowa (51%) respondentów wyraziła zainteresowanie dodatkową funkcjonalnością płatności zbliżeniowych (‘Tap & Go™) w ich kartach prepaid, pozwalającej po prostu na zbliżenie karty do specjalnego czytnika i szybkie, wygodne dokonanie płatności. Ponadto 46% respondentów odpowiedziało, że ceniliby kartę prepaid z funkcją dokonywania darowizn na cele charytatywne przy dokonywaniu płatności.
Reddish powiedział ponadto:
“Badania podkreślają, że konsumenci europejscy są bardziej świadomi tego, co może oferować im karta, którą mają w portfelu – od zniżek do szybszej obsługi przy kasie – ale szczególnie interesujące jest to, że prawie połowa pragnie by karta odzwierciedlała także ich przekonania etyczne.”
Prepaid jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów branży płatniczej. Popularność tej metody wzrasta. Oferuje ona bowiem posiadaczom takich kart finansową wolność, bezpieczeństwo, wygodę i globalną akceptację tego środka płatniczego, a wszystko bez konieczności powiązania z rachunkiem bankowym – po prostu dzięki zakupieniu karty. Nowe badania pokazują też, że pośród konsumentów w Europie, świadomość metody płatności prepaid jest generalnie wysoka (62%), szczególnie wśród osób w wieku 35-44, prowadzących gospodarstwo domowe, pracowników fizycznych, o niskich dochodach lub wykształceniu, a także bezrobotnych i emerytów.
Przegląd nastawienia konsumentów do kart prepaid według rynków krajowych:
Najpopularniejsze typy zakupów, za które konsumenci zapłacili by kartą prepaid
Szacuje się, że do roku 2010 w Europie wydatki na karty prepaid na „codzienne zakupy” osiągną prawie 14 miliardów Euro – 18,6% wydatków światowych. Gdy uwzględni się szacowany wzrost innych zastosowań kart prepaid, takich jak prezenty, podróże i karty dla firm, szacunkowa wartość tego rynku tylko w Europie wzrasta do prawie 120 miliardów Euro, co pokazuje jak ogromny potencjał ma rynek prepaid.